Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

OUDERE  MEDIAGUARD-CODERINGEN
 
Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van decoderen. Daarom worden met ingang van februari 2022 aan aantal oudere versies niet meer ondersteund.

Het gaat om de volgende coderingen:
 
 
  De CI-module versie 2.0 (zwarte sticker met wereldbol).
  Alle decoders waarbij gebruik wordt gemaakt van een directe kaartinlay (bv. VU+, een aantal modellen van Reebox en Dreambox, maar met uitzondering van apparatuur die direct door Canal Digitaal geleverd is zoals de SAT801 én de Philips 71- en 81-serie).
  Aston- en PowerCam-modules.
  • Bedankt 2

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat duurt nog bijna een jaar... en in die tijd kan er nog een hoop veranderen. Bovendien niet ondersteund is niet hetzelfde als niet werken. Officieel worden de linux boxen al jaren niet meer ondersteund.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze dwingen je naar gesloten hardware. Buiten het feit dat hun hardware tenenkrommend traag is smijten ze je terug naar 1973. Één kanaal kijken, niet opnemen(vrij op eigen hardware)... Het is de trend (waar ik niet aan meedoe)..

 

Waarschijnlijk ook het einde van Canal Digitaal en TV Vlaanderen ..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze beseffen nog steeds niet dat ze daar hun eigen dood mee tekenen en de CS volop propageren want dan is alles mogelijk met een eigen box. Missen we eigenlijk niet veel want hier staat permanent de vrije engelsen en duitse op.Stukken beter en niks van die rotzooi herhalingen en gesubsidieerde "sex/propaganda/sensatie " programma's .Sat abo's gaan snel de deur uit dan.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook mijn gedachte. Populaire zenders zijn weg bij CDS, de commerciëlen met oeverloze reclame en ditto herhalingen. Mensen nemen CDS hoofdzakelijk als ze geen andere ontvangstmogelijkheden hebben... Digitenne T2 is landelijk dekkend (en goedkoper). Glasvezel rukt juist in deze buitengebieden op. Kassa voor KPN!! Glasvezel én T2 in bezit.... Zo prijst CDS zich snoeihard uit de toch al krappe sat-markt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, M7 zal CD wel als fiscale aftrekpost zien. Ik was al ‘klaar’ met die club toen de veel door mij bekeken zenders verdwenen.

Ziggo is ook niet zaligmakend maar TV werkt vrijwel altijd. De duizenden FTA zenders vullen het basis Ziggo abonnement prima aan.

Misschien als ik ooit een 65” TV aanschaf dat ik een hoger Ziggo abonnement afsluit. Dat kon nog weleens ‘even’ duren. 🤣😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was te voorspellen sinds Canal+ de club had opgekocht, die zijn voor gesloten opties en CI module, had dit zien aankomen.

spijtige zaak, ik ga er niet in mee gaan als het enkel CI module wordt, dat is een stap terug gaan en veel te beperkt als je opnames wilt doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Ze dwingen je naar gesloten hardware. Buiten het feit dat hun hardware tenenkrommend traag is smijten ze je terug naar 1973. Één kanaal kijken, niet opnemen(vrij op eigen hardware)... Het is de trend (waar ik niet aan meedoe)..

 

Waarschijnlijk ook het einde van Canal Digitaal en TV Vlaanderen ..

Welke provider heeft dan nog een open systeem? Idd geen meer . Maar voorlopig nog tv Vlaanderen en canaldigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, mij lijkt het erop dat ze per se alle voordelen van hun systeem weg willen.

Want geef toe, als alles op hetzelfde beveiligingsniveau staat (overal moeten kijken met module of gecertifieerde ontvanger), dan kijkt de consument naar hetgeen wél nog een verschil is.
Dan ziet hij bij TV Vlaanderen een heleboel zenders die in SD uitgezonden worden, en bij de concurrentie van kabel en IPTV (Proximus) in HD.

Hij ziet zenders die ontbreken bij TVV en wel aanwezig zijn bij de anderen.

Hij moet betalen per ontvanger, waar anderen soms een multi settop box oplossing aanbieden.

En qua prijs doet hij nog nauwelijks voordeel.

Ik weet eigenlijk niet waarom iemand nog zou blijven.
Voor de FTA zenders, zou je dan denken, maar die verdwijnen niet omdat hij zijn abonnemet bij TVV opzegt.

En omgekeerd zie ik niet direct veel mensen instappen, en een hele schotelset kopen, alleen maar voor wat FTA zenders.

Dus als gevolg van die maatregel zie ik nauwelijks klanten bijkomen, maar wel veel klanten weglopen.

 

Misschien is het voor CD wat beter, omdat die toch meer zenders in HD aanbieden.

Maar een module is echt 3 stappen achteruit ten opzichte van een losse kaart.

 

En er is natuurlijk nog JOYN.

Ook daar krijg je dus een meer 1 op 1 vergelijking, nu de losse kaart zal wegvallen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV Vlaanderen is ook M7....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...