Ga naar inhoud


Voormalige USSR gaat Ukraine aanvallen


D-box

Aanbevolen berichten


3 minuten geleden, minplus zei:

Allemaal een heel klein beetje leuk, dit achter de feiten aanlopen van Nederland en dan net doen of we gaan helpen en grote woorden lullen.

Hoe krijg je die dingen daar?

Walgelijk.🤮

 

Ik weet dat de BLS (Bevelhebber der Landstrijdkrachten), dat wel weet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, D-box zei:

Nederland gaat ook 50 antitankwapens sturen naar Ukraine, dit is gewoon de TOW, ik heb er zelf mee geschoten; in militaire dienst, werkt goed, alleen moet er niemand achter je staan.

Zie teletekst blz 109 op Nederland 1,2of3


Toen ik destijds, lichting 75/4 ook zou ‘mogen’ schieten met een T.O.W moesten wij ons eerst certificeren om er droog mee te oefenen in de Flevopolder. Dit ging met een simulatie. Met name de schrik van die klap kon een zo geheten ‘launched excursion’ veroorzaken waardoor de raket de grond in dook en je niet live mocht schieten in Hohne. BTW, die blast simulators die gebruikt werden tijdens de simulatie werkten SUPER met oudjaar. 
Gaan er met de T.O.W’s dan ook instructeurs mee? Ik vraag mij overigens af of deze wapens niet ons ‘oud brood’ is. Slechts 47 jaar oude wapens. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zouden er geen 50 maar 200 richting Oekraïne gaan en dan van het type Stinger om vliegtuigen en helikopters mee uit de lucht te schieten.

Bedienen zou niet moeilijk zijn nl. richten met de kijker op het vliegtuig of helikopter en afvuren waarna hij tot een afstand van 5Km zelf het vliegtuig op zou zoeken.

 

Wat ik niet snapte in het nieuwsbericht was dat er ook een inzamelingsactie was voor 10.000 Oekraïense vrachtwagen chauffeurs  die niet meer aan geld konden komen om aan eten te komen, brandstof en tol te betalen enz.

Nu zie ik regelmatig een vrachtwagen uit de Oekraïne maar 10.000 lijkt me wel heel veel. 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel

Ik schoot met de TOW op de Harskamp.

Ik ben van 79-3.

Mijn persoonlijk wapen was een Fal, ik heb ook met een Uzi geschoten, maar ik vond het maar niks.

Ik was ook MAG schutter, maar de Fal was altijd mijn favoriet.

Ik ben scherpschutter 1e klas geweest met de Fal; wat we deden op de Harskamp was gewoon de andere compagnie pesten: die andere kameraden stonden veilig in de loopgraaf onder de schietschijven om daarna de schietschijven weer af te plakken.

Wat deden wij toen: wij schoten 10 cm voor de rompschijf in het zand zodat de kogel ging ricochet en dwars door de rompschijf ging, er was dus een gat van ongeveer 10cm.

We lachten ons rot .

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, minplus zei:

Nogmaals, allemaal heel leuk.

Maar geen hond weet hoe je die spullen nu nog in de Oekraïne zou kunnen krijgen.

Met 10.000 vrachtwagen chauffeurs uit dat land geen enkel probleem lijkt me zo.

Maar er gaan maandag ook 150 rode baretten van de luchtmobiele brigade uit Assen naar de grens tussen Roemenië en Oekraïne, die zullen denk ik toch ook niet op de fiets gezet worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gerrit B zei:

Met 10.000 vrachtwagen chauffeurs uit dat land geen enkel probleem lijkt me zo.

Maar er gaan maandag ook 150 rode baretten van de luchtmobiele brigade uit Assen naar de grens tussen Roemenië en Oekraïne, die zullen denk ik toch ook niet op de fiets gezet worden.

Veels te weinig, ze moeten painfbat en nogveel meer bataljons inzetten.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerrit B zei:

Het zou, in navolging van de oefening van de Russen, gaan om een grote oefening die samen met andere landen aan de grens van de Oekraïne gehouden gaat worden.

Het is geen oefening van de USSR, het is gewoon oorlog.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D-box

Als onderofficier heb ik met Mag, incidenteel met een Punt 50, een Fal, een Uzi, een pistool, een 105 mm geschut en T.O.W geschoten. De laatste mocht je dus, mits gecertificeerd, precies 1x in Hohne afschieten. Dit in tegenstelling tot de 105 mm. Daar mochten wij meer mee schieten. Gezien mijn ervaring meen ik dus echt dat zij onze ouwe meuk naar Oekraïne sturen. Bizar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel

Dan prijs ik ze gelukkig als ze de FAL krijgen (en ook de MAG), de beste wapens die ik ken.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, D-box zei:

Het is geen oefening van de USSR, het is gewoon oorlog.

 

Nee dat zie je verkeerd, ze hebben wekenlang daar een troepenmacht opgebouwd onder het mom van een oefening waarbij hoog en laag beweerd werd dat er geen aanval op de Oekraïne zou komen.

Natuurlijk allemaal onzin want ze hebben echt niet pas een paar dagen geleden besloten om een aanval uit te gaan voeren (zie je maar weer hoe onbetrouwbaar sommige landen kunnen zijn) maar dat al veel langer geleden besloten.

Maar ze krijgen dus een koekje van eigen deeg door nu ook een "oefening" daar aan de grens te gaan houden maar zo wel een flinke troepenmacht op locatie te hebben voor als het verder fout mocht gaan en er ingegrepen moet worden.

Verder zijn er Nederlandse F16 en F 35 die patrouilleren aan de Poolse grens

F 16 vliegers terug in Volkel na patrouille

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Het is gewoon oorlog in de Ukraine.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Nogmaals, allemaal heel leuk.

Maar geen hond weet hoe je die spullen nu nog in de Oekraïne zou kunnen krijgen.

de grenzen met het westen zijn nog open, en neem maar aan dat de ukrainse strijdkrachten in verbinding staan met NATO. Ze zullen wel degelijk nog bevoorraad worden met wapens en informatie.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...