Ga naar inhoud


Accu voor Bosch Bohrschrauber PSR12 VE-2


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Een laadapparaat weet volgens mij niet welke accu´s hij oplaad. Is de eindspanning bereikt schakelt ie af en gaat druppelen.

 

Dat is iets te simpel gesteld. Hier kun je lezen dat er meerdere criteria zijn.

In het geval van een Ni-MH accu in een lader die ontworpen is voor NiCad geldt dat de delta U van een Ni-MH accu veel kleiner is.

Grote kans dat die de negatieve delta U drop mist en te lang door blijft laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien wel even leuk om te vertellen. Ik had vroeger een 230 Volt boorhamer van Bosch. Die had ik zeker al een jaar of 2 en wilde er 5 of 6 gaten (10 mm) boren door de 20 cm betonvloer + vloerverwarming van de woonkamer naar de kelder om coax en andere leidingen door te voeren.

Ik heb die boorhamer daarvoor zwaar misbruikt. Ik kwam op de Bewährung (IJzer) meerdere keren en het was net even wat te veel voor de boor. Hij werd te heet en op een gegeven moment sloeg de rook en vlammen eruit. Ik had langer moeten wachten voor het afkoelen.

Dus op een gegeven moment was die boor naar de eeuwige jachtvelden.

Teruggebracht naar een winkel waar ik hem niet eens gekocht had en die stuurden hem op naar Bosch.

10 dagen later een telefoontje dat ik mijn boor weer kon ophalen. Een gloednieuwe kreeg ik zonder verdere kosten.

Daarom blijf ik zulke merken dan ook trouw.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

Ik zit met het zelfde probleem en ook van Bosch.

Duizenden schroefjes in en uit gedraaid.

 

Als ik jou was zou ik een nieuwe kopen, die accu's zijn veel te duur.

Een aantal keer hebben ze aanbiedingen.

 

Wordt gewoon weer een Bosch, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een gloednieuwe kreeg ik zonder verdere kosten.

Daarom blijf ik zulke merken dan ook trouw.

 

Dat is wel een ander verhaal dan bij Makita.

Splinternieuwe haakse slijper een paar keer een metaal stripje mee doorgezaagd en toen deed hij het al niet meer.

Opgestuurd en een paar dagen later het bericht "geen garantie, anker defect, je hebt de machine te zwaar belast" en wil je hem terug dan mag je 65 euro onderzoek en verzendkosten betalen.

Daarna een blauwe Bosch gekocht en die zaagt nog inmiddels al ruim 15 jaar probleemloos door alle stripjes en ook veel andere zwaardere zaken.

Mijn vader hetzelfde probleem met zijn Makita haakseslijper, even iets ontroesten en defect, mijn zwager had een grote haakseslijper van Makita met een 230mm schijf en ook binnen de kortste keren defect.

Makita heeft er wel mee bereikt dat ik daarna nooit ook maar iets van Makita heb gekocht.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B,

 

Mijn kinderen kopen het meeste van Makita, maar dan de Pro uitvoeringen, ik heb daar geen mening over.

En ik altijd zeggen koop gewoon Bosch.

 

Ik had van Bosch zo'n zaag machine waarmee je o.m. takken van bomen kunt zagen.

Het naar binnen werken van de zaag ging al moeilijk, dus blijkt dat waar de zaag in gaat al defect was.

Ik heb dat deel gewoon zonder kosten kunnen repareren, gr.

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...weten jullie...ik ben een beetje merkenbewust...en vooral gereedschap...daar koop ik graag iets werkelijk goeds..

Zo zit IJzerbout in elkaar.  Schroevendraaiers, tangen, strippers, hamers en veel meer, alles van Wüst...dat koop je voor je leven en zelfs daarna.

Daar komt die rommel van Lidl´s Parkside niet in de buurt.

Koop zo´n schroef-bit van Parkside en dan 3 x over een (stalen) schroef geratelt en je kan hem wegflikkeren.

 

IJzerbout heet niet voor niets IJzerbout.....hahaha...😇

Ik vond het als kind al geweldig om door een winkel te lopen met gereedschap en hardware. Ik vond dat prachtig.

Je had in Deventer een winkel..die heette Dullard...daar kwamen de schroeven en spijkers uit schuifladen (als bij een kruidenierswinkel) en werden per hand gewogen, in een zakje..

Helaas, zulke winkels tref je niet meer aan.

Ik was altijd gefascineerd van allerhand gereedschap.

 

Trouwens, die winkel waar ik die kapotte slagboormachine terugbracht, was nog zo´n winkel. Daar stond nog zo´n vrouw..en die wist precies waar ik het over had..."die wußte Bescheid"...en ineens was die winkel weg...opgedoekt.... Heel triest. Ik heb die vrouw vaak gevraagd of ze met me wilde trouwen. 😇😂

Ze heeft veel gelachen met me.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft zo te zien niet ingestemd?

 

Ik ga wat gereedschap betreft ook voor echte kwaliteit. Betekent voor de tuin Stihl en voor veel machines Bosch.

Maar ook met Metabo goede ervaringen, zoals een Tacker die het 30 jaar heeft uitgehouden. En een Philips boormachine die het al 50 jaar doet (alleen een lager een keer vervangen nadat de buurvrouw hem met een vlakschuur-hulpstuk nogal ruig gebruikt had).

En zowaar een Makita boormachine met 2 accu's die ik al een jaar of 5/10(?) heb en het fantastisch doet. Erg fijn en degelijk ding.

Niet alles van Makita is blijkbaar slecht.

