Ga naar inhoud


sommige zenders hebben opeens geen beeld meer


doubledutch

Aanbevolen berichten

6 hours ago, Mojo said:

Wat je nog kan proberen is om de frequentie van de zenders opnieuw te scannen maar dan 1 of 2 mhz boven en onder de oorspronkelijke frequentie.

Ofwel 12188 opnieuw inlezen als 12187, 12186, 12189 of 12190. Het kan zomaar zijn dat de LOF aan het verlopen is. Check tevens bij de LNB instellingen of verhoogt voltage niet aan staat.

 

dank je wel voor deze tip: heb ik geprobeerd, maar maakt geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 hours ago, Old Satterhand said:

@doubledutch

Vreemd, SBS9 staat ook op een verticale transponder en die ontvang je wel?

Dan zou ik eerst de volgende FTA zenders controleren:

 

TV Lux HD op 12168 V DVB-S 27500 3/4  dit is zender 242 in de CD lijst.

EarthX TV op  12129 V DVB-S2 29900 2/3  CD 49 (in de meest recente lijst!)

TV 8           op  12109 H DVB-S2 29900 2/3   CD 241

 

Als je daar wel beeld op hebt, dan is er niks mis met je LNB en heb je een decryptie probleem.

 

Of de L.O. verlopen is, zoals @Mojosuggereert, kun je controleren als je SBS9 ontvangt.

(OpenPli) bij informatie -> zender-> tuner live waardes vergelijken met tuner setting waarde

Ik weet niet hoe dat zit bij VTI.

Maar dat geweldige operating systeem zal dat vast ook onder de motorkap hebben. Toch?

 

 

Dank je wel voor deze tip: deze zenders kan ik alle ontvangen. En ja, ik ontvang SBS9 (maar niet SBS6). Of het VTI systeem de waardes die je noemt met elkaar kan vergelijken weet ik helaas niet. Ik heb niets in die richting kunnen vinden. Maar ik heb het op de aansluting op mijn pc getest (DVBViewer, hier het programma TransEdit). Maakte geen verschil.

2 hours ago, ceesv said:

Of de schotel is verdraaid en moet opnieuw uitgericht worden.

Dat zou een reden kunnen zijn waarom sommige verticale transponders niet meer ontvangen worden.

 

Bedankt, goed om te weten. Ik heb net de brief bij mijn verhuurder in de bus gegooid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Codx said:

De belangrijkste informatie ontbreekt hier en dat zijn de signaal waardes voor de zenders die geen beeld geven. 

 

Die zou ik graag opsturen, als ik wist hoe! Heb in het menu niets gevonden.

1 hour ago, Sprietje said:

Als het vermoeden bestaat dat de verticale transponders het niet meer doen of dat de schotel misschien iets verdraaid is, kijk dan of je de zender RTL en Öcko ontvangt. Die zitten op 12168V en zitten resp. op positie 196 en positie 237 van de CD-zenderlijst.
Ontvang je deze zenders, dan is de lnb niet stuk maar is de schotel waarschijnlijk iets verdraaid.

 

 

Dank voor de informatie. Deze zenders ontvang ik inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, D-box said:

Hoi @doubledutch

Had je dit ook al niet in september?

toen had een heractivatie het probleem opgelost.

 

Dank voor je reactie. Maar nee: destijds had ik alleen problemen met de RTL zenders. Nu gaat het om veel meer zenders. Een heractivatie had ik overigens al geprobeerd voordat ik hier postte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, doubledutch zei:

 

Die zou ik graag opsturen, als ik wist hoe! Heb in het menu niets gevonden.

 

Dank voor de informatie. Deze zenders ontvang ik inderdaad!

Dan is er met de lnb in ieder geval niets aan de hand voor wat betreft de horizontale en verticale polarisatie.

Als je de zender RTS Svet op positie 247 van de CD-zenderlijst ontvang, dan is ook de schotel niet vergaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de puls niet goed wordt doorgegeven vanwege onze eerdere conversatie in september.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, doubledutch zei:

 

Die zou ik graag opsturen, als ik wist hoe! Heb in het menu niets gevonden.

 

Ik ken VTI niet maar bijna alle E2 images hebben ongeveer dezelfde basis 

 

Wat dacht je van menu > informatie > zender

 

en

 

menu > instellingen > tuners & zenders zoeken > signaal zoeker

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Codx said:

 

Ik ken VTI niet maar bijna alle E2 images hebben ongeveer dezelfde basis 

 

Wat dacht je van menu > informatie > zender

 

en

 

menu > instellingen > tuners & zenders zoeken > signaal zoeker

 

Dank je wel. Bijgaand screenshots van de informatie over zenders (6x). Voor Tuners en zenders zoeken is er bij het menu "Kanalsuche" (sorry, Duits menu -  ik woon in Berlijn), maar daar vind ik geen signaalzoeker, zie bijgaand screenshot "Kanalsuche (Zenders zoeken)". Misschien heb je hier iets aan? Alvast bedankt.

PIDs.jpg

Multiplex bottom.jpg

Muliplex Top.jpg

Kanal.jpg

Zenders zoeken.jpg

Tuner-Status top.jpg

Tuner-Status bottom.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Frans B zei:

Volgens mij zijn ze met de satellieten bezig. Vanmiddag ook al uitval op de astra 1 en net op de astra 3 , rtl zenders geen signaal, en na een paar minuten zag ik het signaal weer oplopen.

