Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, happysat zei:

"De vierde golf spaart ook de gevaccineerden niet: “Nu zien we wat het restrisico na vaccinatie in de praktijk betekent”

 

Terwijl men in Nederland druk bezig is de ongevaccineerden te demoniseren en als zondebok aan te wijzen komt er uit België wel een eerlijk verhaal.

Het kan dus wel!

Helaas achter betaalmuur maar na aanmelding 1e artikel gratis te lezen.

 

Korte samenvatting :


- Meer dan de helft van de patiënten die met covid-19 in het ziekenhuis belanden, is gevaccineerd. “Dat betekent niet dat de vaccins falen. Wel dat ­vaccinatie geen wondermiddel is.

Die cijfers stellen het beeld bij dat de vierde golf alleen degenen treft die de vaccins weigeren."

 

- In de week van 12 tot 18 oktober waren maar liefst 337 van de 614 patiënten die in het ziekenhuis werden opgenomen wegens covid-19 volledig gevaccineerd. Dat komt neer op 55 procent.

Op de afdeling intensieve zorg ging het om 62 van de 138 patiënten.

De cijfers zijn ­onderhevig aan schommelingen, maar het is nu duidelijk dat een ­behoorlijk deel van de covid-patiënten wel gevaccineerd was.

 

Hoe kan het dat in België wel een aanzienlijk deel van de corona opnames in het ziekenhuis gevaccineerden zijn en in Nederland de indruk gewekt wordt dat het voornamelijk ongevaccineerden zijn?

Wat klopt er hier niet?

Klopt, maar als je de vergelijking maakt moet je het wel correct doen:  er zijn immers VEEL meer mensen gevaccineerd, dus is de kans dat je ziek wordt na besmetting en gehospitaliseerd wordt, vele malen kleiner dan bij ongevaccineerden.

Van Gucht (sciensano) berekende de kans, en deze is van een factor 9  (je hebt na vaccinatie 9 keer minder kans om ziek te worden en 9 keer minder kans om gehospitaliseerd te moeten worden) 

het klopt dus dat de niet gevaccineerden de meerderheid vormen:  300 personen van 8 miljoen is minder dan 250 personen van 1 miljoen....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iemand maakte me attent op dit degelijk stukje onderzoek mbt het effect van aerosolen van TU eindhoven, (prof Bert Blocken)

 

Aircleaners met een beetje luchtverversing erbij blijken een heel goede energieëfficiënte oplossing.

Hij adviseert om de 10 beste Aircleaners in de markt te verzamelen en die te installeren in scholen en publieke ruimtes.

Als je nu Googlet op "Aircleaner" vind je diverse bedrijven die je uitnodigen om offerte aan te vragen, maar niemand noemt nog concrete prijzen.

Het lijkt een 'hot' markt in opkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Aircleaners met een beetje luchtverversing erbij blijken een heel goede energieëfficiënte oplossing.

 

Wij hebben vorig jaar al in een verenigingsgebouw een luchtverversingssysteem laten aanleggen. Kosten 11.000 euries. Is voor veel verenigingen niet op te brengen. Scholen kunnen het al helemaal niet ophoesten. Daarnaast kunnen de leveranciers het werk niet. Ergens na 2022 ben je aan de beurt.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happysat:

Ben jij je wel bewust dat jij bij voortduren sites citeert met des informatie?

Niet alles wat je opgraaft uit het www is waar.

Het combineren van onwaarheden en halve waarheden van diverse sites in een bericht maakt je boodschap nog niet waar.

Wat denk je hiermee te gaan bereiken? Een tegengeluid? Je zaait enkel verwarring en irritatie.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol

Besef je dat het officiële nieuws ook gekleurd is? Bij NOS en de overige media lopen "ze" (de persvoorlichters) de deur plat.

Wij (jij en ik) kunnen toch uit meerdere bronnen kennis opdoen en zijn toch intelligent genoeg om zelf een oordeel te vormen?

Eenzijdige berichtgeving is niet gezond, en censuur al helemaal niet.

Niemand heeft de waarheid in pacht. En het gaat m.i. ook niet om gebrek aan kennis, maar eerder om belangen(-afweging).

Verschillende mensen hebben verschillende belangen. Laat de ene (grootse?) groep de andere niet muilkorven svp, maar geef ruimte.

Democratie is in de eerste plaats met elkaar in gesprek blijven, niet dat een meerderheid een minderheid het zwijgen oplegt, verkettert en voor domme rotte vis wegzet. Dat wekt bij mij irritatie.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, happysat zei:

De inschatting van de risico’s worden overdreven

Wat ga jij doen wanneer je toch besmet geraakt , niet gevaccineerd ,

en stel dat je het toch overleeft , maar met blijvende lichamelijke schade ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Dat wekt bij mij irritatie.

zo na anderhalf jaar corona gaan lopen muiten op dit forum over de media uitlatingen en diverse citaten, waar of niet, inzake deze corona situatie en al die onsamenhangende berichten van happysat komen toch van een internet Troll die nep nieuws (oud of nieuw) de wereld in slingert?

 

Wat heeft die heilige Jomanda uit Limburg nu weer met dit Topic te doen? Juist happysat vindt dat waardevol nieuws!

Dus trek je conclusies.

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is ook leuk.

Het probleem is alleen dat je hem blijkbaar niet helemaal begrijpt met wat hij in 2010 over griep en virussen zegt en dus een verkeerde conclusie trekt.

Ik gaf het al eerder aan, schoenmaker blijf bij je leest.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, 2 november vervroegd nieuwe Corona maatregelen. Allemaal de schuld van de niet gevaccineerden.

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, happysat zei:

en zal ik met de lichamelijke schade moeten verder leven.

Zou je dan in dat geval toch geen spijt hebben van , had ik het vaccin maar genomen ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...