Ga naar inhoud


64 cm Triax schotel afstellen...


Mimisiku

Aanbevolen berichten


patje7of9 schreef op 13 febr. 2019:
Sinds enkele dagen heb ik deze nieuwe LNB van inverto op de E-85 multibeam schotel geïnstalleerd. Deze LNB heeft NIET meer signaalwaarde als een Black ultra LNB van inverto.
Dus één grote teleurstelling.😫

 

Ik heb zelf altijd gezegd dat de Inverto PLL amper onder doet voor de Inverto black Ultra.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen Inverto Black Ultra LNB... Voor mij is interessant of er feitelijk een (groot) verschil was tussen DCO en PLL. DCO zou gevoeliger zijn voor harmonische (instraling) effecten en PLL minder omdat het kristal minder gevoelig is. Deze LNB is wel extra afgeschermd tegen 4G/LTE instraling.. Juist met lagere C/N waarden zou deze stabieler zijn...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar een simpele - edoch verwende - hobbyist met een bescheiden budget. Voor mij (met mijn andere quad Universele LNB) een behoorlijk verschil in positieve zin. Ik vind 13 dB (zelfs 15.4 dB) een uitstekende waarde voor mijn 64 cm testschoteltje.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

De Inverto Black Ultra is ook afgeschermd tegen 4G, zie de afbeelding

4G.png

 

Een foutje van Inverto. Even nog een verpakking gekeken van een black ultra daar staat niks vermeld over 4G bescherming. Dit is volgens de gegevens van de website van Inverto.

 

image.png.e9fd08a9a66861ae7c5e24f3114920dd.png

 

Daar staat duidelijk over 4G. Bij de Inverto black ultra echter niet volgens Inverto:

 

image.png.76b804c47a34841f257327c9f5c88e03.png

Ik heb uitvoerig op het forum geïnformeerd dat LTE/4/5G verstoringen allen bij DVB-T/2 voor doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de verpakking van een Black Ultra twin ("item 3208") met het 4G symbool,  gekocht in juli 2014.

Ook in bijbehorende datasheet van de 3208 versie is het 4G symbool vermeld.

 

Ook voor de BU single ("item 3116") gekocht in oktober 2013 staat het 4G symbool op de verpakking en in de bijbehorende datasheet.

Dit geldt ook voor de BU quad ("item 3310") gekocht in oktober 2013.

 

 Oudere versies van de BU series die ik bezit zijn zonder 4G symbool.

aangepast door investigator
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Update...

 

Vandaag de DiseqC ABCD vervangen door EMP-Centauri 8.1 switches. Tunerconfiguratie aangepast. De 9°E zit nu permanent in de configuratie. Op de VU+Ultimo 4K geeft deze ook meer dan voldoende signaal 89%~97%..

IMG_1288.JPG

IMG_1289.JPG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Update..

 

De nek van de twin Inverti PLL is iets langer. Beetje getweaked.. Geeft nu dezelfde waarden als de single PLL.. Wat ook logisch is....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een Joyne CI module mogen ontvangen van een mede-forumlid. Geeft (uiteraard) beeld en dat ziet er prima uit. Ga dat aankomend weekeinde eens flink uittesten. Met name Bitrate vergelijking tussen CDS en Joyne....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Vandaag een Joyne CI module mogen ontvangen van een mede-forumlid. Geeft (uiteraard) beeld en dat ziet er prima uit. Ga dat aankomend weekeinde eens flink uittesten. Met name Bitrate vergelijking tussen CDS en Joyne....

 

Vergelijk ook eens de zenders die bij CDS nog in SD zitten en bij Joyne in HD met een laag bitrate. Ik vermoed dat CDS een hoop zender beters in HD met laag bitrate kan doorgeven dan in SD aangezien dat er nog steeds veel beter uitziet.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik zeker doen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze het BitRate vergelijkingstabelletje in Excel. De mij beschikbaar gestelde Joyne CI module heeft het Lite pakket. De in het Basispakket opgenomen zenders kan ik nu dus nog niet vergelijken. Vergelijk is gedaan met CDS en TVV zenders waarvoor ik een kaart bezit. Ieder kanaal heb ik 5 minuten opgezet en de gemiddelde bitrate waarde opgeslagen. Een aantal kanalen kan niet vergeleken worden simpelweg omdat CDS de zenders niet meer aanbiedt of uitsluitend via IPTV... Zodra ik een basispakket Joyne CI heb zal ik de lijst updaten...

 

Bitrate Vergelijking CDS-Joyne.xlsx

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...