Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.

Je zou het de beleidsmakers van M7 moeten vragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat ze eerst beginnen met de minst bekeken zenders over te zetten of zoals in België eerst de sportzenders.

we zullen het zien in september, of ik al zeker niet meer zonder een M7 kaart 😂

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel plaatste dit topic in de spotlight

Het is jammer voor de mensen met een matige internet verbinding die afhankelijk zijn van de wok.

Ik denk zelf dat ze er niet van wakker liggen dat de wok steeds minder abonnees krijgt omdat ze nu met IP tv veel meer binnen harken.

De reden van de overschakeling zoek ik dan ook meer om het voor de wok steeds lastiger te maken om de boel te kunnen afstoten omdat er steeds minder te halen valt met satelliet TV, het is erg duur om die transponders te blijven huren, dus weg is weg. 

De camping mannen en vrouwen die over gekomen zijn van het op de fles gegane Joyne (dat dit al aantoonde) werken ook al steeds  meer met IP tv apps van hun eigen provider die ze naar hun chromecast streamen of de app op hun smart tv installeren.

Wij hadden vroeger CD met sport en eredivisie voetbal maar toen ze begonnen te rotzooien met die kaart restricties de boel gedegradeerd naar een camping abbo en dat nog jaren aangehouden, dat heb ik vorig jaar ook opgedoekt omdat wij ook streamen met de ziggo app op vakantie en wat kijk je daar alleen even het nieuws of het weer en de F1 kijken we ook al via de F1tv pro app dus waarom dik € 100,00 betalen voor een camping abbo met 6 maanden kijkslot wat we 5 weken gebruiken als dat ook met een app kan van je provider.

Om nu alle Enigma ontvangers buiten te sluiten is wel een radicale ingreep lijkt me omdat ik denk dat toch wel heel veel Wok mensen deze ontvanger hebben of een met deze techniek en ligt die uitgeklede m7 ontvanger in de kast, de toekomst zal het uitwijzen.😐

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel "Einde kijken via Oscam vanaf februari 2022?" vind ik verwarrend. en ik kwam bij toeval via via op dit draadje. Het einde van losse kaartgebruik zonder ci is nu actueel geworden en bijv, ook van belang voor mij als Rebox gebruiker. Indertijd had ik al besloten dat ik CD zou verlaten als de losse kaart zonder ci niet meer ondersteund zou worden. Als ik het abo per sept beeindig, moet ik gezien de opzegtermijn van 1 maand deze maand al mijn abo opzeggen.

Dus voor mij wordt CD finito. Het zal voor mij wel npo plus met vpn worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is Sky geen Publieke omroep, maar die mannen bij Sky hebben alle alternatieve en/of eigen apparatuur onmogelijk gemaakt.

Kun je lezen op de Duitse Fora.

 

Wij mogen nog blij zijn dat we een CI-Cam kunnen gebruiken, echter let wel; die zullen niet in elke enigma2 receiver en of TV werken.

Dat hangt af van de firmware en compatibiliteit, zeg maar in 't kort Certificaten voor de CI+ versie.

 

We hebben dat werken of niet werken al gezien bij menig CI-Cam, zoals Joyne en de nieuwe Digitenne CI-Cam. Maar in een CI+ gecertificeerde TV of Sat-Receiver moet het werken. Dat is een beding van de EU waar de providers zich aan moeten houden.

 

Wat gaan we missen zonder die alternatieve decodering met Oscam op Enigma2 boxen:

2 SID's opnemen of maar 1 SID (dan wel zender afhankelijk kijken en opnemen zoals op sat4all recent al meerdere keren is besproken)

en elk aspect van de CI+ beperkingen kunnen worden ingeschakeld door providers, dus zelfs ook helemaal niet meer mogen opnemen.

 

Wat is er belangrijk aan het kunnen opnemen?

Tijd verschoven kunnen kijken en/of herbekijken van unieke uitzendingen die niet meer herhaald worden op dezelfde zender.

Dat kan voor "schicht arbeiders" heel vervelend zijn. Komt thuis van de avond "schicht" en kan via satelliet niet meer je favoriet programma kijken.

 

Daarvoor in de plaats krijg je via de app online voor een aantal programma's wel de terugkijk en of herbekijk optie, maar dat stoelt op een goede internetverbinding, die in buitengebieden niet altijd aanwezig is en in het buitenland vaak ook niet stabiel functioneert.

 

Dus samenvattend kun je stellen dat CanalDigitaal zich van de echte satelliet TV fans ontdoet, die gaan opzeggen en die doorsnee kijkers met een ouderwets gecertificeerd toestel van M7 zelf gaan het nog zien hoeveel dingen ze niet meer mogen na die gefaseerde invoer.

 

 

 

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Mojo zei:

Ehm je bedoeld de enigma ontvangers zonder CI slot?

Ja die bedoel ik inderdaad en dat zijn nu net de ontvangers die door "webshops" zijn verkocht, eerst met cccam en later  met oscam werden ze geleverd.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
24 minuten geleden, boudeman zei:

ook van belang voor mij als Rebox gebruiker.

