Ga naar inhoud


20 jaar betaalmiddel euro


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ging dit nu over de Euro of over melkkoeien?

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Toch maar weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Foei!😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat opvalt zijn de spullen die minder snel in prijs gestegen zijn als vlees, vis, en groente/fruit.

Vlees kan ik me nog iets bij voorstellen als een van de grootste vlees producenten van Europa die hun spullen minder makkelijk in het buitenland af kunnen zetten, 80% van de hier gevangen vis gaat ook naar het buitenland dus ook te verklaren maar veel groente en fruit komt toch van ver en de transportkosten en dure containers zullen daar toch ook meespelen.

Voordeel kan nog zijn dat afgelopen week de prijs van een euro 2 cent was gestegen tov. de dollar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik moet toch wel even mijn ervaringen over de € geven inzake buitenlandse reizen en verblijf. Los van de prijsstijgingen.

Voor de introductie had je meestal twee of drie portemonnees nodig en die stonden bol van de kleine munten... dat uitrekenen en dat afrekenen aan de kassa was altijd een heel gedoe in het buitenland. Je gaf telkens weer een groot Biljet.

 

En nog steeds als je naar de UK en Scandinavië gaat met die ponden en pences, Kronen en tanden.

( een hoop van die munten liggen nog in de lade want je kan er niets meer mee, zelfs oude Dollar biljetten die overal nagemaakt werden )

 

De uitkomst was voor mij de Credit Card ofschoon die niet overal geaccepteerd werd.

En nog makkelijker is die Euro wel ten opzichte van al die Nationale Valuta's en het nu elektronisch betaalverkeer.

 

We hebben voor de grap eens op terugreis van Parijs al die munten bijeen gegooid en stokbroden gaan kopen bij de bakker.

Ons canvas dak van de Deux Chevaux moest open om alle stokbroden rechtopstaand mee te kunnen nemen. 1993

 

 

aangepast door Tonskidutch
nu

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit alleen maar bevestigen. 

Bij mij nu nog steeds zo. Ik reis veel in het Midden, Nabije Oosten en word stapel mesjogge van al de verschillende valuta. 

 

Voor de feestdagen van dit jaar waren mijn vrouw en ik in Zakopane/Polen. We reden van Frankfurt/M daarheen. €uro in Duitsland, Kronen in Tschechien, €uro in de Slowakei en Zlotties in Polen. Het is om hoorndol van te worden. En nu slingert al dat (wissel) geld weer op mijn bureau rond.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kameraad van mij was internationaal vrachtwagenchauffeur. Betalen voor eten, drinken ging contant (tanken, tol etc ging via kaarten) en hij was heel blij met de komst van de euro.Hij had altijd grote portemonee met veel vakken.

Hij reed alleen maar Duitsland, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, minder vaak naar Italie, Spanje en een paar per jaar naar Portugal. Er waren er ook die naar nog meer landen reden. Bv Skandinavie, Engeland, Polen Roemenie etc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben oud genoeg om me te herinneren dat ik eens een stop maakte in België op weg naar Frankrijk en een koffie wilde bestellen.Ik had nog veel Belgische franken in een la gevonden, dus zat geld op zak. Maar al snel kreeg ik te horen 'deze munten zijn niet meer geldig meneer'.

 

Bijna hetzelfde gebeurde overigens een paar jaar geleden in een Vlaams benzinestation. Ik wilde koffie uit een automaat met credit card betalen. "gaat niet meneer'. Ok, dan met mijn ING pas, want er staat een maestro logo op de automaat. "Nee, meneer, alleen Belgische maestro". Dan maar € munten in de automaat rammen, die kwamen er net zo snel weer uit rollen. "ja, u kunt ook eerst aan de kassa afrekenen" Mijn reactie: "man, ik had onderhand al in Parijs kunnen zijn."

 

Weer geen koffie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes slikken en morgen maar verder zeker...

1642455718823.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...