Ga naar inhoud


Nieuwe kerncentrales Nederland.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik sta er altijd verbaasd over dat men kernenergie en alles erom heen als griezelig en gevaarlijk kwalificeert.

Het aantal fatale ongevallen in onze westerse wereld is nihil.

 

Kijk je naar kolen centrales of andere centrales die fossiele brandstof benutten loopt het aantal doden in de duizenden, maar daar heeft niemand aandacht voor.

 

'Duizenden doden door kolencentrales' - NOS

 
Jul 5, 2016In Nederland stierven in 2013 naar schatting 620 mensen door de vervuilingseffecten van kolencentrales, schrijven de onderzoekers. Dat komt ...
 

22.000 vroegtijdige doden per jaar door Europese ...

 
Jun 12, 2013De luchtvervuiling die veroorzaakt wordt door kolencentrales is verantwoordelijk voor het voortijdig overlijden van zo'n 22.000 mensen per ...
 
En hoe zit het dan met kernenergie?
 

Kernenergie heeft al 1,84 miljoen doden voorkomen - Scientias

 
Apr 4, 2013De onderzoekers kijken in hun studie niet alleen terug. Ze kijken ook vooruit. “Tegen het midden van de eeuw kan kernenergie een extra 420.000 ...

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kernenergie is super.

Het eerste probleem is dat je bij de huidige generaties van mensen, dieren en dergelijke, want vervuiling zal worst zijn, wat vervelende mutaties veroorzaakt door er puur liberaal financieel mee om te gaan. Iets wat niet nodig zou moeten zijn want het kan echt wel anders.

Het tweede probleem is dat je ons nageslacht en de andere wezens minstens 100.000 jaar een gigantisch probleem bezorgt als je de afval en aanverwante dingen als afgedankte centrales niet goed opruimt, iets wat eigenlijk nog nooit gelukt is want dat is extreem duur en dat wensen de magnaten echt niet te betalen, ook al zou het wel kunnen tegen erg hoge kosten. Voor zover er al benul is dat het absoluut nodig is.

Neemt niet weg dat kernenergie super zou zijn als het niet alleen maar een commerciële kwestie was.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interesante ontwikkeling:

Geen idee hoeveel radioactief materiaal in deze unit aanwezig is... Zeker een mogelijke oplossing als vervanging voor fossiele brandstoffen. Zal nog wel 10+ jaar duren voordat het commercieel beschikbaar is....

 

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Westinghouse is een hele grote speler, en die heeft geen baat bij het verkopen. Dus dat zie ik niet gebeuren.

Regelgeving is misschien wel een probleem... Maar dat zullen we wel zien...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo?

Blijkbaar nog nooit in een grote bouw gewerkt met deadlines.

Ik kom/kwam regelmatig tegen dat men vraagt om een prijsopgave en dat de planning er bij zit.

Kun je niet aan die planning voldoen dan hoef je ook niet in te schrijven. (ik doe daar nu bij voorbaat al niet meer aan mee)

Wil je er wel aan kunnen voldoen dan ben je door de week druk bezig om bij te blijven en moet je de weekenden gebruiken om evt. achterstanden in te halen of om het extra werk uit te voeren.

Daar hoef je dus echt niet voor naar Qatar.

Het kunnen soms wel erg lucratieve projecten zijn. Ik kreeg ooit zo'n aanvraag vanuit de omgeving Rotterdam, alles uitgerekend en zeg maar dat ik op € 24.000 uitkwam.

Omdat we er eigenlijk geen zin in hadden ingeschreven voor het dubbele € 48.000 onder het mom van dan zijn we toch te duur. Bleek uiteindelijk ook nog dat we de opdracht kregen omdat we de beste offerte hadden aangeboden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gerrit B said:

Omdat we er eigenlijk geen zin in hadden ingeschreven voor het dubbele € 48.000 onder het mom van dan zijn we toch te duur. Bleek uiteindelijk ook nog dat we de opdracht kregen omdat we de beste offerte hadden aangeboden.

 

De rest dacht dat ook en heeft simpelweg niet ingeschreven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ja, zelfs belachelijke aanbestedingen en onzinnige planningen die niet eens gecontroleerd worden door de uitvoerende bedrijven leiden tot criminele prijzen. Naast alle andere aspecten is het bouw en installatie klimaat behoorlijk bedorven. Eens kijken wanneer die nieuwe centrales aan het net gaan 😁

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221210_92827171

 

de Belgen willen graag meedoen

Quote

Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) start verkennende gesprekken op met haar Nederlandse collega om te bekijken of samengewerkt kan worden voor de bouw van twee nieuwe kerncentrales net over de grens met België.

 

wat mij betreft pas als de Belgen allemaal rijles nemen bij de Nederlandse rijscholen................... 😁

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...