Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Nee, wacht even marktwerking pakt steeds vaker in ons nadeel uit, ja denk er maar even over na.

Ik wil geen geld uitgeven via één mechanisme van belastingheffing aan de commerciëlen die het niet waar maken en reclame uitzenden, dat is pervers. Ook niet via een doorgeefluik als CanalDigitaal of Ziggo of KPN

 

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Linksom of rechtsom betalen wij, of de zender nu betaalt voor doorgifte aan de provider of dat wij als abonnee betalen voor een doorgifte vergoeding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, ja dat je door een hond of een kat gebeten wordt is duidelijk. Afgelopen Zondag was het Filosofisch Kwintet op NPO1 met een paar economen en de strekking tussen de regels door is vandaag de dag dat de overheid eigenlijk meer van die afgestoten taken naar dat marktmechanisme weer terug op haar eigen schouders moet nemen. Ook de media faciliteren hoort er volgens mij bij.

En ik bedoel geen staatstv.

Nog bedoel ik betutteling

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ceesv zei:

Linksom of rechtsom betalen wij, of de zender nu betaalt voor doorgifte aan de provider of dat wij als abonnee betalen voor een doorgifte vergoeding.

Dat zie ik dan toch anders. Laten ze maar betalen voor doorgifte op de kabel. Zul je zien hoeveel pulp zenders er opgedoekt worden. Bovendien zal dan de kwaliteit van programmering om hoog moeten gaan omdat men minder reclametijd heeft om te verkopen.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het september is, en CD zet mijn kaartje op "overleden", dan ben ik echt de pineut.

Ik kijk graag naar Engelse en Scandinavische detectives, dan blijft alleen Tatort en andere van ARD en ZDF over.

Ik kan nog wel BBC / ITV en diverse Engelse en Ierse ontvangen middels een app, die niet illegaal is.

Met de app kan je live kijken of opnemen.

Deze app kost maar €48,-- per jaar, maar helaas geen ondertiteling in welke taal dan ook.

 

Verder; sinds de verandering van de frequentie van bvn 's avonds geen ontvangst meer en dat noemen ze dan wereldwijd Nederlandse TV.

 Dus ik doe het dan maar met ARD / ZDF / ARTE en de app voor BBC / ITV / Ierland en Frankrijk.

 

Verder hoop ik dat CD hartstikke failliet gaat !!!.

aangepast door Emekli
Ik ben pisnijdig.
  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, CD is maar een klein onderdeel van M7. Ik sta er niet van te kijken als zij er het allerminst mee zitten als CD de geest zou geven. Voor met name de groep voornamelijk oudere kijkers die Europa onveilig maken met hun camper zal het een gemis zijn. Zeker die groep die een budget boxje in hun camper hebben van veel tienduizenden euro’s zullen hier gelijk last van hebben. Ik ben nogal wat basic Amiko boxjes tegengekomen bij die groep en of die nog blijven werken dat vraag ik mij af. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Emekli zei:

Verder; sinds de verandering van de frequentie van bvn 's avonds geen ontvangst meer en dat noemen ze dan wereldwijd Nederlandse TV.

 Ja, inderdaad, als ik de footprint bekijk dan kon je voorheen BVN ontvangen met een schotel van 85cm, nu heb je zeker 2 meter nodig of meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, John van Dreumel zei:

Voor met name de groep voornamelijk oudere kijkers die Europa onveilig maken met hun camper zal het een gemis zijn. Zeker die groep die een budget boxje in hun camper hebben van veel tienduizenden euro’s zullen hier gelijk last van hebben. Ik ben nogal wat basic Amiko boxjes tegengekomen bij die groep en of die nog blijven werken dat vraag ik mij af. 

