Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met nieuwe CAM module.


HG5812

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden, John van Dreumel zei:

En kan jij met IPTV, ik vermoed dat jij doelt op het creatieve segment, dan wél meerdere streams tegelijk opnemen?

met IPTV van Ziggo of KPN kun je meerdere opnames tegelijkertijd inplannen

Op 7-5-2020 om 11:50, Tonskidutch zei:

6 streams maar dat doet er niet toe!

wat het creatieve segment in je commentaar betekend begrijp ik niet

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-7-2021 om 13:40, Mimisiku zei:

Opnemen van dezelfde transponder lukt met 2 kanalen, maar niet van verschillende transponders via b.v. een tweede tuner...

Wat mij betreft is het belangrijker dat je (onbeperkt-) gecodeerde opnames kunt maken die dan, desnoods één voor één, achteraf door de module gedecodeerd worden.

 

Heb jij de mogelijkheid om te testen of dit mogelijk is met deze module?

 

@John van Dreumel: IPTV aanbieders, zelfs CanalDIgitaal, bieden de mogelijkheid om op te nemen in de cloud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat we nieuwe ontvangers nodig hebben om de CI+ 1.4 te gebruiken en dus zenders van meerdere transponders tegelijk te kunnen decoderen. De beperking van max. 1 transportstream bij CI is vrij fundamenteel, CI+ 1.4 verbreekt de compatibiliteit, dus zit het er dik in dat ook hardwarematig veranderingen nodig zijn; een ciplushelper alleen zal niet voldoende zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, John van Dreumel zei:

En kan jij met IPTV, ik vermoed dat jij doelt op het creatieve segment, dan wél meerdere streams tegelijk opnemen? 😉

Ik vind dat mijn mooie VU+ Ultimo 4K geen recht wordt gedaan door die malle encryptie fratsen van Canal Digitaal. Ik heb bovendien begrepen dat je met iptv alles in de cloud kan opnemen via de smart tv app. Tot februari 2022 blijf ik hopen dat er een oplossing komt voor de "oscam kijkers".

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd, maar zoals verwacht géén dubbele opname of kijken/opnemen mogelijk met Enigma2 ontvangers.. Dat wil niet zeggen dat de module het technisch niet zou kunnen, maar Enigma2 ontvangers sturen het niet correct aan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Dreambox firmware ben ik die optie echter nog niet tegengekomen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2021 om 16:00, John van Dreumel zei:

Ik doelde met ‘creatief kijken’ op de illegale IPTV providers. Die kan je vaak niet opnemen.

Oh, dat bedoel je... Nee ik was en ben niet van plan om op deze manier te gaan kijken.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

natuurlijk is dat met de CI-helper van VTI wel mogelijk ook al omdat die al met CI+ 1.4 werkt sinds VTI 11.x

Dat is theorie. De CI+module van CD moet het achteraf decoderen ondersteunen, en als die dat doet, hoe oud mag een opname dan zijn?

Een praktijktest zou helpen, maar het heeft natuurlijk geen haast. Die module is nog lang niet verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, zeeteefje zei:

De CI+module van CD moet het achteraf decoderen ondersteunen, en als die dat doet, hoe oud mag een opname dan zijn?

Ik meen me te herinneren dat dat 2 of 3 dagen is (maar ik kan me vergissen).

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen pijl op te trekken.... Zolang de OP-key geldig is... Kan dus best zijn dat de key wisselt terwijl je gecodeerd aan het opnemen bent...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...