Zal me eens in Wüst verdiepen maar krijg voorlopig alleen Mercedessen te zien en daar schroef je niet mee.

Maar soms is het beter een ouwetje te vervangen voor een oerdegelijk nieuwetje ook al blijft het doodzonde iets wat nog degelijk is weg te doen.

Succes met de accu.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Je had in Deventer een winkel..die heette Dullard...daar kwamen de schroeven en spijkers uit schuifladen (als bij een kruidenierswinkel) en werden per hand gewogen, in een zakje..

Ik kende dat uit Deventer alleen van Jan van Leusden, op de hoek bij de grote Kerk waar nu de Deventer bookshop en een café zit.

Daar in de kelder gewelven gaten moeten boren met een lengte van over de 2m en dan uitkijken dat zo'n gat niet meteen weer vol liep met gruis zodat er nog geen kabel doorheen wilde.

 

1 uur geleden, Zilverster zei:

Mijn kinderen kopen het meeste van Makita, maar dan de Pro uitvoeringen, ik heb daar geen mening over.

En ik altijd zeggen koop gewoon Bosch.

Ik heb hier ook nog een cirkelzaag van Makita, dat ding is minstens 30 jaar oud en die werkt ook prima, maar haakseslijpers is/was een ramp bij hun (en zo ook hun service want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige was waar die dingen zo snel stuk gingen)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mijn bosch schroef en klopboormachine heb ik bij de cartridge leverancier een nieuwe accu besteld voor mijn machine en ik laad die op met de bijgeleverde ni-cad lader van de boormachine .  Merk Cameron Sino  en ben heel tevreden.

 

Bosch PSB24VE-2    dit is wel het 24V model ipv 12V  maar ik ben van mening dat ik bij de one-two-three shop mijn Nimh accu gevonden heb.

Ook voor andere toestellen daar een accu besteld ,  reclame maken mag niet, ervaringen delen wel.

 

hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja groot gelijk om die accupack te fixen, ipv een nieuwe... ik heb het idee dat de nieuwe modellen lang niet zo goed zijn gebouwd als de oude.

 

Die PSR12 VE-2 was gelukkig heel populair geweest. Op (Duitse) webshops zijn die vervangende accu-packs gewoon te bestellen. Wel kan er verschil zitten in de gebruikte materialen, maar vooral de 1.2V cellen die zijn verwerkt als pack. Zo heb je 2.0, 2.2, 3.0 en 3.5 Ah uitvoeringen... althans, de geclaimde capaciteit.

 

Nu je een vervangende pack hebt besteld, zou je ook voor de gein de avontuurlijke route kunnen nemen: de bestaande accu-pack van nieuwe NiMH cellen voorzien, dan weet je ook wat voor kwaliteit erin gaat.

 

En voor wie heel zuinig met z'n accucellen om wilt gaan... je zou ook afzonderlijk per cel kunnen opladen met een daarvoor bestemde (microprocessor gestuurde) lader. Ik doe dat toevallig voor een netbookje, waarvan de interne oplader het niet meer doet. (Maar dan voor 3.7 V cellen)

 

Succes!

bosch_accupack-lines-scale-2_00x-gigapixel.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

...Koop zo´n schroef-bit van Parkside en dan 3 x over een (stalen) schroef geratelt en je kan hem wegflikkeren...

 

Boeiend als je dat weet terwijl je nooit een Parkside hebt gehad...

  • Haha 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, fred33 zei:

Nu je een vervangende pack hebt besteld, zou je ook voor de gein de avontuurlijke route kunnen nemen: de bestaande accu-pack van nieuwe NiMH cellen voorzien, dan weet je ook wat voor kwaliteit erin gaat.

 

Kijk daar wel mee uit want de ene accucel is zeker de andere niet, zo heb je accucellen die heel lang een lage stroom kunnen leveren en ook cellen die relatief kort een grote stroom kunnen leveren.

Koop je de 1e dan is het zonde van je geld want dan draait die boor voor geen meter.

Probleem is dat je dit soort info vaak niet kunt vinden en dat het dan try en error is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Con zei:

 

Boeiend als je dat weet terwijl je nooit een Parkside hebt gehad...

Ik heb ze wel gehad met wisselende resultaten.

Soms is het handig om een wat zachtere bit te hebben en voor het schroeven in metaal gebruik ik ze wel omdat de dure bitjes van oa. Wera  of Wiha zo hard zijn dat bij het plotseling vast gaan zitten de bits gewoon afbreken. (ik gebruik vrij veel schroeven met een boorpunt voor metaal)

Nadeel is dan wel dat na een dag gebruiken de kop vrijwel versleten is.

Maar ja 2 goede bitjes zijn vaak al duurder dan een hele set van Parkside.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Con zei:

Boeiend als je dat weet terwijl je nooit een Parkside hebt gehad...

 

Klopt dat ik ze nooit heb gehad.

Maar wel gebruikt. De schoonvader van mijn dochter is een totale fan van Parkside. Hij zou zelfs bij de Lidl met een slaapzak voor de deur gaan liggen als er weer een nieuwe aanbieding was van Parkside.

En toen ik een jaar of 3 geleden in Duitsland was om bij mijn dochter te klussen, toen gebruikte ik zijn gereedschap. En zo weet ik maar al te goed hoe dat gereedschap is van Parkside. Die bits van hem waren allemaal al gaar gerateld. Dus is ie nieuwe gaan halen bij de Lidl natuurlijk. En die waren ook afgeragd toen de klus klaar was.

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...