Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

UMCG: derde opgenomen 'coronapatiënten' kwam voor iets anders

Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers mee als coronapatiënt, terwijl ze niet altijd coronagerelateerde klachten hebben.

 

Het UMCG in Groningen zegt tegen Nieuwsuur dat naar schatting ongeveer een derde van de daar opgenomen patiënten die positief zijn getest op het coronavirus in eerste instantie vanwege een andere oorzaak (bijvoorbeeld een operatie) is opgenomen. De telling is van belang omdat het beleid van de overheid is gebaseerd op de aantallen covidpatiënten in de ziekenhuizen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


pijn bij de prik zelf, of direct erna een stijf gevoel in de arm komt vaak omdat met de vloeistof te snel inspoot.  Zeer langzaam inspuiten kan dat vermijden, het is een vloeistof en dus niet samendrukbaar, en dat neemt wat plaats in in de spier.  Dat lost vanzelf op, en de pijn trekt weg.

Vaccinatienaalden zijn zo dun, dat er geen pijn door de prik zelf zou mogen optreden.  Als men een ader raakt, kan dat ook in sommige gevallen wat gevoeligheid geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de naald erin schuiven zeer doet is een pijnzenuwtje geraakt. Verder is het idd langzaam leegdrukken zodat de vloeistof zich kan verspreiden.

Heb 1x gehad dat hij meteen leeg gejenst werd en dat voel je uren later nog. Mijn oudste had dat nog erger toen een veel dikkere B12 spuit in 1x in haar bil geleegd werd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uren geleden, ceesv zei:

Mijn ervaring is, dat hoe meer je je ontspant, en je arm los laat hangen, des te minder last je hebt van de naald.

Van de eerste 2 vaccinaties heb ik niets gemerkt, van collega's heb ik inderdaad gehoord, dat die bij de booster rillingen en koorts en hoofdpijn ervaren hebben.

Wanneer dat 10 uur na de vaccinatie is, zou dat vannacht moeten optreden, hopelijk wanneer ik slaap.

Na 24 uur nog geen ongemakken bespeurd.

Hoogstens een beetje moe, maar ik heb afgelopen zondag een rit van 1.000 km gemaakt, die gaat je ook niet in je koude kleren zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit ergens last van gehad, morgen moet ik voor de 3de prik, alleen altijd maar die afstanden rijden....

Maar ik heb niks te klagen, veel mensen komen van heinde en verre en voor mij is het maar +- 30 Km.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voorlopig nog geen stijgende ziekenhuis opnames.

Hopelijk blijft dat zo.

 

Al die besmettingen zeggen niets over de zieken.

Wellicht dat er volgende week een stijging merkbaar wordt.

 

Ze moeten es ophouden met dat 1 2 of 3G

Gewoon alles gedoseerd weer opengooien en niet zo krampachtig als nu.

Alles gaat naar de bliksem zo.

Alles wordt hierdoor duurder want alle bedrijven rekenen extra onkosten door.

 

Lekker dan om met 3 spuiten alsnog nergens in te mogen.

Zo neemt niemand nog een vaccinaties of booster.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja ja @minplus sub cutane injecties moeten we nu ook nog in het debat opnemen

doe mij maar een dunne naald en lul over wat anders

 

Subcutaan, hoera, maar in de spier en dan floep met wat voor naald dan ook.😳

Dan valt er veel te lullen....😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Gerard 76 zei:

Lekker dan om met 3 spuiten alsnog nergens in te mogen.

Zo neemt niemand nog een vaccinaties of booster.

Of ik nu wel of niet ergens in mag dat zal me aan de anus oxideren.

Ik ga geen risico nemen dat ik helaas pindakaas toch een ernstig ziekteverloop heb en met long covid of nog erger te dealen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hoeft niet eens ernstig te zijn,  een mild verlopen Covid besmetting zonder vaccinatie kan nog lang voor vermoeidheid en lichamelijk ongemak zorgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Gerard 76 zei:

Maar voorlopig nog geen stijgende ziekenhuis opnames.

Hopelijk blijft dat zo.

 

Al die besmettingen zeggen niets over de zieken.

Wellicht dat er volgende week een stijging merkbaar wordt.

 

Ze moeten es ophouden met dat 1 2 of 3G

Gewoon alles gedoseerd weer opengooien en niet zo krampachtig als nu.

