Ga naar inhoud


64 cm Triax schotel afstellen...


Mimisiku

Aanbevolen berichten

  • Moderator

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook mooi zo... Zo kan iedereen het meteen zien... Zoals gezegd is de lijst nog niet compleet (daarom heb ik alleen de XLS gepost)....

Dank nognaals aan @kwetal voor het beschikbaar stellen van zijn Joyne CI module..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bitrate alleen is niet bepalend voor de beeldkwaliteit.

 

Kan je op het scherm verschil in kwaliteit zien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn ogen zie ik absoluut geen verschil.... Dat kan 2 dingen betekenen:

 

A. Ze zijn zo slecht dat ik het verschil niet kán zien (aannemelijkheidsfactor 100%)

B. De kwaliteit van CDS is al zo laag dat er geen verschil is.

 

Ik zie wél verschil tussen bijvoorbeeld de Duitse 720p en HD+ uitzendingen en de BBC t.o.v. CDS en nu ook Joyne.

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-11-2020 om 16:52, Mimisiku zei:

Ook mooi zo... Zo kan iedereen het meteen zien... Zoals gezegd is de lijst nog niet compleet (daarom heb ik alleen de XLS gepost)....

Dank nognaals aan @kwetal voor het beschikbaar stellen van zijn Joyne CI module..

 

Graag gedaan. Voorlopig ga ik nog niet naar basic upgraden. Glasvezel wordt in mijn regio niet eerder dan eind 2021 actief. Pas dan gaan we bekijken of en hoe we met betaald satelliet aanbod verder gaan. Overigens verwacht ik geen grote (bitrate)verschillen tussen het Joyne lite en -basic aanbod.

 

Wat me in je lijst opvalt dat CD het over het algemeen iets beter dan wel minder slecht doet. Behalve RTL Z en SBS 9. Daar is de situatie (flink) omgekeerd.Maar die zenders zijn bij CD, dacht ik, in SD en bij Joyne in HD. Daar zijn de verschillen, in mijn ogen, wel zichtbaar. En dat geldt zeer zeker ook voor regionaal 1. Maar daar kan je weer aanvoeren dat die bij Joyne "gratis/FTA" zijn. En bij CD achter de decoder zitten.

 

Zo hebben beide aanbieders hun voor- en tegen. De flexibiliteit van Joyne bevalt me wel. Wat weer tegen ze spreekt is dat je voor iedere extra tuner een extra CI module moet aanschaffen. Ik denk dat bezitters van een oranje CD kaartje hier nog een voordeel hebben.

 

Wat is nu eigenlijk het maximaal aantal streams dat je per oranje kaartje kan decoderen? Is dat nu twee of drie? En geldt dat ook voor de CD CI module? En kan je bij Joyne op één CI nu wel of niet één kanaal opnemen en een ander tegelijkertijd bekijken?

 

 

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden, kwetal zei:

Wat is nu eigenlijk het maximaal aantal streams dat je per oranje kaartje kan decoderen?

Ik meen begrepen te hebben dat je maar 1 stream met een CI module kunt decoderen, maar dan wel meerdere zenders van die stream.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege de satelliet inderdaad alleen via dezelfde transponder... Maar aangezien Joyne slechts 2 transponders gebruikt (de 3de is voor de Belgen)

 

Voor de liefhebbers... De complete Bitrate vergelijkstabel....

 

 

Bitrate Vergelijking CDS-Joyne.pdf

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden van Holland zit niet bij Canal Digitaal en eurosport 1 HD ook niet meer. .  Probleem met jou lijst is dat het een beetje een moment opname is en beide partijen variabel bitrate gebruiken.  Het mooiste was als je met 2 ontvangers tegelijk had opgenomen zodat je exact dezelfde vergelijking kunt maken en de min en max er bij had vermeld.  Dan weet je ongeveer hoeveel bitrate zo''n kanaal mag maken.  

 

Overigens wat meteen opvalt, NPO 3 HD zou bij CDS een veel lager bitrate gebruiken en dat geeft al dat het een moment opname is. 

