Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


7 uren geleden, zeeteefje zei:

Het "Plan Lievense " dateert al uit 1981 en maakt dit mogelijk met relatief simpele techniek gebruikmakend van een uniek stuk Nederland.

Dat zelfde doen ze ook bij de Edersee.

Is er minder stroomvraag dan pompen ze water naar de Oberbecken Waldeck1  (0,7 miljoen m3) en Oberbecken Waldeck 2 (met 4,4 miljoen m3)

sta je op de stuwdam dan zie je duidelijk de flinke buizen tegen de berg aan liggen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, gerrit B zei:

Lijkt me in ieder geval meer voor de hand liggen dan ergens op de Veluwe of in Groningen.

Groningen is de laatste etappe richting Waddenzee om overtollig (regen) water op te lozen (Lauwersoog). Lijkt me dat daar ook nog wel wat energie uit te halen is.

Getijdenenergie rendabel bij sluizen Lauwersoog - Programma naar een Rijke Waddenzee

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, mereltje zei:

Stuwmeren in zuid-Limburg natuurlijk😉

Ja jammer dan, gezien de roerdal slenk (breuklijn) is er geen mogelijkheid voor een stabiel stuwmeer.

En ze zouden ook behoorlijk leeg /droog staan zoals in de eifel zonder voldoende regen.

 

denk nu maar niet dat een natte 14 dagen (wateroverlast) regenperiode betekend dat er genoeg regenwater is.

aangepast door Tonskidutch
blauw

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Alée dan waar plaats je een stuwdam in de maas? @mereltje

 

In Maastricht op die Maas waren tientallen drijvende wakerkrachtmolens een paar eeuwen geleden, je hoeft niets te stuwen.

Old fashion techniques.

Om jou te matse aan de grens😂

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Denk nu maar niet dat een natte 14 dagen (wateroverlast) regenperiode betekend dat er genoeg regenwater is.

 

Ja maar dat is tijdelijk, volgens alle groene ridders worden er dat met de klimaat veranderingen veel meer dus dat meer moet dan zo vol zijn.

Dus nu al beginnen met bouwen dan hebben we straks prachtige stuwmeren om groene energie mee op te wekken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, mereltje zei:

Om jou te matse aan de grens😂

LOL

 

zullen ze jou in Liège, Namur en Pepinster niet in dank afnemen.

 

Maar de prijsexplosie van GAS heeft ook andere redenen en dat is gokken en speculeren aan de energiebeurs.

Een spel dat een stel beleggers graag spelen met de nieuwsberichten over poetin en z'n invasie plannen.

https://www.nieuwestroom.nl/energiemarkt/energiebeurzen/gas-handelsbeurs/

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is oud nieuws, hetzelfde gebeurd ook met andere brandstoffen.

Zoek voor de aardigheid maar eens uit hoe vaak een lading olie die in een oliestaat in een schip is gepompt van eigenaar wisselt voordat hij uiteindelijk in een raffinaderij beland.

Ik heb zelf een aantal klanten in Monster en als ik dan over de duinen kijk dan zie je daar, nu het later licht is en eerder donker is dat beter te zien, talrijke schepen voor anker liggen wachtende op de beste prijs voordat de lading wordt gelost.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...