Canal Digitaal zou eens een klantenonderzoek moeten doen en vragen naar welke zenders de meeste behoefte is. Dan kunnen ze 2/3 van al die zenders die nu in het pakket zitten er uit gooien. Dan kunnen ze flink wat transponders afstoten en hebben ze veel minder kosten. Dan kan de abonnementsprijs een stuk omlaag.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mentaliteit weer. Eerst jarenlang in het buitenland via Canal Digitaal in het buitenland naar Nederlandse tv kijken in het buitenland. En als het bedrijf dan iets wijzigt in jouw nadeel dan wens je ze toe dat zij failliet mogen gaan. Dingen veranderen nu eenmaal naar verloop van tijd. Canal Digitaal waarschuwt al een jaar of tien dat multicas vroeg of laat niet meer zou kunnen gaan werken. Het enige wat je toen hoorde van gebruikers ‘ach er komt dan wel een update-je waardoor het toch blijft werken’. Tja, en nu er die niet lijkt te komen is Leiden in last en mag een bedrijf met honderden mensen in dienst failliet gaan.

 

 

  • Like 3

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht handig te zijn door de bvn app op mijn tablet te zetten.

Er zat weer een adder onder het gras, er is geen mogelijkheid om te streamen naar mijn UHD 65 inch TV.

Om te streamen moet ik dit doen via bvn op internet zoeken en daar kan het dan wel.

Wat een gedoe.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS graaft zn eigen graf.

Daar is CDS al jaren mee bezig.

Ik werd jaren geleden lid van die club, gewoon omdat CDS de beste beeldkwaliteit hadden en omdat CDS goedkoop was.

Na, toen begon het gelazer: andere ontvangers, andere LNBF's, toen weer kaartwissels, toen weer een andere ontvanger, softcam werkte niet meer, dus dan maar een CI gekocht bij CDS, de Wereldbol CI werd volgens geruchten waardeloos, dus weer andere CI's aangeschaft, vervolgens besloot CDS dat Ik niet meer alle stations via de schotel kon ontvangen, dat moest dan via internet.

Ik had er mijn buik vol van en heb jaren geleden mijn abonnement bij CDS opgezegd (toen ik bij CDS zat had ik geen alternatief op mijn locatie om via een andere aanbieder TV te kijken behalve bij de locale kabelboer met erbarmelijke tv-kwaliteit).

Nu zit ik bij KPN.

De schotel gebruik ik voor de FTA zenders.

Trouwens, die technische staf van CDS weet ook niet of hun lul van voren of van achteren zit: ik kijk al ongeveer 3 jaar gewoon naar hun uitzendingen terwijl ik niks meer aan hun betaal -dit doe ik om te kijken of mijn CDS- alsmede mijn Managementkey doorkomen, en ja hoor die verspringt iedere keer weer in de toekomst terwijl ik ze al jaren niet meer betaal- het zijn gewoon sukkels die mij veels teveel geld hebben gekost 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat zal zijn dat er nog meer IPTV servers komen. Hetzelfde is hier in Griekenland gebeurt. Voor 10 tot 15€ per maand heb je gewoon alle kanalen, van beide providers (Cosmote en Nova). En dat met een Mag kastje.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Frans B zei:

Het resultaat zal zijn dat er nog meer IPTV servers komen. Hetzelfde is hier in Griekenland gebeurt. Voor 10 tot 15€ per maand heb je gewoon alle kanalen, van beide providers (Cosmote en Nova). En dat met een Mag kastje.

 

De meeste E2 boxen zullen gewoon blijven werken alleen dan gevoed door een lijntje van een payserver die het wel werkend heeft..  Op papier voldoen CDS straks aan de eisen van de content leverancier en wellicht dat er een paar mensen die nu via een kennis kijken straks terug een abo nemen maar dat zullen er niet veel zijn.  Bovendien zullen veel mensen opzeggen omdat ze geen zin hebben gecertificeerde apparatuur te gebruiken. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe meer je dicht timmert hoe meer alternatieven er komen die hetzelfde/meer aanbieden maar veel goedkoper.Idem geweest in de tijd van de PC games die massaal gecopieerd werden door dure prijzen.Eens die prijzen normaal werden was dat gedaan en kocht iedereen het spel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...