Ga naar inhoud


Chinese raket stort neer, maar waar?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Momenteel daalt hij ergens tussen Marokko en Zuidafrika. Dat ding gaat wel hard hoor! Over 10 minuutjes ofzo is hij weer boven zee.

Je kan hem hier volgen: https://orbit.ing-now.com/satellite/48275/2021-035b/cz-5b/

 

P.S.: Hij komt over ca 1,5uur weer in de zelfde buurt. In die tijd zwabbert hij dus 1x rond de aarde.

P.S.(2): Het lijkt er op dat hij onder de lijn Madrid - Istanboel blijft. Wij zijn 'veilig' 😁

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil da' ding nie' op m'n bakkes krijgen , want ....

zelfs een Asprooke of Dafalgan zal dan niet helpen , vrees ik 😟

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik zie dat het ding steeds lager komt,

afbeelding.thumb.png.bf69884bdce81d91481dcb33003f1a4c.png

 

en dat de snelheid daarbij toe neemt. Komt vreemd over.

afbeelding.thumb.png.4f778e393878dc3adbfa6bf6c0858fb6.png

 

Kan iemand hier dit verklaren?

Ik zou denken dat de snelheid constant blijft als je niks doet, of steeds een beetje terug loopt naarmate hij meer weerstand ondervindt.

 

aangepast door Zunigkyk
Altitude er bij (bovenste plaatje) gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

53 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik zie dat het ding steeds lager komt,

....en dat de snelheid daarbij toe neemt. Komt vreemd over.

 

Nee, dat is juist heel erg logisch, hoe lager die komt hoe hoger de zwaartekracht. Om daar aan te ontsnappen gaat de snelheid omhoog.

Wet van behoud van energie.

Wel eens een pirouette goed bekeken? De snelheid hiervan wordt geregeld door de armen te strekken of juist dicht bij het lichaam te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval waar ik woon in Oost-Vlaanderen, België, toch nog geen luide knal gehoord, erg soms durven er al eens stukken van de satellieten heel hoog boven ons naar beneden vallen al zijn het maar minuscule dingetjes van 0.1 mm. Toch jammer.

Anderzijds momenteel véél regen en véél wind hier bij mij, ben ik blij dat ik niet meer via de schotel kijk... anders was het al blokvorming..., mocht ik nog naar rtl4 kunnen kijken of film1, maar dat alles via iptv is zeker geen probleem en loopt gewoon door alsof er geen storm aan de hand is? Misschien andere schotel kijkers last van blokvorming nu met de storm?

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat dus om de raket waarmee een onderdeel naar het chinese ruimtestation gelanceerd is, de chinesen zijn niet welkom op de ISS.

 

Normaal zorgt men ervoor dat de zooi weer veilig op aarde komt zonder dat er slachtoffers vallen, maar in china mogelijk dus niet.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...