Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Satwatcher zei:

Het is eigenlijk heel simpel. Wie nu naar DreamWorks kan kijken met een multicas kaartlezer of Enigma2 ontvanger die kan ook na september naar alle zenders kijken. Een beter PR-praatje voor Canal Digitaal kan er niet van maken. 

 

En beste Zuppelan, een uitspraak van een woordvoerder is per definitie vrijwel altijd een PR-praatje. Dat is namelijk hun werk. Wees jij blij dat jij en anderen satelliet als hobby hebben en er makkelijk een regeltje bij kunnen zetten in een configuratie om het alsnog werkend te krijgen. Het merendeel van Enigma2 gebruikers kunnen dit niet. Ik kan je nu al verklappen dat er echte kenners van de materie zullen zijn die gewoon met de huidige apparatuur kunnen blijven kijken. Maar dat zijn niet de normale gebruikers van deze apparatuur.

Hmmm, ben er al mee bezig… Maar vergt nog veel  werk…

IMG_2275.jpeg

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Satwatcher zei:

 

En beste Zuppelan, een uitspraak van een woordvoerder is per definitie vrijwel altijd een PR-praatje. Dat is namelijk hun werk. Wees jij blij dat jij en anderen satelliet als hobby hebben en er makkelijk een regeltje bij kunnen zetten in een configuratie om het alsnog werkend te krijgen. Het merendeel van Enigma2 gebruikers kunnen dit niet. Ik kan je nu al verklappen dat er echte kenners van de materie zullen zijn die gewoon met de huidige apparatuur kunnen blijven kijken. Maar dat zijn niet de normale gebruikers van deze apparatuur.

 

Een beetje onafhankelijke journalistieke houding mag wel hoor t.o.v. woordvoerders. Wat betreft het technisch niveau van gebruikers: Het is altijd zo gegaan dat technisch onderlegde gebruikers eerst de oplossingen aandroegen en die daarna gebruiksvriendelijk werden gemaakt. Dat is mogelijk geweest omdat Canal Digitaal Enigma2-ontvangers weliswaar niet faciliteerde, maar er ook niet actief tegen streed. (Omdat het geld opbracht.) Het is dat waar het om draait: In beginsel is het prima dat ook wij met de tijd mee moeten en moeten moderniseren naar nieuwere beveiligingen. Als het evenwel een kat- en muisspel gaat worden (daar zie ik Canal Digitaal technisch prima toe in staat), dan leidt dat tot een uittocht van klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Canal Digitaal zegt dus: “Uiteraard zorgen wij richting onze klanten voor een passende oplossing”.
Dat houd waarschijnlijk in dat je de zwarte module gratis kunt omruilen voor een witte module of een module met ingebouwde chip of dat je die tegen een gereduceerde prijs kunt omwisselen. Maar ja, ik weet dat Canal Digitaal altijd vrij laat met dat soort mededelingen komt en als je dan met je camper ergens in Zuid-Europa staat, moet je maar zien hoe jij aan die nieuwe CI-module komt.

 

Dan zeker wel met minimaal 2 jaar contract verlenging, ander "geven" ze niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

Daar heb je gelijk in, maar ondertussen is de wereld aan het veranderen.

Canaldigitaal wordt steeds duurder, met steeds minder aanbod.

De inflatie is hoog, de prijzen stijgen, mensen beginnen kosten te drukken.

 

Alternatieven, meestal een stuk goedkoper komen binnen handbereik..

Ik persoonlijk krijg met 2 maanden glasvezel, voor die € 500 per jaar die ik aan Canaldigitaal kwijt ben zijn er met glasvezel wezenlijk goedkopere alternatieven. NLziet Extra gaat  € 120,- per jaar kosten, een besparing van bijna 400 Euro.

NL Ziet standaard kost slechts € 95,40 per jaar.

 

 

Hier ook NLZiet en ben tevreden,

en dat voor 8,95 per maand.

 

Geen behoefte aan opnemen omdat je praktisch alles terug kunt kijken*
 

*zolang dit nog niet door verplichte reclames wordt verziekt, denk dat dat een kwestie van tijd is😏

 

 

32 minuten geleden, ceesv zei:

Daar heb je gelijk in, maar ondertussen is de wereld aan het veranderen.

Canaldigitaal wordt steeds duurder, met steeds minder aanbod.

De inflatie is hoog, de prijzen stijgen, mensen beginnen kosten te drukken.

 

Alternatieven, meestal een stuk goedkoper komen binnen handbereik..

Ik persoonlijk krijg met 2 maanden glasvezel, voor die € 500 per jaar die ik aan Canaldigitaal kwijt ben zijn er met glasvezel wezenlijk goedkopere alternatieven. NLziet Extra gaat  € 120,- per jaar kosten, een besparing van bijna 400 Euro.

NL Ziet standaard kost slechts € 95,40 per jaar.

 

 

Hier ook NLZiet en ben tevreden,

en dat voor 8,95 per maand.