Hier precies hetzelfde: eind van de middag ineens alle RTL zenders (11856) geen signaal ( 0% ).

Na 15 min was t weer in orde. Misschien een stortbui boven Luxemburg ?

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doubledutch

Het lijkt toch verdacht veel op een probleem met de kaart. Ik zou proberen een andere kaart te krijgen van CD.

Heb je de zender NPO 1 opgezet toen je de her-activatie deed? Dat is wel belangrijk!

 

Hier is een lijstje met alle transponders op de Astra 3 en hoe sterk ze ontvangen worden.

De Link Margin geeft aan hoe sterk een transponder moet zijn om goed ontvangen te worden.

Dus hoe hoger het getal, des te makkelijker te ontvangen.

Dit ontvangst rapport is van een 80 cm schotel. Voor een 60 cm zou je er 3 dB af moeten trekken.

De vrij te ontvangen zenders kunnen je helpen om te bepalen of je inderdaad een probleem hebt met de kaart.

 

430652185_Astra312okt2022helder-LKM.thumb.jpg.cff2725d666c902ac4eed60766aae15d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand en @doubledutch

Die puls komt niet automatisch door bij jou.

@doubledutch, heb je misschien een blocker aanstaan?

En kan je nogmaals een screenshot maken van dat scherm wat je in september plaatste waarin de datum niet goed stond?

 

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Old Satterhand said:

@doubledutch

Het lijkt toch verdacht veel op een probleem met de kaart. Ik zou proberen een andere kaart te krijgen van CD.

Heb je de zender NPO 1 opgezet toen je de her-activatie deed? Dat is wel belangrijk!

 

Hier is een lijstje met alle transponders op de Astra 3 en hoe sterk ze ontvangen worden.

De Link Margin geeft aan hoe sterk een transponder moet zijn om goed ontvangen te worden.

Dus hoe hoger het getal, des te makkelijker te ontvangen.

Dit ontvangst rapport is van een 80 cm schotel. Voor een 60 cm zou je er 3 dB af moeten trekken.

De vrij te ontvangen zenders kunnen je helpen om te bepalen of je inderdaad een probleem hebt met de kaart.

 

430652185_Astra312okt2022helder-LKM.thumb.jpg.cff2725d666c902ac4eed60766aae15d.jpg

 

Dank voor je reactie. Ik heb de kaart nogmaals heractiveerd (zender op NPO1), het heeft niets veranderd. Bovendien heb ik twee kaarten (één in mijn VU Uno en een aanvullende kaart in een Technotrend Receiver die met mijn Windows computer is verbonden, zie bijgaande foto) en ik heb bij beide hetzelfde probleem. Ook de tweede kaart heb ik nogmaals heractiveerd. Het kan toch haast niet aan de kaarten liggen, dat zou toch wel erg toevallig zijn, denk ik. Wat de sterkte van de signalen betreft: ik heb een schotel van 80 cm, die al sinds 2002 dienst doet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet in Nederland, maar in Berlijn woon - misschien heeft dat wat invloed op de signaalsterkte? Maar eigenlijk heb ik hier altijd een prima beeld gehad. En voor de zenders die ik wel ontvang geldt dat nog steeds.

 

technotrend.jpg

aangepast door doubledutch
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, D-box said:

@Old Satterhand en @doubledutch

Die puls komt niet automatisch door bij jou.

@doubledutch, heb je misschien een blocker aanstaan?

En kan je nogmaals een screenshot maken van dat scherm wat je in september plaatste waarin de datum niet goed stond?

 

 

Dank je wel. Wat bedoel je met puls? De doorgifte van het signaal? Ik heb even gekeken, wat ik in september aan foto's had gepost: dat waren foto's van de Aston Cam. Bijgaand nogmaals deze foto's. Ik weet helaas niet wat een blocker is.

aston1.jpg.8d6eb6fef521fb3c5a5db2b9006434c0.jpg

aston2.jpg.de67e680c5f244a5608f1dc400f2e502.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, doubledutch zei:

ik heb een schotel van 80 cm, die al sinds 2002 dienst doet.

Toch lijkt het erop dat de LNB over de houdbaarheidsdatum is, of de skew van de lnb verdraaid is.

en dat tenslotte de schotel misschien opnieuw uitgericht moet worden.

De coaxiaal kabel, 20 jaar oud in weer en wind kan ook verweerd zijn en vervangen moeten worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @doubledutch,

Dit zijn oude foto's, wat voor datum staat er nu op de foto van het 2de scherm van de Aston?

 

En een blocker (zit in je firmware, je kan m uit of aan zetten) die ervoor zorgt dat je "afsluit key" niet bij je kaart kan komen, maar heeft het nadeel dat als je legaal kijkt je ook geen nieuwe key's binnen kan krijgen waardoor je dus geen beeld meer krijgt.

Het ontvangen van de key's noemen mijn vrienden "De Puls".

 

Ik hoop dat je mijn bericht begrijpt omdat het niet algemeen bekend is bij mensen die gewoon een CDS-ontvangertje kopen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...