Ga naar inhoud


64 cm Triax schotel afstellen...


Mimisiku

Aanbevolen berichten


@Ventura

ik praat nu over de 9E. De 5W is voor de 60cm iets te hoog gegrepen. Hij staat nu op 9°E gericht en krijg daar S/N 54% en ontvang de zenders met 12.5dB. De signaalmeter in Enigma geeft net aan groen.. Kijken of ik dat hoger krijg. Beeld is overigens prima en storingsvrij....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
6 uren geleden, Ventura zei:

@Mimisiku hou even rekening mee dat uw satfinder geen dvb-s2x kan ontvangen. Een goede transponder hetzijnde dvb-s/s2 op 5W zoeken en die optimaal uitrichten. Succes. 

 

Er zendt geen enkele zender uit in DVB-S2op Eutelsat 9E en Eutelsat 5W.

De multiSstream zenders op deze twee satellieten zenden gewoon in DVB-S2 uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patje7of9

Tuurlijk joh!

De MIS transponders op 9°E zijn gericht op Italië. Die kun je hier niet ontvangen (en zeker niet op een 60cm schotel).

DVB-S2X wil zeggen DVB-S2 met MultiStream capaciteit. De transponder 12341 zendt uit met PLS: Goud 214070.. Dus MultiStream en DUS DVB-S2X!! Zie bijlage

 

IMG_1183.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
16 minuten geleden, Mimisiku zei:

@patje7of9

Tuurlijk joh!

De MIS transponders op 9°E zijn gericht op Italië. Die kun je hier niet ontvangen (en zeker niet op een 60cm schotel).

DVB-S2X wil zeggen DVB-S2 met MultiStream capaciteit. De transponder 12341 zendt uit met PLS: Goud 214070.. Dus MultiStream en DUS DVB-S2X!! Zie bijlage

 

IMG_1183.PNG

 

Wat zeg jij nu?

Dat DVB-S2X automatisch multistream betekent.

Ik zie in die afbeelding alleen DVB-S2 staan.

De enige enkele zenders die uitzenden in DVB-S2X is op Eutelsat 33E.

Dus volgens u uitleg zenden deze zenders op Eutelsat 33E dan ook in Multistream uit.

Wat dus zeker niet het geval is.

 

Schermafbeelding 2020-06-28 om 18.26.52.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zeg ik niet!! Ik weet echter dat mijn tuner wel degelijk MIS ondersteunt en heb dat ook al eerder getest op een andere locatie die wel de 5°W deugdelijk kan ontvangen. Boven de 10.7dB geven die pas een lock.

Achter die DVB-S2 van 9°E zie je de PLS en Stream ID staan. Dat is dus MIS en benodigd dus een DVB-S2X tuner (die MIS ondersteunt). Mijn testbakje heeft ook bewust DVB-S2X met MIS aan boord.

Je wil gewoon je gelijk halen en draaikont maar een beetje..

 

 

IMG_1184.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
12 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, dat zeg ik niet!! Ik weet echter dat mijn tuner wel degelijk MIS ondersteunt en heb dat ook al eerder getest op een andere locatie die wel de 5°W deugdelijk kan ontvangen. Boven de 10.7dB geven die pas een lock.

Achter die DVB-S2 van 9°E zie je de PLS en Stream ID staan. Dat is dus MIS en benodigd dus een DVB-S2X tuner (die MIS ondersteunt). Mijn testbakje heeft ook bewust DVB-S2X met MIS aan boord.

Je wil gewoon je gelijk halen en draaikont maar een beetje..

 

 

Ik weet dat je een DVB-S2X (met MIS ondersteuning) tuner nodigt hebt om deze zenders op 5W te kunnen bekijken.

Maar dat wil niet beteken dat ze in DVB-S2uitzenden.

Deze zenders zenden wel degelijk in DVB-S2.