Alles gaat naar de bliksem zo.

Alles wordt hierdoor duurder want alle bedrijven rekenen extra onkosten door.

 

Lekker dan om met 3 spuiten alsnog nergens in te mogen.

Zo neemt niemand nog een vaccinaties of booster.

 

 

Er is een groot verschil tussen wat  3 spuiten kunnen regelen waardoor men aardig beschermd is tegen doodziek worden en in ziekenhuis of IC belanden en wat men van hogerhand vrijwel zonder begrip regelt.

De maatregelen van hogerhand zijn in sommige dingen uiterst zinnig en in andere volkomen onzinnig naar mijn idee.

Waarom wel een club vol met tegen elkaar aan hijgende figuren, maar niet een museum open waar mensen op 30 meter van elkaar staan. Of wel een kapper op 50 cm maar niet een kledingzaak waar men op 5 meter staat.

Dit zijn dingen die elk vertrouwen ontnemen en maken dat mensen terecht protesteren waar wappies, anarchisten en aso's meteen misbruik van maken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Het hoeft niet eens ernstig te zijn,  een mild verlopen Covid besmetting zonder vaccinatie kan nog lang voor vermoeidheid en lichamelijk ongemak zorgen.

Dat is ook het probleem met kinderen. Ook al hebben ze aanvankelijk vrijwel geen last, toch is een weliswaar verhoudingsgewijs klein aantal van hen voor de rest van hun leven gehandicapt na een infectie, iets wat met een vaccinatie compleet voorkomen was.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Zo neemt niemand nog een vaccinaties of booster.

 

Ik las vandaag van de gevaccineerden nog maar 50% een booster heeft gehaald. Ziet er naar uit dat dat niet veel meer gaat worden.

 

39 minuten geleden, minplus zei:

Dit zijn dingen die elk vertrouwen ontnemen en maken dat mensen terecht protesteren waar wappies, anarchisten en aso's meteen misbruik van maken.

 

Nee, die wappies maken er geen misbruik van. Als je een beetje opgelet hebt dan weetje dat die "wappies" al vanaf dag 1 waarschuwen voor de onzin maatregelen die jij noemt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vandaag bij iemand die op de Covid afdeling werkt en deze gaf aan dat alles wat nog bij hun op de IC lag ongevaccineerden waren, maar ook vrijwel allemaal van de oude besmettingen.

Wat deze week binnen was gekomen en ernstigere klachten had was ook vrijwel zonder uitzondering ongevaccineerd maar die gingen de gewone verpleging in met een paar dagen zuurstof en medicijnen en dan zijn ze weer zover opgeknapt dat ze wel weer naar huis kunnen.

 

Deze pleite er dan ook voor om te stoppen met testen en meteen alles vrij te laten, volgens hem werden de meesten toch niet ziek en de ongevaccineerden die toch ziek werden hadden alle kans gehad om zich te laten vaccineren en hadden dit aan zichzelf te wijten.

Ook werd er genoemd dat in de omgeving Rotterdam een ambulance had rondgereden met een relatief jonge vent met een hersenbloeding maar omdat alle IC's vol lagen met was hij noemde "domme uilskuikens die zich niet wilden laten vaccineren" zou deze vent in de ambulance zijn overleden omdat er geen plek was op een IC.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 minuten geleden, gerrit B zei:

Ook werd er genoemd dat in de omgeving Rotterdam een ambulance had rondgereden met een relatief jonge vent met een hersenbloeding maar omdat alle IC's vol lagen met was hij noemde "domme uilskuikens die zich niet wilden laten vaccineren" zou deze vent in de ambulance zijn overleden omdat er geen plek was op een IC.

Wappies blijven het onzin maatregelen noemen, ik tendeer ernaar dat die corona ontkenners in de rij staan voor een Darwin award.

 

Het is pijnlijk dat die wappies ziekenhuis capaciteit in beslag blijven nemen wat ten koste gaat van acute gevallen die dringend medische hulp nodig hebben en van al die mensen die op een wachtlijst staan voor zorg.

 

Er ontstaat door die groep ongevaccineerden een tweedeling in de maatschappij, steeds meer landen beginnen de maatschappij te beschermen door die groep te isoleren of ze te laten betalen voor de zorgkosten die ze veroorzaken.

 

Ter herinnering, een dag ic verpleging kost ongeveer € 2.800,--

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...