Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Op 3-1-2022 om 11:09, Tonskidutch zei:

ben je al twee maanden aan het (bij)verwarmen?

zo zeg!

 

elke manier van besparen is gunstig voor die energie rekening (explosie) per maand

ik krijg nog een airco van een kameraad aankomende lente maar ik weet niet of die met 500kWh me gaat helpen voor het omlaag brengen van m'n rekening :whistle:

 


De maand November heb ik puur elektrisch verwarmd incl. beperkt gebruik van de IR verwarming op de badkamer.

De maand December heb 3-4 dagen op gas moeten verwarmen omdat de buitentemperatuur te laag was voor de airco om (goed) te kunnen werken. Binnen Domoticz heb ik voorlopig de keuze gemaakt om bij een buitentemperatuur < 3 graden de airco niet te gebruiken. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De klanten van het failliete Naked Energy moeten verplicht over naar dubieuse DGB energy. Deze club was negatief in het nieuws door het eenzijdig opzeggen van vaste contracten. Ook is op hun site geen modelcontract met prijzen te bekennen. Het net staat vol met klachten over hun.

 

Het gaat lekker op de nederlandse energiemarkt :(

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de komende maand zijn die klanten dan verzekerd van energie levering en hebben de tijd om na die maand een nieuwe energie leverancier te vinden.

 

Zo heeft de wetgever bepaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook in Duitsland hebben goedkope energie aanbieders hun verdragen met klanten eenzijdig opgezegd.

Klanten betalen een lagere prijs als waar de energie aanbieders voor moeten inkopen, en dat houdt geen enkele aanbieder lang vol.

 

Actueel betaalt men in Duitsland op dit moment ongeveer 43 tot 50 Cent/kWh, mede omdat daarover zonnepanelen en windmolens gesubsidieerd worden.

 

Ter vergelijking, in Frankrijk betaalt men op dit moment 16,5 Cent /kWh. voor een 12 kVA aansluiting.

 

Alle prijzen exclusief vastrecht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week komt de laatste kabel binnen en dan gaan hier de panelen ook op het dak.

Alles zo berekend dat alles wat je opwekt ook door onszelf gebruikt wordt en dat we niets te veel opwekken.

Met deze prijzen wordt het een stuk interessanter om je eigen energie op te wekken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ook al leg je maar 2 panelen op de grond in je tuin als je geen dak hebt. De 700 euro hiervoor zijn snel weer terug verdient. En geen moeilijk/duur gedoe in de meterkast, gewoon in een wcd stoppen.

 

Alleen jammer dat je hiervoor een vergunning nodig hebt, achterlijke regels :(

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, moonchild zei:

Alleen jammer dat je hiervoor een vergunning nodig hebt, achterlijke regels

Omgevingsvergunningplichtig, dat geld ook voor andere bouwsels en installaties. En dat dient de veiligheid van omwonenden en hulptroepen alsook het wooncomfort van omwonenden, inzake eventuele hinder.

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Volgende week komt de laatste kabel binnen en dan gaan hier de panelen ook op het dak.

Alles zo berekend dat alles wat je opwekt ook door onszelf gebruikt wordt en dat we niets te veel opwekken.

Met deze prijzen wordt het een stuk interessanter om je eigen energie op te wekken.

Klopt, met Solar Panels bespaar je gegarandeerd op je energie rekening. En Gerrit B heeft gelijk met zijn stelling dat je moet waken voor overcapaciteit (te veel panelen). want je krijgt er te weinig voor terug 0,005 ct / kWh van je energie leverancier. En aanschaf van te veel panelen is slecht voor je terugverdientijd van de Zonne paneel installatie. Bovendien produceren (goede) Solar Panels al bij normaal daglicht. Heb je echt geen zuid europese zon voor nodig. Ik ben zeer tevreden met mijn Solar installatie.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2021 om 08:31, ceesv zei:

Ook elders in Nederland is de verwachting, dat consumenten die een warmtepomp willen installeren, een laadpaal voor de deur willen plaatsen, of

zonnepanelen op het dak willen aansluiten op het net, hiervoor geen aansluiting kunnen krijgen

 

En ook dat is een samenhangende problematiek inzake aansluiten van zonnepanelen.

