Ga naar inhoud


sommige zenders hebben opeens geen beeld meer


doubledutch

Aanbevolen berichten

Satfinder installeer je via pakketbeheer…. Applicaties openen, rode knop (beheer paketten), satfinder zoeken en installeren… Daarna even de box herstarten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Mimisiku said:

Satfinder installeer je via pakketbeheer…. Applicaties openen, rode knop (beheer paketten), satfinder zoeken en installeren… Daarna even de box herstarten…

 

Ik heb dat geprobeerd en het lijkt er op dat de Satfinder wordt geinstalleerd. Maar als ik dan bij de plugins kijk zie ik hem niet. Ik doe dus iets fout, maar weet niet wat...

 

Zie bijgaande fotos.

 

Met dank.

sat06.jpg

sat07.jpg

sat08.jpg

sat09.jpg

 

aangepast door doubledutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geeft Astra 3B ook met een speld! Ofwel het monoblok staat verkeerd gericht of is gewoon stuk (ofwel de kabel van de LNB naar je box zoals Sprietje voorzichtig aangaf.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, doubledutch zei:

De SNR waarde bij Astra1 is 98%, dus dat kan nauwelijks beter.

 

Dat is mooi. Maar je bent nog niet van me af. 😉

 

Om te beoordelen of er iets met je kabel is (of die te lang is en teveel verlies geeft)

wil ik graag weten hoe je rhein main tv (190 van de CD lijst) ontvangt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, doubledutch zei:

.... De waarde voor Astra3 springt heen en weer tussen 0 en 6%, dus dan kan nauwelijks slechter....

 

sat11.jpg

 

Deze transponder wordt niet meer gebruikt voor TV (is nu een data transponder).

Die zal je niet ontvangen met deze instellingen.

 

Heb je wel de laatste lijst van CD. Op je ontvanger heet dat de Fastscan lijst. Zit ook bij [zenders zoeken]

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Old Satterhand said:

 

Deze transponder wordt niet meer gebruikt voor TV (is nu een data transponder).

Die zal je niet ontvangen met deze instellingen.

 

Heb je wel de laatste lijst van CD. Op je ontvanger heet dat de Fastscan lijst. Zit ook bij [zenders zoeken]

 

 

 

Ik heb een Fastscan gedaan op CD en het resultaat was: 411 zenders. De ontvangst van de zender Rhein Main is goed (deze was bij mij niet op plaats 190, maar op 159). Op zich beheer ik de zenders altijd met het programma DreamBox Edit.

 

Maar ik weet eigenlijk nog niet hoe ik de sterkte van een zender op Astra 3 kan zien. Momenteel heb ik weer beeld op NPO1 & Co, maar het is dan ook net weer droog hier...

 

sat12.jpg

sat13.jpg

aangepast door doubledutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op NPO 3 HD zappen en op OK drukken en dan rap een screenshot maken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doubledutch

Omdat er geen VTI gebruikers reageren zal ik (OpenPli gebruiker, zoals de meesten hier) proberen uit te leggen hoe om te gaan met de signaal zoeker.

 

Bij OpenPli is het zo, dat als je bent afgestemd op een bepaalde zender, je bij de instellingen niets hoeft in te stellen.

Signaal zoeker laat dus dan de sterkte zien van de transponder waar je het laatst op hebt afgestemd.

 

Bij VTI moet je kennelijk wat meer handelingen verrichten.

Het lijkt erop dat je alle gegevens handmatig moet invoeren, nadat je de juiste satelliet hebt gekozen.

Dat doe je door met de cursur op de betreffende regel te gaan staan en de gegevens in te voeren.

Wellicht is het ook mogelijk om met de links/recht toets een keuze te maken uit bestaande gegevens.

Begin dan met de transponder.

 

Om te weten welke gegevens je moet hebben kun je deze website raadplegen: https://www.lyngsat.com/

Kies bij 'Packages': [Europe] en zoek de provider [Canal Digitaal] (staat bij Astra 3B)

Daar vind je alle gegevens die je nodig hebt om de signaal zoeker te gebruiken.

