Ga naar inhoud


sommige zenders hebben opeens geen beeld meer


doubledutch

Aanbevolen berichten

4 hours ago, Mimisiku said:

Wat mij opvalt in dat er nog zoveel schroefdraad over is! Ik heb zelf Inverto LNB’s en daar draait de RF connector naar mijn gevoel verder. Is de kern wel lang genoeg?

Voor zo’n maat schotel moet makkelijk 14 dB signaal mogelijk zijn.. Hoeveel signaal is er op de zenders?

 

 

 

 

 

 

 

Zou je me kunnen zeggen hoe ik de signaalsterkte kan meten? Apparatuur daarvoor heb ik niet en in mijn VU+ Uno 4K SE heb ik hierover in het menu niets gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij het menu onderdeel vaar je zenders kunt zoeken… Je vind daar iets als Signaalmeter.

Menu>Instellingen->Tuners & Zenders zoeken->Signaal zoeker

 

7A3ECD5E-E097-429D-9522-F3A416CD77F0.jpeg
 

Bij VTi bij Menu->Instellingen->Zenders zoeken->Signaalzoeker

(Eventueel eerst via de feed Satfinder installeren)

 

05774630-47EA-40B2-849C-043B2163972B.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een normale offsetschotel is inderdaad ovaal. Dat komt omdat de signalen er onder een hoek opvallen en niet recht er op. Deze hoek, de offsethoek genaamd is veelal omstreeks 26 graden en om er dan voor te zorgen dat de lnb een ronde schotel ziet, moet hij dus hoger zijn dan hij breed is. Je Triax TD80 heeft een refectormaat van 70cm breed en 78cm hoog. Reken je de randen mee, dan is hij 80cm hoog, vandaar de benaming TD80. Als je de Triax TD100 neemt, is het probleem van de misaanpassing opgelost. Tevens heb je dan ook meer signaal door het grotere schoteloppervlak.
Het probleem is dat er voor een schotel van 70cm breed bijna geen passende duo-lnb's bestaan. Een schotelinstallateur in Duitsland werkt nagenoeg nooit met de Astra 23,5 dus heeft die ook geen ervaring met het passen van de duo-lnb's op een schotel.

 

Als de schotel op de Astra 23,5 wordt uitgericht,  zal de kop  van de Astra 19,2 wel wat minder signaal krijgen maar die is sterker dan de Astra 23,5 en zal toch voldoende signaal geven. Dat is dus ook nog te proberen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

Hartelijk dank weer voor je uitgebreide uitleg! Ik heb ook deze reactie nog even vertaald en heb zojuist alle reacties uit dit forum aan mijn advocaat gestuurd. Nogm,aals dank aan iedereen!

 

Nu moet ik eerst weer een tijdje geduld hebben. Overigens: het regent momenteel in Berlijn, maar eigenlijk niet erg hard. Het betekent echter wel dat ik nu helemaal geen ontvangst meer heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt hopelijk wel ontvangst op Astra 1?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duidelijk.

 

Maar zolang je schotel niet op de juiste manier geïnstalleerd is zal je bij regen geen beeld hebben.

Het grootste probleem zal zijn een installateur te vinden die bekend is met deze specifieke materie.

 

Is de Canaldigitaal app geen alternatief gedurende de problemen met je schotel voor het kijken naar het Nederlandse aanbod?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op RTL per DVB-T2 had je ook alles kunnen kijken met een kamerantenne aan je TV triple tuner.

Per toeval telefoneerde ik gisteren met een ex collega die in Berlijn woont en hij had het ook over die Holländer op de TV 😁 die ik op de achtergrond kon horen verliezen.

 

Als je de verhuurder wilt helpen of porren dan kijk eens op > sat schüssel ausrichten berlin < bij tante Google of Kleinanzeigen.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doubledutch

Als je even wat tijd over hebt, kun je dan voor ons een ontvangst rapportje maken van wat bekende Duitse zenders op de Astra 1?

We zijn allemaal zeer benieuwd of de schotel wel correct op Astra 1 is uitgericht.

Ik ga er even van uit dat je inmiddels de satfinder hebt gevonden en zo nodig hebt geïnstalleerd.

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat dat dan even weten, er zijn hier genoeg VTI gebruikers die je verder kunnen helpen.

