Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met nieuwe CAM module.


HG5812

Aanbevolen berichten

Ze willen in februari 2022 van Seca3 af. De oranje kaart werkt dan alleen in native Nagra CAK7 en dat ondersteunen alle M7 gecertificeerde ontvangers totdat ze daadwerkelijk de kaart zélf uitschakelen. In het persbericht noemen ze Nagra CAK8 voor de nieuwe module. Dus wellicht dat CAK7 binnen afzienbare tijd wordt afgeschakeld. En wees eerlijk: hoe lang denk je dat zo’n Sat801 nog meegaat?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ze willen in februari 2022 van Seca3 af. De oranje kaart werkt dan alleen in native Nagra CAK7 en dat ondersteunen alle M7 gecertificeerde ontvangers totdat ze daadwerkelijk de kaart zélf uitschakelen. In het persbericht noemen ze Nagra CAK8 voor de nieuwe module. Dus wellicht dat CAK7 binnen afzienbare tijd wordt afgeschakeld. En wees eerlijk: hoe lang denk je dat zo’n Sat801 nog meegaat?

 

De transformator is wat ik begrepen het grootste probleem bij deze ontvangers, de ontvangers zelf vallen mits je geen eisen hebt nog wel mee.

 

Was het niet zo dat de oranje kaarten op een andere manier nog ondersteunt worden?

 

Als, dan denk ik dat veel mensen stoppen met Canal Digitaal, uitgezonderd mensen die niets op een andere manier kunnen ontvangen, de groep lijkt steeds kleiner te worden. 

 

De ooit 1 miljoen abonnees zullen ze nooit meer terug krijgen, ik vrees dat het dan een aflopende zaak gaat worden voor CDS.

 

Op een grote camping zie ik vaak DVB-T2 FTA ontvangers, in de komkommertijd is het toch al niet best gesteld met TV in Nederland.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ze willen in februari 2022 van Seca3 af. De oranje kaart werkt dan alleen in native Nagra CAK7 en dat ondersteunen alle M7 gecertificeerde ontvangers totdat ze daadwerkelijk de kaart zélf uitschakelen. In het persbericht noemen ze Nagra CAK8 voor de nieuwe module. Dus wellicht dat CAK7 binnen afzienbare tijd wordt afgeschakeld. En wees eerlijk: hoe lang denk je dat zo’n Sat801 nog meegaat?

 

Laten we het nu gewoon allemaal is afwachten en als dit de opvolger is van de cam701 zal deze eerder viaccess zijn en geen nagra.

 

De enige die over cak8 praat is <winkel>.. ik vraag me af of het wel klopt...... 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Codx zei:

 

Laten we het nu gewoon allemaal is afwachten en als dit de opvolger is van de cam701 zal deze eerder viaccess zijn en geen nagra.

 

De enige die over cak8 praat is <winkel>.. ik vraag me af of het wel klopt...... 

 

Ik lees niets meer over Orca, of gooi ik nu wat door elkaar?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Miauw zei:

 

Ik lees niets meer over Orca, of gooi ik nu wat door elkaar?

 

Ik verwacht ook dat de module idd viaccess orca is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jürgen zei:

Gelijk weer de ouderwetse ‘azijnzeikers aan het woord….

laat mij dan maar een "ouderwetse azijnzeiker" zijn.

 

Ik heb heel veel ontvangers in het verleden aangeschaft om maar die CDS-zenders te kunnen blijven ontvangen;

Ik heb ook een hele stapel CI's en een hele stapel smartcards waar geen hond wat aan heeft.

 

Dit heeft mij allemaal vele duizenden guldens gekost

En later honderden euro's

 

CDS gooit er weer wat nieuws in en denkt: "Laten we die boerenpummels maar weer eens tepakken nemen, ze betalen zo-wie-zo toch wel".

 

Ga nou eens na, er staat:

 

QUOTE Om de CAM803 te gebruiken dient je tv of ontvanger te beschikken over een satelliet tuner en een Common Interface Slot die CI+ 1.3 of CI+ 1.4 ondersteunt. TV's of ontvangers met alleen een CI slot worden niet ondersteund.UNQUOTE

 

Gaat alleen weer veel extra geld kosten voor de consument; en stel dat je gewoon via je softcam kijkt, en die wordt door CDS afgeschakeld; of dat je een ontvanger hebt die geen CI+ 1.3 of 1.4 ondersteunt.

 

Weer een nieuwe ontvanger aanschaffen dus!

