Ga naar inhoud


Einde Inverto Black Ultra lnb?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Aha..., bij één van die twee zaken in Zoetermeer.
Ook de importeur heeft ze nu op voorraad maar daar ligt de adviesprijs wel een stuk duurder. €21,95 voor de single, €31,95 voor de twin, €35,95 voor de quattro en €45,95 voor de quad.
Mooi dat ze nu ook in Nederland te koop zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-8-2021 om 21:04, Sprietje zei:

Wegens omstandigheden ben ik de komende maand niet in de gelegenheid om de nieuwe lnb's te testen. Ook heb ik op korte termijn geen behoefte aan nieuwe lnb's daar de Inverto Black Ultra lnb's die ik in gebruik heb het nog uitstekend doen.
Maar, misschien zijn er op het forum andere mensen die je er een groot plezier mee kan doen om er een paar mee te brengen. Ik ga er dan wel van uit tegen betaling. Hierbij zou het dan wel fijn zijn de resultaten van de test bijv. in vergelijking met de bestaande Black Ultra te beschrijven.

 

Bedankt voor het bevestigen. Iemand anders de investering laten maken met daarna erg interessant te gaan doen op diverse satelliet en camping forums over deze lnb. 

 

Op 12-8-2021 om 11:21, Sprietje zei:

Helaas ziet het er naar uit dat ze in Nederland nog enige tijd niet leverbaar zijn omdat de handelaren eerst hun oude voorraad Black Ultra willen opwerken.

 

Op 13-8-2021 om 20:52, Sprietje zei:

Met de antwoorden die ik heb gekregen van de Nederlandse importeur en de nodige satellietshops kan ik die conclusie zeker stellen.

 

3 uren geleden, Sprietje zei:

Aha..., bij één van die twee zaken in Zoetermeer.

 

Mooi dat ze nu ook in Nederland te koop zijn.

 

Deze winkel in Zoetermeer heeft nog 71 single black ultra in voorraad. Vreemd dat deze nog niet opgewerkt. Met acties gaat het misschien sneller? 

 

image.thumb.png.df671fbd131fce90a13c10bc0e869257.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

?

Waar slaat dit nu weer op? Wat wil je er mee zeggen?

Bedoel je te zeggen dat hij waanzinnig is, droomt, hallucineert dat hij gebeld heeft of dat hij een leugenaar is?

Ik snap niets van zo'n persoonlijke aanval en voor mij onzinnige reactie en voor zover bekend ben ik volgens velen nog redelijk goed bij zinnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2021 om 18:05, Ventura zei:

Bedankt voor het bevestigen. Iemand anders de investering laten maken met daarna erg interessant te gaan doen op diverse satelliet en camping forums over deze lnb.

Ik heb jou nog nooit investeringen in onderzoek zien doen. Ik heb al legio onderzoeken gedaan. Zie o.a. dit draadje:

https://www.sat4all.com/forums/topic/348164-test-canaldigitaal-duo-lnb-vergeleken-met-andere-duo-lnbs/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste bevindingen van de zo geprezen nieuwe lnb. Zie bijlage,s

Test uitgevoerd op 14 west 4.8 oost en 7 west.

Ook lage sr getest op 16 oost en met nieuwe lnb geen signaal. Met oude Black Ultra gelijk signaal.

Op 4.8 oost een duidelijke verbetering op Jurnal Tv. Op 7 west weer minder. 4.2 DB is resultaat nieuwe lnb op 7 west

14 west almanar 6.8 db is van nieuwe lnb t.o.v 7.2 db oud

 

2 m oud.jpg

2m nieuw.jpg

16 oost lage sr.jpg

Almanar nieuw.jpg

almanar oud.jpg

jurnal nieuw.jpg

jurnal oud.jpg

aangepast door Plepkeshenkie
  • Like 1

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Plepkeshenkie dat je dit getest hebt.
Frappant dat je wisselende bevindingen hebt.
Ik had al geschreven dat ik nog moet zien dat hij beter zou zijn dan de Black Ultra maar dat hij zonder meer het voordeel heeft van de kleinere kop van slechts 48mm waardoor heel handig is bij multifeed ontvangst.
Hopelijk volgen er nog meer vergelijkingen. Ik zit te wachten op de Duitse vergelijkingstest site die al honderden lnb's vergeleken hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wat doen nu de klanten zonder multifeed schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-9-2021 om 18:32, Sprietje zei:

Misschien hebben ze die pas besteld nadat ik had aangegeven dat er speciaal voor multifeed erg veel interesse voor zou zijn want ze hadden ze nog niet besteld toen ik belde.

 

Dus dankzij de lobby van Sprietje 🥲 kan ik mijn schoteltje nu eindelijk renoveren.

De oude smalle Relooks op de Astra's worden z.s.m. vervangen door de 49 mm Inverto Ultra PLL.

En de Ultra Black op de Hotbird door de Premium PLL LNB met de 68 mm kop. Die had ik nog liggen om te testen.

Beide LNBs maken gebruik van AGC, Automatic Gain Gontrol.

 

Kijk maar eens naar de metingen zonder ontvangst van een RF signaal: De Ultra (rechts) heeft kennelijk meer max gain.

 

Premium.jpg.c393c1709aabd7a729c71c4f1cf89c5d.jpg  Ultra.jpg.809a3b8ecdbbbf832029e1b8efaf790a.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat we gaan testen hoe de nieuwe lnb zich tov het ouder model gedraagd.

Ik denk dat @Plepkeshenkie

een vergissing heeft gemaakt op 4,8 Oost. 

Met mijn inverto black ultra is die transponder toch sterker dan de 8,8 dB Henk.

Op 1,2 m CM is hij gewoon ook met bewolkt weer 13 dB.

Ik zou graag een vergelijk op de horizontale transponders in de lage band willen zien.

Hier is IBU het zwakst.

 

 

 

1_0_1_1_1_FFFF_D842CC0_0_0_0_20210911145218.jpg

1_0_19_1_1_1_3031BF_0_0_0_20210911145056.jpg

aangepast door HansSurfer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...