Ga naar inhoud


Opname stopt na 45 minuten Openatv


theomo

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik VU+ uno 4k.  Ik heb Openatv er op gezet.

 

De opnames  worden ingepland via de EPG.  Deze worden echter gestopt na ongeveer 45 minuten terwijl dit 90/100 had moeten zijn.

 

Ik kan nergens vinden waar ik dit kan aapassen.  Heeft iemand een idee?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Theomo, het eerste wat mij invalt is dat je harddisc zo geformatteerd is, bijvoorbeeld met FAT32, dat je maximale bestandsgrootte begrensd is op 4 Gig.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou je aan kunnen nemen, maar een nieuwe UNO4K met OpenATV detecteert automatisch de nieuwe hdd en maakt er EXT4 van als filesystem "als die hdd hartstikke nieuw is". Die informatie ontbreekt ons lezers!

Als het geen nieuwe hdd was kan er Fat32 op staan wegens eerder gebruik, dat moet theomo wel even bekijken.

 

Als theomo het fat32 bewust gekozen heeft om de hdd eventueel ook aan de windows pC te hangen maakt ie een denkfout omdat je in het thuisnetwerk altijd aan de HDD van de Vu+ kunt komen en hdd plugging is nergens voor nodig.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden heb ik besloten om dat allemaal via een externe NAS te doen. Temeer omdat er 7 ontvangers staan die zo allemaal toegang hebben tot gecentraliseerde bestanden. Alleen de hoofdontvanger (nu de VU+ Ultimo4K) heeft een interne HDD voor incidentele opname's.. Dat kán natuurlijk ook op de NAS, maar dit is eigenlijk voor de film bibliotheek. De interne gebruik ik voor 'ad hoc' opnames voor als ik plots weg moet e.d.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.  Ik heb inderdaad een splinternieuwe HDD.  Hij werd geleverd met OPENPLI en heb vervolgens OPENATV erop gezet.

Werk alleen met deze HDD geen NAS.

 

Welke info hebben jullie nog meer nodig ?

 

Theomo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken hoe de HDD gemount is...

FAT32 is fout

ext3 en ext4 is prima....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nog geen opnames staan hebt gewoon de HDD herinitialiseren dan komt meteen het juiste bestandsysteem er op.Zou me echter verwonderen dat het aan het image ligt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eerst een backup maken en die naar je PC sturen. Dan bij HDD instellingen kijken welk systeem erop staat.Bij VIX is dat onder de mountmanager gegevens.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan best initialiseren en er komt ext4 R/W .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vfat is in ieder geval de oorzaak, dat je opname na ongeveer 45 minuten stopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, alleen in het menu de HDD initialiseren en formateren. Wel zien dat dit tenminste ext3 of ext4 formaat is. OpenATV blijft er gewoon opstaan.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...