Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Ruim 95% van de Nederlanders  gebruikt noodgedwongen veel aardgas, vele jaren gepusht door de regering.

Bij hen valt dus gigantisch veel te halen aan geld.

Stroom wordt nu tijdelijk even minder van geplukt maar dat is over een paar jaar aan de beurt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

€ 0,41 ct/kWh voor groene stroom?, wow.

 

Ik betaal in Frankrijk € 0,15 / kWh voor groene stroom (atoom stroom)

 

Ergens is er iets mis met het telraam in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, minplus zei:

Ruim 95% van de Nederlanders  gebruikt noodgedwongen veel aardgas, vele jaren gepusht door de regering.

Ik heb me nooit gepusht gevoeld om aardgas te gebruiken. Tot voor deze energiecrisis betaalde ik zo'n  60 cent m3.

Door de energiebelasting voelde ik me altijd eerder gepusht er zuinig mee om te springen. 

De volgende cv ketel (de huidige is end-of-life en zal binnen afzienbare tijd vervangen moeten worden) zal zeker niet eentje op gas zijn.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Eduard07 zei:

zal zeker niet eentje op gas zijn.

De wal zal het schip eens keren.

Alle gas aansluitingen overzetten op elektriciteit gaat de komende jaren niet lukken, daarop is ons huidig distributienet niet berekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Ik betaal in Frankrijk € 0,15 / kWh voor groene stroom (atoom stroom)

 

en daarom bespaart men ook niks daaro in vive La France. Waar ze hun eindafval dumpen daar spreken ze niet over.

In Nederland pompen ze het afvalwater de grond in, bij klaarlichte dag, met goedkeuring en vergunning.

 

Weet je nog vorig jaar; Rutte versprak zich op een verkiezingsbijeenkomst over de locatie van een nieuw te bouwen Atoom Centrale.

Oeps, neen drie dagen later waren er geen plannen.

Wat blijkt afgelopen maand men maakt wel degelijk plannen en de fracties zijn er weer allemaal ingetuind.

 

Het li(cht)gt aan jezelf als je per maand 355€ moet dokken voor dat wat je verbruikt.

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, Tonskidutch zei:

Het li(cht)gt aan jezelf als je per maand 355€ moet dokken voor dat wat je verbruikt.

Tja, 100€ voor de geleverde energie en 255€ belastingen en heffingen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja GAZPROM pushed maar men maakt daar in 't oosten wel wat strategische fouten als je het mij vraagt en zou men veel welvarender kunnen zijn als men niet zo'n menno aan de leiding had met een paar vazallen.

 

Maar lokaal kunnen we natuurlijk niet blijven voortdoen met Gronings gas en dat is al een paar jaren een heikel punt.

Slob je gas in Slochteren. ( ja die zien we niet meer terug )

 

In Duitsland sluit men de kerncentrales naar aanleiding van FUK_us_hima en net over de grens in Frankrijk gaat men lekker door met kernen splijten.

In Nederland sluit men Slochteren en in Duitsland wil men de gaskraan het liefst zo snel mogelijk openen om de waterstof industrie te starten.

In de U.S.A. sluit men de Alaska olie pipelines maar verkoopt men het liefst zoveel mogelijk vloeibaar gas middels fracking verkregen aan het buitenland.

 

Over de doorverkoop van kernafval, dat men zelf niet veilig kan opslaan maar gezwegen.

 

Het is een zootje en dat blijft ook zo als de verbruiker niet slimmer ermee om gaat.

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@moonchild, de cijfers in jouw bericht zijn niet van mij, het zal wel een voorbeeld zijn.

Mijn contract loopt nog een paar jaar, en om je een klein kijkje je te laten nemen in mijn afrekening over 2021, kijk hier maar even onder.

Het schijnt dat we goed bezig zijn, maar heb het maandbedrag toch maar iets hoger gemaakt.

voorbeeld.png.10311b7ab2208142d2fa78f26abde662.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat noem ik niet "aardgas pushen".

Aardgas pushen deed men 50 jaar geleden nadat een Belg ontdekt had dat er een gasbel onder Nederland lag. Momenteel pusht men stroom maar dat is hier nauwelijks een optie, net als een warmtepomp ook al zullen de buren er geen last van hebben. Ik denk dat als we nu een nieuwe ketel zouden moeten nemen het weer een gasketel zou worden want waterstof duurt nog wel even (heel lang).

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De accijns op een liter benzine gaat per 1 januari in Nederland maar weer eens omhoog.

 

Maakt me eigenlijk niets uit want ik tank al zeker 30-40 jaar in België omdat daar de diesel en benzine goedkoper is.

Benzine kost net over de grens nu €1,65 en bij mijn vaste tankstation in Spanje €1,399 en in de stad €1,385.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Sprietje zei:

Maakt me eigenlijk niets uit want ik tank al zeker 30-40 jaar in België omdat daar de diesel en benzine goedkoper is.

VOOR DIESEL

shell Maastricht 1,51 €/l

Lucoil Rekem 1,56 €/l

en dat verschil is ook al jaren gunstiger in Maastricht

 

 

ps Rekem is in België net over de grens

 

aangepast door Tonskidutch
ps

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...