Ga naar inhoud


Nieuwe kerncentrales Nederland.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De Belgen hebben net een kerncentrale gesloten, en nu meedoen met het openen van een nieuwe centrale?

Hier weet de linkerhand niet wat de rechterhand doet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, theparasol zei:

en moeten daarom gesloten worden.

verbeter je; en hadden al heel lang geleden gesloten moeten zijn....................

 

maar blijkbaar is de fanc en de uitbater als twee handen op een buik beter af met een gammele centrale die extreem veel meer geld kost dan begroot om ze nog wat Wattjes te laten leveren

 

Maar het lachwekkende is dat er dus geen Energie visie op Europees vlak is.

Weer moet 2/3 van de Benelux het voorbeeld zijn in die Europese eenheid, zoals ze ook 40 jaar geleden de agrarische sector en exporten hebben beneveld met rijkdom en gesjoemel. Waar nu de stikstof rijpe vruchten van geplukt kunnen worden.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Weer moet 2/3 van de Benelux het voorbeeld zijn in die Europese eenheid, zoals ze ook 40 jaar geleden de agrarische sector en exporten hebben beneveld met rijkdom en gesjoemel. Waar nu de stikstof rijpe vruchten van geplukt kunnen worden.

 

Jij hebt toch wel de leeftijd dat jezelf gestemd hebt op partijen die dat toen mogelijk hebben gemaakt.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerrit B zei:

Jij hebt toch wel de leeftijd dat jezelf gestemd hebt op partijen die dat toen mogelijk hebben gemaakt.

echt niet

 

22 minuten geleden, theparasol zei:

En die is er dus wel: Energy union (europa.eu)

dat is net zo als koeien leren synchroon zwemmen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

echt niet

Ach ja, als het sommigen hier op het forum uitkomt dan wordt veelvuldig het verwijt gegeven van "je hebt er zelf op gestemd" maar komt het niet uit dan heeft het altijd een ander gedaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de Nederlandse, Duitse, Belgische protesten tegen de kerncentrales en de kernafval of kernsplijtstof transporten dwars door woongebieden plaats hadden stem ik niet voor het CDA en VVD dat is dus 45 jaar, OOK een neen tegen de achterkamertjes van de agrarische terreur aan de natuur en dieren.

Tis maar dat je het weet.

 

Ook omdat wij terreinmeters in onze diensttijd het veld in moesten toen Tjernobil ontploft was als plaatsvervangende NBC eenheid het huidige CBRN ( mobiele eenheden voor chemische, biologische, radiologische en nucleaire dreiging ).

 

Maar ja gelukkig weet ik daardoor wel dat onder een tafel gaan zitten geen effect heeft.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit, heb ik al die jaren voor niets een tafeltje achter in de auto liggen?

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie stap vooruit, maar waarschijnlijk niet klaar voor de nieuwe centrale(s) in Nederland:

https://www.nu.nl/algemeen/6241920/vs-bereikt-mijlpaal-voor-kernfusie-maar-er-wachten-nog-grote-uitdagingen.html

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitdaging : technologie in doofpot wegens wereldwijde graaicultuur.Dezelfde weg op als propere auto's en dure elektriciteit.Dromen zijn bedrog zong marco maar die had wereldwijd gelijk zolang politici door multinationals betaald worden.Nu heet dat bonussen maar 20 jaar geleden was dat smeergeld genaamd..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

https://www.hln.be/binnenland/stopzetting-tihange-2-veilig-verlopen-scheurtjescentrale-na-40-jaar-definitief-met-pensioen-gestuurd~aa7c6ddd/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

 

Tihange 2 gaat dicht!

Het afbouwen en ontmantelen als ook alle stralende bouwmaterialen ergens anders dumpen gaat nog Jaren duren.

In Aken werd feest gevierd, in Maastricht lagen ze al te slapen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Besluiten, genomen op basis van sentimenten, is nooit een goed idee.

 

https://www.hln.be/binnenland/ook-van-der-straeten-wil-sluiting-tihange-2-uitstellen-tot-na-de-winter~adc3fc56/

 

En wanneer er dan als alternatief bruinkool gedolven wordt, is het ook weer niet goed.

Wil men de "klimaat" doelstellingen halen, is kernenergie het enige juiste alternatief.

 

Voorlopig is mijn cat 6d schoner dan die batterij wagens, geladen met bruinkool.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...