Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Ja dat roep jij al tijden maar niks wijst in die richting.  Als je kijkt naar CSAT France of Canal Plus polen wordt er ook nog vol ingezet op Nagra boxen. En Viaccess is niet echt een opvolger.  M7 is bezig met een 4K box die wellicht ooit in Nederland komt en die is Nagra.  Bovendien er zijn genoeg van die oude pace boxen in omloop, mocht die stuk gaan haal je zo een andere van internet. En zelfs als zou CDS je een viaccess box geven omdat je bruikleen box stuk is gegaan, dan is dat nog steeds geen reden om op te zeggen.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk de meeste problemen zijn voor oscam gebruikers.

Wie nu al kijkt via module of originele ontvanger, zal er weinig veranderen.

Ik heb al een witte module liggen, en of je nu een kaart of module moet meedoen op reis, zoveel scheelt dit niet.

enkel kijkers met enkel kaartlezers, zoals mijn vu zero, zal dus voor M7 waardeloos worden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Ik denk de meeste problemen zijn voor oscam gebruikers.

Wie nu al kijkt via module of originele ontvanger, zal er weinig veranderen.

Ik heb al een witte module liggen, en of je nu een kaart of module moet meedoen op reis, zoveel scheelt dit niet.

enkel kijkers met enkel kaartlezers, zoals mijn vu zero, zal dus voor M7 waardeloos worden.


weet wel dat een module zo elke keer versteken niet bevorderlijk is voor die module, die pinnetjes kunnen kapot gaan of schuin gaan staan bij veel versteken.

dan ben je beter met 2 modules en dan laat je ze steken in je toestellen.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk eerder dat begin volgend jaar veel mensen besluiten, dat betalen voor reclame, onderbroken door iets, wat de naam tv programma niet waardig is, niet meer loont.

 

Reclame blokken van 8 minuten zijn geen uitzondering meer.

De reclames zelf zijn tegenwoordig pijnlijk divers correct, dat ze niet meer om aan te zijn zijn.

 

Met wat talenkennis zijn er volop fta alternatieven die beter programma content bieden.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen zegt, dat de M7 kaarten niet meer werken in NAGRA mode in oscam.

Maar waarom gaat HD+,TIVUSAT en bij kameraden heb ik ook polen zien passeren in een softcam, waar duidelijk een N staat onder de coderingen.

Ik heb gelezen, dat een tivusat kaart, voor rai4k, niet draait op een softcam.

deze  ontvangt mijn kameraad in nagra mode.

Ik denk dat bepaalden meer weten of dat het publiek weet.

zal het weer voor de illegale zakkenvullers zijn, dat M7 toch in nagra mode zal draaien.

Waarschijnlijk dat niemand wil/.kan/mag reageren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan verschillende nagra versies, met enkel een boxkey voor nodig is en dan nagra versies met merlin cak7 ofzoiets en rsa en boxkey voor nodig hebt.

zoek het anders eens op in Google als je het verschil allemaal wilt weten 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco van Totaal-TV heeft ook weer een stukje geschreven maar die lijkt het helemaal niet meer te begrijpen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij laat vermoeden dat de wissel pas in het tweede deel van 2022 zou plaatsvinden. Vraag is hoeveel delen er zijn volgend jaar.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ben ik blij dat ik weg ben bij die club!

 

Cds heeft me zoveel geld gekost.

Eerst meer dan duizend gulden, en daarna honderden euro's (allemaal investeringen om hen te kunnen blijven ontvangen).

 

Zo heb ik wel 8 ontvangers gehad (als het er niet meer zijn geweest),

ook nog een stuk of 8 ci's, ook nog een stuk of 4 cam's, diverse lnbf's,

een hele stapel smartcards.

 

Wat een geld, wat een geld.

 

Nou jongens ik ben blij dat ik er weg ben.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vele jaren een abo op CD gehad, moest wel via mn moeder ondat ik op kreta woon.

Heb een mooie decoder , een VU DUO2 en werkt perfect.

Ik kijk wegens omstandigheden nu via een server. MAAR ik ben zeker wel positief om via een LEGALE server te betalen. Waarom doet CD niet zoiets? Dit is voor heel veel gebruikers iets zeer interessant.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Codx said:

Jarco van Totaal-TV heeft ook weer een stukje geschreven maar die lijkt het helemaal niet meer te begrijpen.

Inderdaad, hij heeft het over dat kaarten helemaal gaan verdwijnen, terwijl die gewoon blijven. ze werken dan alleen nog in de juiste witte ci module en de M7 originele receivers.

Wat een misinformatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jarco heeft doorgaans directe lijntjes met het hoger echelon van Canaldigitaal.

 

Hij schrijft:

Als de smartcard verdwijnt dan lijkt bij Canal Digitaal de Viaccess CI+ module met geïntegreerde smartchip als vervanging naar voren geschoven te worden.

 

Het zou zo maar kunnen zijn, dat de nieuwe CI modulen met ingebouwde kaart de bestaande losse kaarten gaan uitfaseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, el renegade zei:

Inderdaad, hij heeft het over dat kaarten helemaal gaan verdwijnen, terwijl die gewoon blijven. ze werken dan alleen nog in de juiste witte ci module en de M7 originele receivers.

Wat een misinformatie.

Vond het ook wat rare informatie.  Een kaart in Ci module bevestigt in tv, blijft toch werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is, of Canaldigitaal nog CI modulen gaat leveren voor degenen die er nog geen hebben, waarin nog een losse kaart gestoken kan worden.

Ik vermoed, dat wanneer je binnenkort een CI module bestelt, de kaart er geïntegreerd in is en het abonnement omgezet wordt naar de ingebouwde kaart.

 

Maar ik heb geen directe lijntjes naar Canaldigitaal, Jarco wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...