Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met nieuwe CAM module.


HG5812

Aanbevolen berichten

Zojuist, Codx zei:

Probeer is een andere image, want daar schijnt het wel te kunnen werken, hoewel er van horen zeggen een workaround bestaat om het ook op pli werkend te krijgen maar dan moet je bestanden vervangen. Maar ik kan het zelf niet uittesten helaas want ik heb geen CI+ modules.

als je mij die workaround wilt sturen (evt via pm) wil ik dit graag uit testen direct... geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

 

Onder welke enigma image (en welke ontvanger) werkt het dan wel?

Onder meerdere, heb er inmiddels 5 geprobeerd in mijn Zgemma H9 twin... 1 image werkt uit de box,  één andere met CIplushelper.

Weet niet of ik hier namen van die andere mag noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, fenzo zei:

als je mij die workaround wilt sturen (evt via pm) wil ik dit graag uit testen direct... geen probleem.

 

Helaas heb ik de details nu juist niet, misschien googlen?  En anders probeer VTi of OpenATV eens. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, fenzo zei:

Weet niet of ik hier namen van die andere mag noemen.

Merknamen mogen genoemd worden, winkels waar je ze koopt niet.

Images mogen ook genoemd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, fenzo zei:

helaas nog geen workaround gevonden voor openPli, als iemand mij verder kan helpen graag :)

 

Misschien op hun forum even dezelfde vraag stellen. Ook zij zullen geïnteresseerd zijn of dat kan werken lijkt mij.

Persoonlijk heb ik nul komma niets met welke CI dan ook gezien de beperkingen die zo’n ding heeft.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, fenzo zei:

openATV werk niet direct, heeft CIplushelper nodig... VTI niet …..

Maar ik hoop op een oplossing in onze favoriet.. OpenPLI.

Hier op VTi 15 werkt de module wel…. Geen idee welke chipset of welke codering. Herken geen CAID….

 

7ADBE619-0655-4A91-B822-98C084AA9E15.jpeg

778F60E2-4696-4FAE-B2E4-BA5D3B0B519A.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel

Heb i.d.d. geen actief abo meer bij CDS. De module gewoon besteld zonder abo… Die CAM803 heeft verdacht veel vergelijkingen met de Joyne CI. Zelde maker, zelfde bakje, maar uiteraard andere firmware…. Kan aan de hand van de CAID ook niet direct herleiden welke codering wordt gebruikt….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit er dan 2 weken of een maand vrij kijken op het module?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij geeft € 100.- uit om iets te testen waar jij per definitie nooit beeld op kunt krijgen. 🤭

Ik probeer het te snappen maar doe het nog steeds niet. Het enige wat ik snap is dat de webshop straks weer een gebruikte cam retour krijgt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, ben nu eenmaal nieuwsgierig van aard…. Zoals je ziet geeft de module tot 10-08-2021 beeld. Gewoon zonder abo… Gewoon om te testen. Weet nu dat de module kan werken in een Open box mits een compatibele CI+ handling geïnstalleerd is…

 

Als de losse kaarten van CDS niet meer werken is er in ieder geval nog een alternatief voor onze 'open' ontvangers. Opnames via achter af decoderen en streamen naar ander apparaat in huis. Toegegeven: het is een flinke stap terug, maar je hoeft niet terug naar CDS gecertificeerde ontvangers..

aangepast door Mimisiku
  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Ja hoor, ben nu eenmaal nieuwsgierig van aard…. Zoals je ziet geeft de module tot 10-08-2021 beeld. Gewoon zonder abo… Gewoon om te testen. Weet nu dat de module kan werken in een Open box mits een compatibele CI+ handling geïnstalleerd is…

Wat is nog meerwaarde van open box ,de cam moet je hebben om straks nog beeld te hebben 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-7-2021 om 11:24, D-box zei:

Ik was er nog 2 vergeten: Nokia 9600 en een Nokia D-MAC/D2-MAC (Maar die laatste was voor de fun op 0,8W en 4,8E),

 

Uiteraard heeft @ceesv gelijk, het was mijn eigen keuze om zoveel geld uit te geven aan die apparatuur.

Het heeft me veel geld gekost jongens.

 

Ik kijk nog veel satelliet-tv (FTA) en vaak check ik de data van de management en CDS (via mijn CI+ en oranje kaart) en iedere maand worden die data weer met 2 maanden verlengd 🤣

 

Radio luister ik ook via de satelliet (Cherie FM uit Frankrijk en NRK Folkemusikk en NRK Sámi Radio uit Noorwegen) als ik in mijn tuin op het bankje zit.

 

Ik geniet dus volop van satelliet-ontvangst

 

We weten onder andere wel dat je gratis kan kijken met je oranje kaart 🤣ik zou’zeggen geniet ervan . Wie weet nog wel enkele jaartjes . Hoewel ik vrees uit de reacties hier op het forum dat het korter kan zijn met die oranje kaart . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, chukky2 zei:

Wat is nog meerwaarde van open box ,de cam moet je hebben om straks nog beeld te hebben 

- Bedieningsgemak

- Eigen zenderlijsten

- Streamen naar andere tablets/laptops/schermen

- sneller zappen

- Opneem locatie op bijvoorbeeld een NAS

- 4K ontvanger mogelijk

- Ontvangst andere satelliet posities en feeds mogelijk

- Gecombineerde ontvangst SAT / DVB-T /DVB-C mogelijk

- Meerdere providers / smartcards mogelijk

- Etc.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...