Ga naar inhoud


Einde Inverto Black Ultra lnb?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zo ken ik dat ook uit mijn tijd bij Avid Technology, Grass Valley en andere merken waar ik voor gemerkt heb. 

Daar kregen mijn handelaren incentives en allerlei aantrekkelijke aanbiedingen om een situatie als deze te compenseren. 

Eerst je ouwe meuk verkopen was er niet bij. 

Met producten als consumer LNC's kun je het misschien niet helemaal vergelijken maar het komt op hetzelfde meer bij grotere aantallen. 

 

Bij Avid Technology was het extreem omdat bij de Media Composer, Airplay, NewsCutter etc. destijds de drives erg duur waren en met iedere maand kwamen er nieuwere, snellere, meer data-storage en goedkopere. 

Dat was moeilijk voor een handelaar omdat ie wist dat als ie ze niet verkocht, hij ermee bleef zitten. 

 

Sprietje z'n visie is wereldvreemd. 

Geeft niet Sprietje. We worden allemaal wat ouder. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Slecht voorbeeld Sprietje, een beetje handelaar heeft een contractuele afspraak over compensatie van zijn voorraad door de leverancier.

 

Sony bv:

Sony_prijswijziging.jpg.aa25eebcf44c07cd6fb93f72f0859e12.jpg

 

Je staat jezelf belachelijk te maken Old Satterhand. De Inverto Black Ultra kun je niet vergelijken met tv's die jaarlijks van model veranderen. Hoe oud de Inverto Black Ultra precies is weet ik niet maar 12 jaar geleden (in 2009) werd die al volop gebruikt. Er is dus ook geen sprake dat er gecompenseerd wordt op voorraden van de handelaar van overjaarlijkse goederen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sprietje zei:

Je staat jezelf belachelijk te maken Old Satterhand. De Inverto Black Ultra kun je niet vergelijken met tv's die jaarlijks van model veranderen.

 

Sprietje, je kunt die Sangria beter laten staan. Het heeft invloed op je korte termijn geheugen.

Hier het volledige bericht van ceesv en jouw reactie daarop. Het ging dus wel degelijk over TVs en daar ging mijn post ook over:

Sprietje_in_de_war.jpg.87818c82c3b717d5cb46b01e754127bf.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft de vraag onbeantwoord waarom dit alleen in Nederland zo is.

In andere landen is die nieuwe LNB leverbaar naast degene zonder PLL.

 

Dus dan maar niet in Nederland aanschaffen maar in het buitenland totdat de laatste lnb zonder pll verkocht is?

 

Ik heb vroeger ook bij  een importeur van elektronica gewerkt, nieuwe apparaten werden gewoon zo snel mogelijk op de markt gezet.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Old Satterhand zei:

Sprietje, je kunt die Sangria beter laten staan. Het heeft invloed op je korte termijn geheugen.

 

Hahaha.....

Dan neem ik nog een goede Single Malt op Sprietje z'n gezondheid. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Hoe oud de Inverto Black Ultra precies is weet ik niet maar 12 jaar geleden (in 2009) werd die al volop gebruikt

 

Hier kom ik toch even op terug. 

Stel je bent autohandelaar van Volkswagen.

Golf: die wagen is ook al vele jaren op de markt. 

Nu brengt Volkswagen een nieuwe Golf op de markt. Elektrisch. Denk je nu echt dat de handelaar eerst z'n "ouwe" Golfs met verbrandingsmotor, die hij nog heeft staan, gaat slijten voordat ie de nieuwste elektrische Golfs gaat bestellen en verkopen?

Ik geloof niet dat Volkswagen erg gelukkig zal zijn met zo'n dealer. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 uren geleden, Sprietje zei:

in ieder geval kon de importeur als de diverse grote satellietshops niet aangeven wanneer ze de nieuwe Ultra in hun assortiment hadden.

Vreemd hè terwijl ze in het buitenland al gewoon leverbaar zijn.

Maar waarom speelt die z.g.n. oude voorraad alleen in Nederland en niet in het buitenland.

 

Je geeft zelf aan dat je dit vreemd vindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het nu @Sprietje ?

reclame voor buitenlandse webshops die de nieuwe LNB wel verkopen?

het bevreemd mij dat je een einde aankondigt terwijl die er niet is

en

het bevreemd mij dat je een nieuw product aan de man probeert te brengen terwijl er maar 5% vervangingen nodig zijn

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Maar waarom speelt die z.g.n. oude voorraad alleen in Nederland en niet in het buitenland.

Er is in Nederland bijna geen handel meer in apparatuur voor satellietontvangst, zeker als je dat vergelijkt met Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië en ook de Oost-Europese landen.
Je zou denken aan het aantal abonnees te zien die Canal Digitaal en TV Vlaanderen hebben dat er toch nog wel wat handel is maar bedenk dat een groot deel van deze abonnees een abonnement hebben voor hun huis in het buitenland. De meeste mensen zullen niet zelf hun schotel op hun vakantiehuis zetten maar laten dat doen door een schotelbedrijf die de schotel en lnb ook levert. Dus ook al die schotels en lnb's worden niet in Nederland verkocht. De verkoop van lnb's in Nederland is dus vergeleken met het buitenland erg laag.
Dat zie je ook aan het assortiment wat aan lnb's wordt aangeboden. Dat is de laatste jaren flink geslonken. Handelaren willen niet met onverkoopbare meuk blijven zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.....vergeten we niet de Turken en de andere inwoners met migratie-achtergrond? (Mag ik dat zo nog zeggen: "migratie achtergrond" of is er dan weer iemand op z'n tenen getrapt?)

Die doelgroep is niet te verwaarlozen en willen allemaal hun TV zenders uit Verweggistan ontvangen. En dat gaat het beste via satelliet. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...