Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, Giant2000 zei:

Om te beginnen Eurosport maar eens terug zien te krijgen. Dat blijft een groot gemis.

 

Als opnemen met eigen tuner niet meer mogelijk is gaat CD hier de deur uit. Dat is namelijk de enige reden dat ik CD heb en ik daar 2 tot 3 keer zoveel voor betaal als een NL Ziet abonnement. Ik wil programma's kunnen opnemen, bewerken en bewaren.

En voor de campers en buitengebied kijkers is er altijd nog een onbeperkt bundel via diverse aanbieders mogelijk. Kijk je door heel Europa.

Waarom zou je met een enigma niet meer kunnen opnemen?

Ik gebruik voor de kabel ook een ci+, en ik neem op wat ik wil. Beperkt gaat het ene bekijken en andere opnemen.

Misschien komt er nog updates, om achteraf decoderen verbeterd wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het ook redelijk lang aangehouden. Met het verdwijnen van de Discoveries heb ik de knoop doorgehakt… Ziggo biedt dan meer en (nog) geen probleem met limieten op de kaart… CDS wordt alleen maar duurder terwijl je minder te kijken hebt… Dan is de keus snel gemaakt… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, D-box zei:

Ik las net het laatste stukje van Jarco; in october is het einde voor Mediaguard.

 

 

Wat ik daar uit lees is dat de relevante vragen niet beantwoord worden en dat is altijd met TotaalTV, het is vooral de PR-afdeling van Canal Digitaal die daar geëcho't wordt. Het WK in 4K zou volgens TotaalTV zeker weten niet op een Enigma2-ontvangen bekeken kunnen worden. Het was prima te bekijken, maar niet in Mediaguard, je moest 1 regeltje in je Oscam-configuratie plaatsen.

 

De geschiedenis leert dat Canal Digitaal altijd blijkt heeft getoond prima te weten waar hun handelsbelang lag en dat het wegjagen van de Enigma2-gebruikers geen goed idee was. Als Canal Digitaal hetzelfde doet als bij het WK, is dat TotaalTV-artikel op zich juist (want kan niet bekeken worden met Mediaguard), maar is er niets aan de hand. Zelfs als ze niet hetzelfde doen... CAK7 zit in Oscam, kan zijn dat er zo maar opeens wat instructies opduiken, is er nog steeds niets aan de hand.

 

Daarom betekent de berichtgeving in TotaalTV niets maar dan ook niets, zeker gezien de ervaringen uit het verleden. We weten pas hoe het zit als de ingreep daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Einde Enigma2 is einde van veel abonnementen, dat weet Canal Digitaal drommels goed en we het gaan zien of ze hun eigen glazen durven in te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom je dat denkt, ik neem vooral een vrij principieel standpunt in wat betreft vrijheid van apparatuur. Ik denk dat informatie die Canal Digitaal via PR (waaronder TotaalTV) naar buiten brengt een doel dient, ze willen beslist heel graag dat iedereen graag hun CI-modules gaat kopen. Ze willen ook ons Enigma2-kijkers houden. Ik vind dat we ons vooral niet door PR moeten laten leiden, de klant heeft hier wel degelijk veel invloed.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Zuppelan jou rol hier is altijd wel apart toch?

 

het gaat er ook om dat men losse kaarten per firmware kan uitschakelen

 

Dit gebeurt niet per firmware maar middels de ECM, anders zou je dat kunnen blokkeren. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is of Vivendi wel belang heeft in de NL tak Canal Digitaal. Het is bekend dat Fransen steevast hun zin doordrijven en gewoon doen wat ze willen. De Canal Digitaal heeft inmiddels zo weinig clienten dat ze die gewoon kunnen missen in hun portefeuille. Die 200.000 halen ze in Oost-Europa wel binnen omdat daar de markt nog groeit. Mij zou het niet verbazen als Canal Digitaal als satellietprovider gewoon verdwijnt. Wellicht nog alleen IPTV, maar ook dat is vragelijk… Als de Enigma2 gebruikers massaal opzeggen is dat voor Canal Digitaal waarschijnlijk de doodssteek (economisch gezien) maar of dat gebeurt betwijfel ik. De Nederlander klaagt graag, maar onderneemt niets! En ook dát weet Canal Digitaal als geen ander!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, Mimisiku zei:

De Nederlander klaagt graag, maar onderneemt niets!

Daar heb je gelijk in, maar ondertussen is de wereld aan het veranderen.

Canaldigitaal wordt steeds duurder, met steeds minder aanbod.

De inflatie is hoog, de prijzen stijgen, mensen beginnen kosten te drukken.

 

Alternatieven, meestal een stuk goedkoper komen binnen handbereik..

Ik persoonlijk krijg met 2 maanden glasvezel, voor die € 500 per jaar die ik aan Canaldigitaal kwijt ben zijn er met glasvezel wezenlijk goedkopere alternatieven. NLziet Extra gaat  € 120,- per jaar kosten, een besparing van bijna 400 Euro.

NL Ziet standaard kost slechts € 95,40 per jaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk heel simpel. Wie nu naar DreamWorks kan kijken met een multicas kaartlezer of Enigma2 ontvanger die kan ook na september naar alle zenders kijken. Een beter PR-praatje voor Canal Digitaal kan er niet van maken. 

 

En beste Zuppelan, een uitspraak van een woordvoerder is per definitie vrijwel altijd een PR-praatje. Dat is namelijk hun werk. Wees jij blij dat jij en anderen satelliet als hobby hebben en er makkelijk een regeltje bij kunnen zetten in een configuratie om het alsnog werkend te krijgen. Het merendeel van Enigma2 gebruikers kunnen dit niet. Ik kan je nu al verklappen dat er echte kenners van de materie zullen zijn die gewoon met de huidige apparatuur kunnen blijven kijken. Maar dat zijn niet de normale gebruikers van deze apparatuur.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...