 

Geen behoefte aan opnemen omdat je praktisch alles terug kunt kijken*
 

*zolang dit nog niet door verplichte reclames wordt verziekt, denk dat dat een kwestie van tijd is😏

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

In het verleden heb ik al eerder gratis een witte module gekregen tegen inlevering van de zwarte met wereldbol en niks geen aanpassing van het contract.

Klopt, ik heb 3 van die witte modules gekregen, voor één moest ik een klein bedrag bijbetalen, de andere twee kreeg ik toen gratis na inlevering van de zwarte modules.

Ook mijn contract werd toen niet aangepast.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuppelan, als een journalist iets schrijft wat niet men een bron onderbouwd is dan is het al snel ‘wat is je bron’. Nu is er een bron en dan moet het allemaal weer meer onafhankelijker. Met andere woorden, het is nooit goed. Ik hoop voor jou dat jij wel de kennis hebt of kennissen heeft die deze hebben om het wel werkend te krijgen. Zo makkelijk om even een regeltje erbij te zetten blijkt het niet te zijn als ik Mimisiku hier lees.

 

Wel is het zo dat het heden in het geval van Canal Digitaal anders is dan het verleden. M7 Group is nu onderdeel van een grote internationale speler. Er zijn dus andere belangen. Het speelveld van M7 Group is ook van Satellite-only naar hybride gegaan. Het satellietdeel van Canal Digitaal is al gereduceerd tot de groep klanten die geen of een heel moeilijk alternatief hebben (buitengebieden, expats en mobile home). Daarom is de noodzaak om gebruikers van Enigma2 of multicas ontvangers te -leasen veel minder dan voorheen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Gerard 76 zei:

Wanneer deze opzeggen is het collateral damage, netjes ingecalculeerd,

Dit wordt opgevangen door de goede resultaten met OostEuropa.

snap ik niet

wanneer deze => wie?

collateral damage => bij verkoop is er geen damage!

Wat wordt opgevangen => winst van verkoop en winst uit Oost Europa?

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Satwatcher zei:

Wel is het zo dat het heden in het geval van Canal Digitaal anders is dan het verleden. M7 Group is nu onderdeel van een grote internationale speler

ik had het niet over wordt verkocht maar is verkocht, M7 is nu een onderdeel van een andere, schreef jezelf. Dan heeft iemand iets gekocht! En is er iets verkocht.

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Gerard 76 zei:

Precies 

 

Wanneer deze opzeggen is het collateral damage, netjes ingecalculeerd,

Dit wordt opgevangen door de goede resultaten met OostEuropa.

Ik vind dat toch een vreemde redenering.
Stel dat je 2 producten of diensten hebt, op product A maak je winst, op product B maak je veel meer winst.

Product A en B zitten echter in aparte markten (België/Nederland tov. Oost-Europa).

Het laten vallen van product A kan op geen enkele manier "opgevangen" worden door de goede resultaten met product B, want het is niet dat je meer van product B gaat verkopen omdat je product A laat vallen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel.

 

NL is een tak van M7 die niet rendabel is of zelfs verlies geeft.

Dit merk je omdat er niet meer in geïnvesteerd wordt.

 

Het evt verlies aan abonnees, als gevolg van bezitters van open source decoders die opzeggen, wordt deels opgevangen door de goede resultaten uit Oost Europa.

 

Wanneer M7 daar geen diensten zou aanbieden lag het anders.

aangepast door Gerard 76
  • Bedankt 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je nodig voor het lezen van de kaart in nagra mode:

 

-Een softcam die beschikt over Nagra CAK7 ondersteuning. Dat is niet mogelijk met de public oscam branch op dit moment. Maar er staat wel een geschikte oscam op dit forum.

 

- Je beschikt over een dump uit een officiële M7 doos of module met name het Nagra block (016c) en de ROdata. (rsamod1 en data88_gen of key3588)  Dat is fase 1, de koppeling van de kaart aan de box in generic pairing mode.  

 

--De NUID is afleidbaar van de info uit het menu van de ontvanger  (chipset information) of uit de het 97 block als dat aanwezig is maar de meeste boxen gebruiken OTA-CSC dus zul je CAID 18FE moeten capturen uit de programma stream.  Dan  zoek je de juiste encrypted CWPK er bij.

Vervolgens moet je toegang zien te krijgen tot het root systeem (UART) of in ieder geval commando's kunnen sturen naar de SoC.  Waar je vervolgens middels een script de SoC de decrypted CWPK laat uitrekenen en via een exploit laat terug laat geven (security explorations)  Dit is het over-encryptie deel. 

 

Ik laat het wellicht "simpel" klinken maar dat is het zeker niet.  Veel kennis, tijd en middelen nodig om het voor elkaar te krijgen. De meeste hopen een sleutelsetje te vinden/krijgen maar besef dat individuele sleutels kunnen worden ge-blacklist.    

 

Een normale kijker is beter af met een gecertificeerde doos of een lijntje ergens.  Of een CI+ module maar daar heb je ook geen garantie dat die eeuwig blijven werken in Enigma2 boxen. 

  • Like 2
  • Bedankt 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...