 

Waar ik vooral interesse in heb is bijv. SBS9 die bij CDS in SD wordt uitgezonden en bij Joyne in HD terwijl het bitrate maar 1 Mbit verschilt,  ik vermoed dat de beeldkwaliteit van de HD versie aanzienlijk beter is.  Dat  is voor mij een indicatie dat Canal Digitaal beter voor laag bitrate HD kan kiezen ipv zenders in SD door te geven terwijl er bijna net zo veel bandbreedte vereist is.  Maar dan moeten we ook kijken naar de uitschieters, als er veel beweging in het beeld is vereist dat meer bandbreedte anders wordt het 1 grote pixelatie.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kwetal

Je kunt met de Joyne CI daadwerkelijk 1 kanaal opnemen en een andere kijken (vermits op dezelfde transponder). Met een twin-tuner kun je dat probleem natuurlijk omzeilen. Als je niet geïnteresseerd bent in het Adult gedeelte gebruikt Joyne NL slechts 2 transponders. Met een twin-tuner kun je dan ongelimiteerd kiezen. Er is wel een maar aan verbonden! Als je opneemt én kijkt 'locked' de Joyne CI beide streams. Je kunt dan niet meer naar een ander kanaal zappen totdat de opname is beëindigd..

Met een 4K box (armhf SoC) kun je ook 'achteraf decoderen' instellen en 'gecodeerd opnemen'..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8-12-2020 om 21:15, Mimisiku zei:

@kwetal

Je kunt dan niet meer naar een ander kanaal zappen totdat de opname is beëindigd..

Met een 4K box (armhf SoC) kun je ook 'achteraf decoderen' instellen en 'gecodeerd opnemen'..

 

Dank je voor deze info! Indien we alle opnamen, ingeval meer dan één op dezelfde tijd, op achteraf decoderen instellen kunnen we dus tijdens die opnamen onbeperkt blijven kijken/zappen? Dat is wat ze zoeken en zitten we dus niet maar aan het oranje kaartje van CD vast? Dat intern sharen is geen must.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met OpenPli heb ik dat niet lekker werkend gekregen. Met VTi wel... De CI werkt een beetje vreemd.. Zodra je gaat opnemen kun je een andere zender kijken (vermits op dezelfde transponder). Op dat moment 'blokkeert' de CI. Zappen werkt dan niet meer totdat de opname klaar is... Als ik gecodeerd opnemen kies met OpenPli dan blokkeert de CI nog steeds (net alsof de CI stiekum toch wordt aangesproken). Met VTi lukte het wel... Wellicht dat ik bij OpenPli nog iets vergeet of fout doe... Zou kunnen natuurlijk....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Met OpenPli heb ik dat niet lekker werkend gekregen. Met VTi wel... De CI werkt een beetje vreemd.. Zodra je gaat opnemen kun je een andere zender kijken (vermits op dezelfde transponder).

Sinds wanneer gebruikt iemand uit Haarlem het woord vermits? Ik dacht dat is een typisch Belgisch woord was. Ben je van oorsprong een Belg Mimisiku?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee... Ik heb dat gewoon op school geleerd hoor.  Maar dat is wel een halve eeuw geleden.  Nu wordt dat niet meer gebruikt door het gewone publiek. Ik heb wel iets met België 🇧🇪  Mooi taalgebruik en mooi land. Kom er graag. 

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Mimisiku zei:

 Als ik gecodeerd opnemen kies met OpenPli dan blokkeert de CI nog steeds (net alsof de CI stiekum toch wordt aangesproken). Met VTi lukte het wel... Wellicht dat ik bij OpenPli nog iets vergeet of fout doe... Zou kunnen natuurlijk....

 

Oei...., zo krijg ik nog schrik van OpenPli :) Prachtige taal dat Vlaams.

 

Indertijd ben ik met OpenPli begonnen. Omdat de (deskundig overkomende) mevrouw van het verzendhuis dacht dat dat me makkelijker af zou gaan. Nu houd ik wel van gemak en heb ik dus niet tegengesputterd. Wordt dat een grote overgang? Van OpenpPli naar VTI? Het gaat vooral om het gemak voor mijn vrouw. Die de VU voor 99% van de tijd gebruikt. Ik word wel geacht de boel onmiddellijk weer aan de praat te krijgen, mocht het eens vastlopen. Aan de andere kant wil ik wel van CD af. Tja, wat heb ik nu aan algebra, nu ik voor de keuze sta....

aangepast door kwetal
stijlfout

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...