 

Als je ontvanger alleen procenten geeft dan is dat geen probleem, die kunnen we zelf vertalen naar dB's.

Jammer genoeg maak je gebruik van het VTI image.

Daarin mis ik de AGC waarde, die een indicatie geeft van de ontvangst sterkte.

Die kan ons helpen beoordelen of de kabel niet teveel verlies geeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Jammer genoeg maak je gebruik van het VTI image.

Daarin mis ik de AGC waarde, die een indicatie geeft van de ontvangst sterkte.

Die kan ons helpen beoordelen of de kabel niet teveel verlies geeft.

Dat is niet jammer! De kwaliteit staat bij VTi gewoon in de InfoBar (als je op OK drukt).

Kan aan de screenshots niet goed zien of hij VTi heeft, maar daar ga ik wel van uit.

1737BC18-63A7-44EB-A93A-86AF9F383F41.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

De kwaliteit staat bij VTi gewoon in de InfoBar

 

Ja maar mijn beste Mimisiku, ik heb het over de IF sterkte. Die is beschikbaar als AGC, wat staat voor Automatic Gain Control.

Ik weet niet wat jouw infobar laat zien, maar dat is in ieder geval geen AGC, dat mag je van mij aannemen. 99% AGC klopt in ieder geval zeker niet.

Het lijkt erop dat de makers van deze skin de signaalsterkte kopieert van de kwaliteit.

De, ook door jou getoonde, signaalmeter is eerlijker. De AGC ontbreekt gewoon.

 

Waarschijnlijk hebben de imagebakkers moeite met de laatste generatie FBC DVB-S2X tuners.

Ik zie ook op jouw OpenPli screenshot hetzelfde getal voor kwaliteit (in %) en AGC.

Maar wellicht is dat toeval.

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Als ik het goed heb worden die wedstrijden op RTL+ uitegezonden en daarvoor heb je een abonnement nodig. De normale Duitse commerciele RTL zenders (in SD) kan ik wel ontvangen.

 

Bedankt voor je tip voor wat het uitrichten van de schotel betreft. Heb daardoor inderdaad een paar interessante artikelen gevonden. Helaas communiceer ik met de verhuurder alleen nog maar via mijn advocaat (zie voorgaande postings). Hem zal ik links naar die artikelen even doorsturen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan goed zijn.. Bij OpenPli is de AGC en SNR meestal verschillend, in dit voorbeeld is dit i.d.d. een gevalletje toeval geweest.

De VTi screenshot stamt van een VU+Zero4K en met name die was 1 van de eerste met een MIS-S2X tuner. Die driver was verre van stabiel tot een jaar later een goede driver verscheen. Tot op de dag van vandaag geeft dat ding geen video bitrate af.. Altijd 0.

 

Dit geeft bijvoorbeeld mijn DM-One op dezelfde Sat1 HD via Astra 1

 

 

3F7EF456-9181-4EDD-B747-3F54DB12126F.png

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Old Satterhand said:

@doubledutch

Als je even wat tijd over hebt, kun je dan voor ons een ontvangst rapportje maken van wat bekende Duitse zenders op de Astra 1?

We zijn allemaal zeer benieuwd of de schotel wel correct op Astra 1 is uitgericht.

Ik ga er even van uit dat je inmiddels de satfinder hebt gevonden en zo nodig hebt geïnstalleerd.

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat dat dan even weten, er zijn hier genoeg VTI gebruikers die je verder kunnen helpen.

 

Als je ontvanger alleen procenten geeft dan is dat geen probleem, die kunnen we zelf vertalen naar dB's.

Jammer genoeg maak je gebruik van het VTI image.

Daarin mis ik de AGC waarde, die een indicatie geeft van de ontvangst sterkte.

Die kan ons helpen beoordelen of de kabel niet teveel verlies geeft.

 

 

@Old Satterhand

Dat doe ik natuurlijk graag. Echter, ik weet niet hoe ik die satfinder moet installeren, dus hulp is welkom. Ik heb bij de plugins gekeken, maar daar niets gevonden.

 

Ter informatie: ik heb een VU2 Uno 4K SE en daar zit inderdaad het VTI Image op. Toegang tot CD zenders heb ik via de Oscam, die ik destijds met hulp van mensen in dit forum heb kunnen installeren.

 

Welke gegevens moeten er in dat rapportje staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...