Ook netwerkuitbreidingen moeten aan die omgevingsvergunning voorwaarden en indieningsvereisten voldoen.

 

de "vergunningcheck" is daarbij wel handig natuurlijk

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwe huis krijgt 4 panelen. Eerst maar eens een jaartje bekijken wat ik daar aan heb.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je dit maar eens bestuderen voor het kopen van een nieuwbouwwoning

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/gebouwen/wetten-en-regels/nieuwbouw/energieprestatie-beng/indicatoren#

 

als jij de berekening kan doen, blijkt dat zonnepanelen niet in elke situatie enkel positief bijdragen

daar moet je al heel ver in richting (en over de standaard) van energieneutraal gaan naar energie plus.

 

eerder hebben we al berekend dat minimaal 25m2 aan panelen een aanwinst is voor je portemonnee

aangepast door Tonskidutch
dubbele moet weggehaald

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Tonskidutch said:

Omgevingsvergunningplichtig, dat geld ook voor andere bouwsels en installaties. En dat dient de veiligheid van omwonenden en hulptroepen alsook het wooncomfort van omwonenden, inzake eventuele hinder.

Oplossing gevonden:

 

- bouw een Fruhbeet in je tuin, vergunningsvrij

- plaats op het schuine dak een paneel vergunningsvrij

- paneel op dak van Fruhbeet is natuurlijk dom, maar domheid is nog niet verboden ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
schepers 18-1-2022 - 11:14Reageer
slechtste energie maatschappij ooit. reageert niet , zeeeeeeer slechte service .
mensen als u een contract heeft zeg het op . volgens ACM staan ze al op omvallen , dus straks failliet .
hoop snel .

GEEN
snel de deuren dicht
John Brugge 14-1-2022 - 16:10Reageer
Het is één grote oplichtersbende dat DBG-Energie.
Rekenen woekerprijzen voor hun wurgcontract, nadat zij handjeklap hebben gedaan met een rat van een curator.

Ik hoop dat ze snel omvallen, want dit zijn de ergste ratten onder de enrgieleveranciers.
En die curator... smerig mannetje kan niet anders, soort zoek soort!


Failliet gaan z.s.m., voordat ze nog meer slachtoffers maken.

Is er een manier om de financieele positie van een energiebedrijf te controleren. DGB heeft nu, zonder machtiging, een extreem hoog voorschot afgeboekt. Gezien de meningen op gaslicht maak ik mij nu een beetje zorgen. Storneren en zelf en adequaat bedrag berekenen en overmaken?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, wat is extreem?

Begrijp dat dit gaat over een overname na het stoppen van de levering door een omgevallen provider?

Het gaat dan om een maand, waarna je kunt overstappen naar een leverancier naar keuze.

Alle leveranciers zullen je op dit moment de werkelijke kosten voor de maand met het hoogste verbruik tegen de markt dagprijzen berekenen.

Bij een jaarverdrag betaal je elke maand een gemiddeld verbruik voor het hele jaar.

 

Bedenk ook dat je vorige leverancier omgevallen is omdat hij zelf op elke m3 gas geld moest toeleggen.

Je nieuwe leverancier laat je de werkelijke kosten betalen, en dat is nooit minder dan dat je tot nu toe betaald hebt.

 

Bij de kvk kan je het financiel jaarverslag van elke firma kopen, dat geeft een beeld van hun positie.

 

Handjeklap met een curator? De toezichthouder wijst het oude klantenbestand door naar een nieuwe leverancier voor een periode van een maand opdat je niet afgesloten wordt en in de kou komt te zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...