Ga naar inhoud


Nieuwe kerncentrales Nederland.


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Brussel - De soap rond de sluiting van alle Belgische kerncentrales krijgt een nieuw hoofdstuk. Op het laatste moment lijkt de federale regering van onze zuiderburen de plannen toch wéér om te gooien.

De regelbare elektriciteitsopwekking door kerncentrales willen de Belgen vervangen door de bouw van nieuwe gesubsidieerde gascentrales. Maar door de oorlog in Oekraïne neemt Europa nu volledig afscheid van de belangrijkste gasleverancier: Rusland.

Vlaamse media melden vrijdag dat de Belgische regering daarom uitbater Engie heeft gevraagd om alsnog te kijken of reactoren Doel 1 (445 MW), Doel 2 (433 MW) en Tihange 1 (962 MW) twee jaar langer in dienst kunnen blijven.

Binnen Europa zijn de meningen verdeeld, waar België inzet op het sluiten van de kernenergie centrales en het openen van gas centrales zet Nederland in op het sluiten van gascentrales en het bouwen van kernenergie centrales.

Het wordt tijd dat politici weer eens gaan luisteren naar technici!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

typisch belgisch.Enkel waar de politici hun zakken kunnen vullen is goed.Moderne kerncentrales zijn veilig en nemen amper plaats in maar de blauwe dictators hebben energie verkocht aan frankrijk om zichzelf te verrijken.De burger mag geen gas meer aanleggen maar centrales kan wel want dat is groen beleid :) :) :) :) . Zolang blauw of comsoorten de plak zwaait in europa blijven we hangen met een cultuur van DE 1938 : alles voor DE en FR als collaborator om de werkende klasse terug naar plebs te sturen.onbekwaamheid ten top in EU parlement met politici die op nationaal vak al hun onbekwaamheid bewezen hebben

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, bellejt zei:

typisch belgisch.

Ja maar de oplettende euro burger ziet dat ook in andere landen, dus het zou beter "typisch politici" moeten zijn.

 

Overigens Tihange 2 heet niet voor niets de scheurtjesreactor. Als je weet hoeveel storingen en shutdowns die gehad heeft krab je nog eens op je hoofd.

Dat die andere langer blijven draaien is volgens mij omdat er geen verduurzaming in België mogelijk is gezien de coalitie en partij programma's.

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2023 om 09:24, Tonskidutch zei:

Overigens Tihange 2 heet niet voor niets de scheurtjesreactor. Als je weet hoeveel storingen en shutdowns die gehad heeft krab je nog eens op je hoofd.

Dat die andere langer blijven draaien is volgens mij omdat er geen verduurzaming in België mogelijk is gezien de coalitie en partij programma's.

 

Na onderzoek en veel testen blijken deze "scheurtjes reactor" de meest betrouwbare te zijn van alle centrales in België.

Hij bleek zelfs een heel jaar gedraaid te hebben zonder één uitval.

 

De onregelmatigheden bleken helemaal geen scheurtjes te zijn en bleek uiteindelijk niets af te doen aan de veiligheid.

Maar mede door de naam die aan de reactor werd gegeven werd, kon men nog moeilijk verkopen om net deze langer open te houden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik blijf het zeggen, technische besluiten moet je overlaten aan technici, niet aan politici.

 

Een overzicht van de besluitvorming in België.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09/10/kernuitstap-terugblik/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ja verrek, nu zijn ze (het kabinet en Jetten) alweer in gesprek met onze provincie Limburg over het bouwen van een kleine centrale.

hé doe ons (Limburgers) een lol en herhaal niet die heel foute handjeklap deal met DSM uit de zestiger jaren en zet er dus niet nog een kerncentrale naast.

 

doe dat maar in Den Haag, Scheveningen

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me met al die mijn schade geen goed plan @mereltje .

 

Overigens wat de ondergrond betreft is het grootste gedeelte van zuid Limburg ongeschikt wegens de https://nl.wikipedia.org/wiki/Roerdalslenk

 

En water om te koelen uit de Maas pompen is gezien de droogte een heel slecht idee alsook dat verhitte afvalwater afvoeren door diezelfde Maas is gezien de immense natuurprojecten van de waterschappen en provincie aan de Maas zeer onwenselijk. Daar is de Maas tussen Sittard en Venray voor honderden miljoenen gerenatureerd. Plaats je die natura2000 gebieden er ook nog overheen dan blijft maar weinig over. https://www.natura2000.nl/gebieden/limburg

 

Doe het maar lekker in Nijmegen aan de Waal steen worp van jou huis vandaan.

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, het niet in mijn achtertuin principe.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Lijkt me met al die mijn schade geen goed plan @mereltje .

 

Overigens wat de ondergrond betreft is het grootste gedeelte van zuid Limburg ongeschikt wegens de https://nl.wikipedia.org/wiki/Roerdalslenk

 

En water om te koelen uit de Maas pompen is gezien de droogte een heel slecht idee alsook dat verhitte afvalwater afvoeren door diezelfde Maas is gezien de immense natuurprojecten van de waterschappen en provincie aan de Maas zeer onwenselijk. Daar is de Maas tussen Sittard en Venray voor honderden miljoenen gerenatureerd. Plaats je die natura2000 gebieden er ook nog overheen dan blijft maar weinig over. https://www.natura2000.nl/gebieden/limburg

 

Doe het maar lekker in Nijmegen aan de Waal steen worp van jou huis vandaan.

 

 

Ik heb geen plaats in de tuin dan kunnen ze hem daar neer zetten 😁

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ceesv zei:

Tja, het niet in mijn achtertuin principe.

Gewoon op zee, ver uit de kust, een kerncentrale bouwen, koelwater zat.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...