Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met nieuwe CAM module.


HG5812

Aanbevolen berichten

Hallo.

 

Gemeld op:

19 juli 2021
Omschrijving

Vanaf 19 juli leveren we bij bestelling van een CI-module via de website of klantenservice de nieuwe CAM-803 CI+ module. Bekijk hier alle informatie over installatie en gebruik van de nieuwe module.

 

Algemene informatie

  • Voor gebruik in CI+ geschikte TV's en ontvangers
  • Met ingebouwde smartcard
  • Ondersteunt 2 gelijktijdige streams

Om de CAM803 te gebruiken dient je tv of ontvanger te beschikken over een satelliet tuner en een Common Interface Slot die CI+ 1.3 of CI+ 1.4 ondersteunt. TV's of ontvangers met alleen een CI slot worden niet ondersteund.

 

Bron: website Canal Digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaat weer een heleboel mensen een hoop geld kosten.

En dan die ingebouwde smartcard....

Ik denk dat Frankrijk denkt: "Die boerenpummels moeten we maar eens opvoeden, straks weten ze niet meer beter".

 

Jongens, wat ben ik blij dat ik weg ben bij die club!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat het Canal Digitaal veel klanten gaat kosten. Schotelontvangst is een stuk minder in trek dan in hun gloriedagen en tv ontvangst is niet meer nodig via een satellietverbinding. Veel kijkers hebben nu een andere manier van tv kijken en ontvangen en hebben CD er naast. Als het extra geld gaat kosten vliegt ook hier CD er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk weer de ouderwetse ‘azijnzeikers aan het woord….

 

Daar staat toch nergens dat de huidige gebruiker van een normale CI Module deze nu moet inwisselen of vervangen dus weer bijdragen zonder enige toegevoegde waarde.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alles is negatief aan dit nieuwe module.

15 uren geleden, HG5812 zei:

Ondersteunt 2 gelijktijdige streams

Op een dag zal je moeten kiezen, geen Nederlandse TV of dit module.

En degene die daarover gaat is thuis meestal moeders.

  • Haha 3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, ceesv zei:

Niet alles is negatief aan dit nieuwe module

Ik vind vooral het verhaal "Ondersteunt gelijktijdig 2 streams" erg vreemd, dit zeiden (CDS) ze ook over de witte CI(+) (de opvolger van de wereldbol CI, waar je gewoon een kaart in kon plaatsen).

 

Ik kan met die witte CI(+) 2 zenders opnemen en tegelijk naar 1 zender kijken; dat hangt van je firmware af.

Ik geloof gewoon niet alles wat CDS schrijft.

 

Bekijk de filmpjes maar van mij in het onderstaande draadje:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/372233-alternatieven-nadat-cd-het-gebruik-van-softcams-in-2022-onmogelijk-heeft-gemaakt/page/7/?tab=comments#comment-2641445

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft inderdaad niet alleen negatief te zijn, maar roept wel weer een hoop vragen op: Waarom een CI+ v1.3 / 1.4 vereist ?

-wat betekent dat voor de huidige CI modules, zoals die witte 3.5 / CAM701. In een eerder interview werd door Can Dig gesteld dat die zouden blijven werken ?

-Deze nieuwe CAM803 met CI+ v1.3 / 1.4 vereist, werkt denk ik niet in mijn Rebox 8220. De HD+ (duits pakket) deed het namelijk ook niet. WEL in mijn 4K TV met een CI+ v1.4 slot:

-met de witte CI module kan ik in de Rebox nog maar 1 program kijken OF opnemen. Standard Rebox firmware. "Occupied" is de boodschap die ik op mijn scherm krijg , als ik t toch probeer.

-Mocht de CAM803 het wel mogelijk maken om gelijktijdig te kijken EN een opname van andere transponder te maken, dan zal ik daar een andere CI+ receiver voor moeten kopen. (zoals b.v de Technisat Twin Digiplus).

 

Eerdere berichten op dit forum maakten melding van het feit dat half Frankrijk met Nagra codering werkt. Kan me derhalve niet voorstellen dat de witte CI module , in de prullebak kan. Het franse Canal+ zal zich waarschijnlijk weinig bekommeren om NL en Belgie, maar de miljoenen SAT kijkers in eigenland frustreren ???  We gaan het meemaken komend voorjaar.

Hopelijk komt er meer uitleg, vanuit de bron ?!

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dezelfde truc…. Nieuwe kanalen alleen met nieuwste codering… Dan een aantal kanalen in jouw pakket alleen in de nieuwste codering… Hopen dat je overstapt en de deur naar delen dichtgooit….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een Neotion chipset inzit wellicht nog wel… Ik heb er geen, dus kan dit niet testen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De content provider wint op alle fronten. Volledige controle.. Opnemen geblokkeerd, 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er dan met een gecertificeerde gebaksdoos SAT801 die CDS vastgeroest is?

 

Of is het alleen bij de CI(+) modules?

 

Toen bij Seca2 zender voor zender uit werd gezet boeide het mij nog niet zo, het was immers een STB-pakket per jaar, maar wat kost het goedkoopste pakket en zit daar nog korting op voor oude abonnement houders?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die draaien op de oranje Nagra kaarten zolang ze ondersteund worden…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Die draaien op de oranje Nagra kaarten zolang ze ondersteund worden…

 

Ik was mijn bericht nog aan het aanpassen, willen van Nagra al af, of duurt dat langer dan het jaar 2022?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...