Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met nieuwe CAM module.


HG5812

Aanbevolen berichten

Je kunt hiermee zien waar het heen gaat: Zodra kijken en opnemen tegelijk mogelijk is met modules, is de noodzaak voor een kaart grotendeels gepareerd. Weliswaar kan een kaart nog steeds meer, veel mensen zijn dik tevreden als ze kunnen kijken en opnemen tegelijk. Seinen op groen voor Canal Digitaal om kaarten verder af te bouwen. Maar... Canal Digitaal krijgt wel mooi knopje om de opnamerechten weer af te nemen, want knopjes voor de rechthebbende, dat is nu eenmaal wat CI+ doet. En dan krijg je iets later gedoe dat je niet kunt opnemen omdat rechthebbenden dat eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
10 uren geleden, D-box zei:

Diverse Nokia 9500 ontvangers (

Toe maar, zelfs meerdere ontvangers a rond de HFL 1.500,-/stuk.

 

Maar die ontvangers hebben tot het einde SD programma|s kunnen weergeven.

Ik heb de mijne aan de kant gezet, omdat ik HD zenders wilde kijken.

 

Maar de noodzaak van het wisselen naar HD ontvangers kan je Canaldigitaal niet de schuld van geven.

 

Canaldigitaal is duidelijk geweest, de Witte CI modulen blijven werken (in de meeste ontvangers met een CI slot, en het nieuwste module in ontvangers met een CI+ slot

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Zuppelan zei:

Maar... Canal Digitaal krijgt wel mooi knopje om de opnamerechten weer af te nemen, want knopjes voor de rechthebbende, dat is nu eenmaal wat CI+ doet.

Ook oud nieuws!

Alles wat men middels de CI+ kan regelen is al heel wat jaren bekend.

 

Opnemen is ook met kaart klote geregeld sinds de SID2 / SID4 op oranje kaart geïntroduceerd werd.

Opnemen van oude films die we al kennen van andere providers is overigens ook zinloos.

Opnemen als kopie van het origineel wordt sinds april 2014 niet meer toegestaan wegens de EU wetgeving.

Opnemen om het op een later tijdstip terug te kijken is gedoemd om aan een maximum termijn van maanden of weken te worden gekoppeld. ( en als je de opname herbekeken hebt wordt die opname onbruikbaar)

 

Niks nieuws sinds de invoering van CI+

En niet vreemd bij CanalDIGITAAL zoals ook bij andere providers.

 

wen der nu toch eindelijk eens aan

 

leesvoer hebben we op sat4all genoeg en hier nog un peu over CI+

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er bij lezers gebrek aan kennis is over wat CI in oude of nieuwe versie wel of niet kan, dan is het zeer nuttig die kennis even op te halen en bij te spijkeren. Als je dat onder oude feiten verstaat, mij prima. Voor degene die zijn feiten op orde heeft is er dan inderdaad niets nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, D-box zei:

@Codx

Zo even uit mijn hoofd:

Amstrad (nummer weet ik niet meer)

Amstrad (dit nummer weet ik ook niet meer)

Sat 100

Diverse Nokia 9200 ontvangers

Diverse Nokia 9500 ontvangers (1 heb ik nog erbij gekocht van een van onze members van dit board)

CDS ontvangers (3 stuks)

en ga zo maar door.

 

Als je me niet gelooft, dan maar niet, zal me niet me reet roesten.

 

Ik was er nog 2 vergeten: Nokia 9600 en een Nokia D-MAC/D2-MAC (Maar die laatste was voor de fun op 0,8W en 4,8E),

 

Uiteraard heeft @ceesv gelijk, het was mijn eigen keuze om zoveel geld uit te geven aan die apparatuur.

Het heeft me veel geld gekost jongens.

 

Ik kijk nog veel satelliet-tv (FTA) en vaak check ik de data van de management en CDS (via mijn CI+ en oranje kaart) en iedere maand worden die data weer met 2 maanden verlengd 🤣

 

Radio luister ik ook via de satelliet (Cherie FM uit Frankrijk en NRK Folkemusikk en NRK Sámi Radio uit Noorwegen) als ik in mijn tuin op het bankje zit.

 

Ik geniet dus volop van satelliet-ontvangst

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amstrad SR 310 was nog analoog en toen bestond Canal Digitaal niet. Je had toen middels de BBD-953 Filmnet (en TV-3) in D2MAC..

Thomson SRD met Multichoice MCE (videocrypt 2)

Nokia 9500 met MultiChoice (digitaal) Irdeto

Nokia 9800 met Canal+ Irdeto I of II later met Aston 1.05 Seca

Nokia 9302 Seca 1

Humax IRCI 5400


Gewoon geld vanwege de hobby en niet omdat Canal+ wat wijzigde.. Anders gaf je dat geld niet uit. Je vond het gewoon leuk en had het ervoor over..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, D-box zei:

Het heeft me veel geld gekost jongens.

als je één beetje gek bent, spendeer je heel veel geld aan je hobby + plezier

dat deden / doen we misschien allemaal op een bepaald gebied

 

Vandaar dat het met betrekking tot de diverse technische mogelijkheden om films en series thuis te archiveren NOG VEEL meer kost.

Het archief moet op behoorlijke hardware staan en die moet ook eens in de zoveel jaar vervangen worden EN regelmatig geback-upt zijn.

 

Het archief van mij bekijken mijn kinderen en kleinkinderen absoluut niet omdat het zo wat van outdated is en dat archief absoluut niet meer aansluiting vindt met hun huidige wereld.

Dus voor wie doe je dat allemaal?

Voor de kat.

 

Er is absoluut geen meerwaarde aan al die honderdduizenden privé archieven met CD's, DVD's, Bluerays, en HDD's in de NAS bij privé personen.

 

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mimisiku zei:

Gewoon geld vanwege de hobby en niet omdat Canal+ wat wijzigde.. Anders gaf je dat geld niet uit. Je vond het gewoon leuk en had het ervoor over..

 

Inderdaad dat wilde ik net zeggen.  Hoewel er ook reguliere kijkers zijn die ooit een andere ontvanger hebben moeten kopen omdat CDS van mpeg2 naar H.264 ging, van DVB-S naar DVB-S2 of van Irdeto naar Seca/Nagra.  Maar vaak was er dan een actie, ik heb ooit 3 ontvangers te leen gekregen.  Dus in de werkelijkheid valt het allemaal wel mee.  Hoewel via de schotel kijken in het algemeen wel wat duurder is dat via andere opties. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Murdock said:

De huidige mediaguard module kan technisch 8 services decoderen. 

En nog meer ook 🤫

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx en @Mimisikuen @Tonskidutch

Jullie hebben allemaal gelijk; de hobby speelde altijd mee,

Gisteravond keek ik nog naar een film met Arnold Schwarzenegger op 52E (Persiana Cinema, 10804.00 H

DVB-S QPSK

27500 2/3

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...