Ga naar inhoud


Was vroeger alles beter?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Op 6-2-2022 om 12:29, window zei:

😁😁 Zijn wij al niet op de leeftijd, dat dit op onze moeders slaat…?? En niet op onze oma’s…??😄😄

Nee, dit slaat op onze vrouwen ....😃

Ik ben nog altijd blij dat ik die tijden meegemaakt heb en de grote veranderingen die plaats vonden en vooral: de vrijheden die we toen hadden.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

Ik ben nog altijd blij dat ik die tijden meegemaakt heb en de grote veranderingen die plaats vonden en vooral: de vrijheden die we toen hadden.

 

Daar zeg je wat Gene. Is idd. zo , we knutselden onze eigen radioo'tjes ineen met slechts één transistor , een ontvangstspoel en een potentiometer. Alles kwam nog uit jouw buurt in Hamont denk ik. Opkomst TV's , PC's , draagbare telefoons , enz... Dit kunnen onze kinderen en kinderen niet zeggen.

In 1972 werden mijn vrijheden wel ferm beknot met een verplichte legerdienst in Lüdenscheid , al viel dit toch nog mee... buiten het feit dat we het een jaar zonder onze meisjes moesten doen... 😁

501_001.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nisp034monu02ill0096.gif

 

Dat is het oorspronkelijke plan van het Dinghuis te Maastricht, waar nu een natuurstenen trap voor staat.

 

Screenshot_24.thumb.jpg.a603731ff255a7a097e7d194f5596fb1.jpg

 

Waar een of andere onverlaat plots rode verf is gaan toepassen waardoor de reliëfs minder herkenbaar geworden zijn.

 

Screenshot_25.jpg.c1b915a2a6f05ad1e031fa1b76ffb009.jpg

 

En inmiddels 2021 ook een nieuw dak op ligt.

Vroeger was het beter. :wink: het was soms niet waterdicht maar ach

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is Maastricht zo´n mooie plaats?

Omdat Drs. IJzerbout er geboren is.  Grote Staat 53 is waar ik geboren ben. Meer hartje stad gaat niet. 😁 😁

 

Alle beroemde mensen komen uit Maastricht: Toon Hermans, André Rieux, Benny Neyman en Drs. IJzerbout om er maar een paar te noemen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Alle beroemde mensen komen uit Maastricht

Nah, lekker hoor,

 

Deze had in Maastricht mogen blijven, Frans Timmermans.☹️

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout wellicht hier https://www.maastrichtdigitaal.com/stadsdelen/maastricht-centrum/binnenstad

 

https://www.maastrichtdigitaal.com/stadsdelen/maastricht-centrum/binnenstad/straten-en-pleinen-van-de-binnenstad/grote-staat

 

das h'm

aan de hoek het sporenstraatje

originele klokgevel die ik niet eens gekend heb

Screenshot_26.jpg

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Alle beroemde mensen komen uit Maastricht: Toon Hermans,

 

Nou dat zullen de Sittardenaren je niet in dank afnemen drs.🤢

Maar wat ik het vreemds vindt is dat hier geen ene Limburger dit corrigeert?

Daar is dan weer een Hollander voor nodig.

 

Ja, zijn laatste One Man show is wel opgenomen in Maastricht. Dat weet ik want ik was daar zelf bij.

Ik kende de familie goed en was bevriend met zijn jongste zoon (RIP), die de laatste jaren de opnames van zijn "One Man show" produceerde.

 

Ja en vroeger was alles beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Hermans

Antoine Gerard Theodore (Toon) Hermans

(Sittard , 17 december 1916 – Nieuwegein , 22 april 2000)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dachten jullie van dit apparaat? Is nog uit de tijd dat telefoonaansluitingen niet algemeen waren. Stonden overal verspreid op staat in Amsterdam. Deze heeft mijn vader ooit gescoord toen ze begin jaren 70 afgeschaft werden. Is van gietijzer, niet te tillen.

IMG_20220215_215812.jpg

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, boudeman zei:

Zegt de man die ons het markteconomische zorgstelsel heeft ingerommeld. Ik lees over zorgpersoneel dat de helft van de tijd bezig is met ander werk dan zorg verlenen. Volgens mij is daar nog nooit zoveel geld aan bureaucratie verloren gegaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...