Ga naar inhoud


20 jaar betaalmiddel euro


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

In 1989 gingen we op reis naar het Balatonmeer in Hongarije. Maar wat een geleuter met die Forinten. Je mocht er geen , of slechts een kleinigheid meenemen. Dus achter mijn linkerspeaker in de voordeur een bedrag in US Dollar verstopt , achter de rechterspeaker in de voordeur een bedrag in Duitse Marken.

Dan 's avonds bij het avondeten enkele obers leren kunnen om de US Dollars en de Duitse Marken om te wisselen in Forinten , zij reuzeblij en ik ook. 😁
In de wisselkantoren of op straat werd je gewoon in de zak gezet , allen oplichters.
Dat waren nog eens tijden voor de intrede van de Euro...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja...dat gebeurd nog steeds, vooral in Polen waar je dan bij een wisselkantoor bent en ze de inkoop prijs aanbieden maar verkoopprijs afrekenen.

Of er staan een paar louche figuren buiten bij zo´n kantoor en die bieden dan nog betere koersen aan.

Daar moet je niets me te maken hebben want ze geven je een stapeltje geld waarvan het eerste biljet een Zloty biljet is en de rest rotzooi uit Belarus of zoiets dat niets waard is.

Ook in Poolse GoGo bars moet je voorzichtig zijn...daar is het mij overkomen dat ze mijn Credit Card hebben gecopieerd en er fors geld mee uitgegeven hebben.

Ja...IJzerbout heeft al zo het één en ander meegemaakt. 😁  Het hoort erbij hé...😇

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een electricien krijgt € 14,00 per uur.

 

In welk jaar was dat? In deze tijden werk je met dit soort beroepen als ZZp'er en scoor je makkelijk 35 euro per uur.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gemiddelde elektromonteur salaris in Nederland is 33.146 € per jaar of 17,00 € per uur.

De aanvangsposities beginnen vanaf 29.400 € per jaar,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hankt er ook een beetje vanaf wat voor een werk het is.

In de bouw, kabels rukken en zekeringen zetten op een DIN rail wordt minder goed betaald dan in de industriele apparaten bouw.

ZZP´ers mogen dan meer verdienen maar ik heb het dus over een loon lijst electricien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

maar ik heb het dus over een loon lijst electricien

 

Bestaan die nog dan? Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee?

 

Ik maak graag gebruik van lokale vaklui hier uit het dorp als er iets moet gebeuren. Ze zijn allemaal ZZP'er en de komende maanden hebben ze geen tijd voor je. Lijkt me niet dat je dan nog voor een baas werkt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De elektricien bij ons in het dorp heeft 6 man in vaste dienst.

ZZP doe je uit nood, niet omdat je er rijk van wordt.

Alle risico's liggen bij de zzp er, en dat kan je duur komen te staan.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Ook in Poolse GoGo bars moet je voorzichtig zijn...daar is het mij overkomen dat ze mijn Credit Card hebben gecopieerd en er fors geld mee uitgegeven hebben.

Volgens "een vriend" 😜😇 gebeurt dat overal ter wereld... Daarom alleen cash mee naar die tenten! haha

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Trouwens ik zou in Dresden om te verrekken niet willen wonen tussen dat AfD volk daar.

 

Dat was een van de redenen om het maar voor gezien te houden daar, maar je kon ze ook gewoon ontwijken.

Dresden is wel erg mooi hoor en er zijn toonaangevende instituten en bedrijven met innovatieve producten daar ginder.

 

swat

1/3 is Duitser Af daar.

 

Niets Is Voor Altijd

Madou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ceesv zei:

ZZP doe je uit nood, niet omdat je er rijk van wordt.

 

Joh hou op, die gasten kunnen het werk niet aan. Ze kunnen vragen wat ze willen en ze nemen alleen de leuke klussen aan. Ik heb zat IT collega's gehad die zagen dat het bedrijf geen toegevoegde waarde voor ze had. Die zijn ZZP'er geworden, werken nog steeds bij dezelfde klant en doen het zelfde werk alleen tegen een beter salaris. Ja, je moet dingen zelf regelen maar ook daar zijn organisaties voor.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Sprietje zei:

Wat een gedoe vroeger als we meestal naar Croatië op vakantie gingen. We hadden altijd 2 valuta portemonnees nodig met de nodige vakken met Nederlands, Duits, Oostenrijks, Italiaans, Sloweens en Croatisch geld.

 

Als dat je grootste problemen waren? Dat was juist één van de leuke dingen van vakantie. Met een dik pak Drachmes in je kontzak over de boulevard.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...