 

Als je een andere skin gebruikt, dan kun je die informatie ook sneller zichtbaar maken op je infobar.

Maar helaas kan ik je daar echt niet mee helpen.

 

Wie heeft je VTI aanbevolen? Kan die je niet helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand van het sat4all forum heeft hem dat aanbevolen.

 

Zo nu even naar die complexe berichtgeving, met Aston CI-Cam en over de ingerichte Oscam waarmee je beeld had, die al maanden in je berichten activiteit te lezen is @doubledutch

Je kan elk Image nemen, maar je moet wel de juiste instellingen voor een Softcam als Oscam gebruiken en geen mix met die CI-Cam waaraan je zenders of providers kan toewijzen. Dat is verwarrend. Het is niet duidelijk in hoeverre je eerder zo'n zender of provider toewijzing hebt uitgevoerd.

 

Die kun je ook ci0 en ci1 xml wissen.

 

Maar veel meer resultaat heb je als je na zoveel maanden zoeken en proberen, gewoon het image er nog een keer vers en opnieuw op flashed.

Ik zou helemaal clean beginnen dus zonder backups maken. (behalve je Oscam config mapje, die zet je even op de pC om achteraf terug te zetten)

Als je daarna een manuele zender zoekloop per satelliet uitvoert komen alle vrije en geabonneerde zenders ook weer in je lijst.

Behalve de interactieve die alleen met CI+ Cam werken.

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand

@Tonskidutch

 

Hartelijk dank voor jullie uitvoerige commentaren. Ik heb destijds inderdaad VTI geinstalleerd met hulp van mensen in dit forum. Ik ben geen expert zoals jullie en ik heb dus maar een zeer beperkte kennis van de mogelijkheden en van de oplossingen van problemen. Ik denk dan ook niet dat het mij zonder kleerscheuren zou lukken van VTI naar OpenPli te switchen en dan ook nog eens Oscam te installeren.

 

@Tonskidutch Het is echt niet zo dat ik zowel met de Aston-Ci als ook met de Oscam Software op mijn VU2 bezig ben. Voor Oscam op mijn VU kreeg ik inderdaad hulp in dit forum en ook in een duitstalig forum. De Aston Cam gebruik ikuitsluitend voor een tweede kaart (Technotrend aangesloten op mijn PC). Daarmee had ik inderdaad een tijdje geleden ook een probleem, maar dat heeft dus niets met de VU of met de huidige LNB/schotel problemen te maken.

 

Ik begrijp niet goed waarom ik nu een nieuwe zoekloop zou moeten starten cq helemaal opnieuw zou moeten beginnen. Het probleem is toch dat de schotelinstallateur zijn werk blijkbaar niet goed heeft gedaan. Fastscan heb ik op aanraden van Old Satterhand al gedaan: daar kwamen in totaal 411 zenders uit de bus, zoals ik al eerder schreef.

 

2 hours ago, Old Satterhand said:

Bij VTI moet je kennelijk wat meer handelingen verrichten.

Het lijkt erop dat je alle gegevens handmatig moet invoeren, nadat je de juiste satelliet hebt gekozen.

Dat doe je door met de cursur op de betreffende regel te gaan staan en de gegevens in te voeren.

Wellicht is het ook mogelijk om met de links/recht toets een keuze te maken uit bestaande gegevens.

Begin dan met de transponder.

 

Dank voor deze uitleg. Ik moet inderdaad met de cursor bewegen om een transponder uit te kiezen. Bijgaand foto's van de frequentie 12188 (o.a. NPO1) en 11739 (o.a. NPO2). In beide gevallen ligt het signaal bij 43%, zie de foto's. Daarbij moet ik aantekenen dat het momenteel droog en zonnig is in Berlijn. Ik kan dit nog even herhalen als het later weer regent.

 

Met dank weer voor jullie hulp!

sat16.jpg

sat17.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...