De Rebox is een speciaal geval, in principe is het een CD gecertificeerde ontvanger.

Het kan zijn dat die ontvanger een software update krijgt waardoor die blijft werken met de kaartlezer.

 

Verder is het afwachten, wat er gaat gebeuren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nu is Sky geen Publieke omroep, maar die mannen bij Sky hebben alle alternatieve en/of eigen apparatuur onmogelijk gemaakt.

Kun je lezen op de Duitse Fora.

 

Wij mogen nog blij zijn dat we een CI-Cam kunnen gebruiken, echter let wel; die zullen niet in elke enigma2 receiver en of TV werken.

Dat hangt af van de firmware en compatibiliteit, zeg maar in 't kort Certificaten voor de CI+ versie.

 

Wanneer ze bij tv land bepalen hoe en wanneer wij mogen kijken en reclame niet meer kunnen overslaan of even over kunnen schakelen naar een andere zender kijk ik niet meer naar een tv programma. Deze keuze hebben we al vanaf de komst van de video recorder waarmee nog wel goede programma's konden worden opgenomen.

Wanneer een zender commercieel uitzend moet de provider betalen om deze zooi op zijn eigen medium (IPtv, kabel, Terrastraal of satelliet) te mogen doorgeven en daar gaat het fout. Dit moet andersom, een TV zender moet betalen om door te worden gegeven dan kunnen die idiote prijzen ook naar beneden en verdienen die Graajers plots minder en zou het dan zo zijn dat de kwaliteit van de programma's ook weer beter wordt, ik denk van wel, anders val je om omdat je niet genoeg reclame binnen haalt vanwege de kijkcijfers.

 

Veel van onze jeugdige kijker nemen niet eens meer een TV abonnement en hebben alleen maar internet nodig omdat die deze manier van kijken al lang beu zijn. Veel van die gasten kijken alleen maar naar streamingsdiensten en daar houd het mee op. Hun nieuws halen ze binnen via sociale media en krijgen daar vanwege die algoritmes alleen de info binnen die voor hun belangrijk is en zien ook geen andere berichten meer, hier gaat het mis in de samenleving omdat die totaal geen onafhankelijke gecontroleerde nieuws berichten meer tot hun beschikking krijgen, dit is een ander discussie dat wel.

Dus ik vind dat de overheid hier veel te weinig mee doet en dat alles bepaald wordt door commercieel ingestelde bedrijven die alleen veel geld willen binnen harken met programma's die het aanzien niet waard zijn. Om deze reden introduceren ze steeds meer idiote verplichtingen.

 

Dus graven ze hun eigen graf steeds dieper door meer beperkingen op te leggen?

 

 

aangepast door hugogertie
  • Bedankt 2

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Update: Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? september 2023?
  • Moderator
44 minuten geleden, boudeman zei:

De titel "Einde kijken via Oscam vanaf februari 2022?" vind ik verwarrend.

Titel aangepast!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, hugogertie zei:

door commercieel ingestelde bedrijven die alleen veel geld willen binnen harken met programma's die het aanzien niet waard zijn.

Hoor eens dat bepaal ik niet zelf wat de moeite waard is maar dat bepaald de massa. Ofschoon ik het helemaal met jou eens ben. Dus van mij mogen ze dieper graven, ik kijk al 10 jaar geen CanalDigitaal meer. Wat ik wel kijk aan Nederlandse programma's kun je op één hand tellen. Zelfs die zogenaamd bekroonde series als Flikken is me veel te vermoeiend.

Doe mij maar een NPO start en een FTA sat-schotel en FTA harkje voor DVB-T2.

aangepast door Tonskidutch
blauw

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Sky hebben alle alternatieve en/of eigen apparatuur onmogelijk gemaakt.

Daar was toch iets over vanuit Brussel geregeld?

52 minuten geleden, hugogertie zei:

Ja die bedoel ik inderdaad en dat zijn nu net de ontvangers die door "webshops" zijn verkocht, eerst met cccam en later  met oscam werden ze geleverd.

Ja en dat icm een server abootje

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, hugogertie zei:

een TV zender moet betalen om door te worden gegeven

Geheel mijn mening maar hebben we zo'n commissie in Nederland die bepaald wat must carry zenders zijn

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Hoor eens dat bepaal ik niet zelf wat de moeite waard is maar dat bepaald de massa.

Is ook bedoeld in het algemeen.

Ben ook blij met mijn eigen wok waarop je nog naar de Duitse en Engelse zenders kunt kijken zonder tussenkomst van coderingen of andere blokkerende maatregelen. Jammer dat de Nederlandse NPO zenders, Vlaamse VRT en Canvas zenders niet via de Wok vrij te ontvangen zijn.

 

 

Zojuist, Mojo zei:

Geheel mijn mening maar hebben we zo'n commissie in Nederland die bepaald wat must carry zenders zijn

afschaffen die handel en het over laten aan zenders die wel willen betalen voor doorgifte...............

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, hugogertie zei:

afschaffen die handel en het over laten aan zenders die wel willen betalen voor doorgifte...............

Inderdaad. Gewoon marktwerking toepassen daar waar het hoort.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...