 

Ik ben ontzettend blij dat ik weg ben bij die boevenbende, ik zit nu bij KPN iTV en dat bevalt mij uitstekend!

 

Mijn ontvanger (NanoXX) gebruik ik voor de FTA-zenders en soms kijk ik nog naar de CDS-zenders omdat die sukkels van CDS mijn smartcard nooit hebben gedeactiveerd.

Ik betaal al jaren niet meer aan CDS.

 

Wat een malloten!

En altijd maar weer de consument op kosten jagen.

 

Jongens, ik ben echt ontzettend blij dat ik weg ben bij CDS.

 

Wat een prutsers!

 

 

 

 

 

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D-box je klaagt dat je het duizenden euro heeft gekost, volgens mij is dat echt zwaar overdreven. Zoveel wissels van coderingen hebben ze niet gehad hoor en vaak kreeg je een gratis oplossing.   En bovendien je zegt zelf.. ik kijk al jaren gratis.. want ze zijn vergeten mijn kaart uit te zetten, kortom waar klaag je dan over? 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hij kijkt klaarblijkelijk nog graag naar CDS…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Zo even uit mijn hoofd:

Amstrad (nummer weet ik niet meer)

Amstrad (dit nummer weet ik ook niet meer)

Sat 100

Diverse Nokia 9200 ontvangers

Diverse Nokia 9500 ontvangers (1 heb ik nog erbij gekocht van een van onze members van dit board)

CDS ontvangers (3 stuks)

en ga zo maar door.

 

Als je me niet gelooft, dan maar niet, zal me niet me reet roesten.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een inherente beperking aan CI is dat er maar één transportstream tegelijk doorheen kan. Er zijn weliswaar modules die meer dan één zender kunnen decoderen, maar dat moet dan op één transponder. CI+ 1.4 probeert hier wat aan te doen, maar dat gaat ten koste van de compatibiliteit, want de beperking van één transportstream is behoorlijk inherent. Dit betekent dat er nieuwe CI+ 1.4-apparatuur moet komen voor CI+ 1.4-modules.

 

Ik ben benieuwd of de opmerkingen van kijken en opnemen tegelijk hierop slaan. Onze apparatuur ondersteunt doorgaans geen CI+, laat staan CI+ 1.4, dus kijken en opnemen tegelijk zal zonder Seca-kaart voorlopig niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

En hij kijkt klaarblijkelijk nog graag naar CDS…..

Puur uit nieuwsgierigheid, als ik een CDS-zender opzet en ga naar MENU, dan naar smartcard-informatie, zie ik dat zowel de Management alsmede de CDS weer voor een maand langer open staan.

Ik lach me rot!

 

Ik kijk niet naar de CDS-zenders voor de qualiteit maar om te zien naar de smartcard-informatie.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij met onze Linuxontvangers en softcams hebben in de loop der jaren heel weinig pijn gehad. Je kon je DM7000 vanaf het eerste begin tot het eind van het MPEG2-tijdperk gebruiken en als je toen iets van een Vu+ Duo kocht heb je nog steeds beeld, dus voor ons zijn alle wisselingen vrij pijnloos geweest.

 

Het zijn met name degenen die gedaan hebben wat Canal Digitaal adviseerde die veel pijn gehad hebben: Irdeto-ontvangers die niet naar Seca geüpgraded konden worden, ontvangers die een maximum aantal coderingen op een zender hadden, CI-modules die opeens niet meer compatibel met ontvangers bleken, is maar een handvol zaken die ik me kan herinneren en er zijn er nog veel meer geweest. Gecertificeerde apparatuur kopen was bij Canal Digitaal altijd het domste wat je kon doen en het gaat tot op de dag van vandaag op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het decoderen van meerdere streams uit verschillende transponders is een beperking van je ontvanger, niet de CI. Dat er één transportstream doorheen kan is bij elke module zo, daarom moet de ontvanger die ook "mergen" zodat er geselecteerd meerdere kanalen doorheen kunnen.

 

De huidige mediaguard module kan technisch 8 services decoderen. 

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog nooit een ontvanger tegengekomen die kan mergen, het is vooral een theoretische mogelijkheid. CI+ 1.4 zou meerdere transportstreams door de CI mogelijk moeten maken, maar dus ten koste van de compatibiliteit. Wellicht daarom dat Canal Digitaal zegt dat je apparatuur met minimaal CI+1.3 moet hebben al kan ik de logica voor specifiek 1.3 met de mij beschikbare kennis niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...