Ik zie alweer in die afbeelding DVB-S2 staan en geen DVB-S2X.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid DVB-S2X is de opvolger van de huidige uitzendnorm DVB-S2

DVB-S2X zal vooral bij satellietverspreiding van Ultra HD-kanalen en Multistreaming een belangrijke rol gaan vervullen.

Aangezien DVB-S2X efficiënter gebruik maakt van de beschikbare transponder bandbreedte en kwalitatief beter is dan de DVB-S2 techniek.

Multistreaming staat los van de DVB-S2X transport techniek, multistreaming kan net zo goed over een DVB-S2 transponder.

Maar het wel zo dat alle nieuwe DVB-S2x tuners multistreaming en PLS aankunnen, terwijl oudere tuners vaak alleen Multistream ondersteunden, maar geen PLS.

Wie met een Multistream-tuner de multistream van een transponder wil ontvangen, moet naast: Frequentie, Polarisatie, Modulatie, FEC ook de MIS/PLS-parameters kennen.

 

De Multi Input Stream is een stream nummer dat uit 3 cijfers kan bestaan.

Als de code 2 is voer je in: 002

De PLS-modus kan Root, Gold of Combo zijn.

De PLS-code kan uit 6 cijfers bestaan.

Sommige Italiaanse kanalen hebben code 8, hier vul je in: 000008.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
12 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, dat zeg ik niet!! Ik weet echter dat mijn tuner wel degelijk MIS ondersteunt en heb dat ook al eerder getest op een andere locatie die wel de 5°W deugdelijk kan ontvangen. Boven de 10.7dB geven die pas een lock.

Achter die DVB-S2 van 9°E zie je de PLS en Stream ID staan. Dat is dus MIS en benodigd dus een DVB-S2X tuner (die MIS ondersteunt). Mijn testbakje heeft ook bewust DVB-S2X met MIS aan boord.

Je wil gewoon je gelijk halen en draaikont maar een beetje..

 

Ik wil je nogmaals bewijs aantonen dat de Multi Stream zenders op 5W en andere in DVB-S2 uitzenden en niet in DVB-S2X.

Ik bezit een TBS 6925 pcie card deze ondersteunt alleen DVB-S & DVB-S2.

Maar die pcie card kan wel de Multi Stream zenders scannen en weergeven.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn ontvanger een usb DVB-S2 tuner (TBS-5925) die multistream kan.

Heb op dit forum ook al meerdere keren aangegeven "DVB-S2X wil niet zeggen multistream"

maar toch blijven er velen DVB-S2X associëren met multistream.

(DVB-S2X ≠ multistream) Er zijn zelfs DVB-S2X tuners die geen multistream kunnen.

 

screenshot_20200629085746.jpg.edf0957a886aa5f7d76976eab7b3a847.jpg

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
8 minuten geleden, mebo870 zei:

DVB-S2X is gewoon een transport methode

 

Ik probeer dat al meerdere keren uit te leggen aan de VIP member Mimisiku.

Blijkbaar kent die geen verschil tussen Multi Stream en DVB-S2X.

@Michel (bedenker van VIP status) zou je die VIP leden beter eens een examen laten afleggen voordat deze die "VIP status" bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Patje, lees nog eens het artikel over vip leden en waarom dit dit forum die verleent.

Onthoudt je verder van openbaar commentaar over de vip status.

Heb je hierover opmerkingen zien de moderatoren dat graag via het contact formulier tegemoet.

 

Wanneer je van mening bent dat een VIP lid onfeilbaar is of moet zijn....

Ik ken mensen die geen fouten maken, maar.....

 

Over het algemeen is een ontvanger zonder DVB-S2X tuner niet in staat multistream te ontvangen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
13 minuten geleden, ceesv zei:

Over het algemeen is een ontvanger zonder DVB-S2X tuner niet in staat multistream te ontvangen.

 

Bekijk eens goed de afbeelding van @satmaat die met een TBS 5925 duidelijk de Multi Stream zenders kan scannen en bekijken.

En deze "ontvanger" ondersteunt geen DVB-S2X.

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...