Ga naar inhoud


dit WE oostenrijk F1


bellejt
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Quote

Ja, maar dat is gelukkig in Europese landen niet zo, punt is dat Max gewoon Nederlander is en zich Nederlander voelt.

 

Het gaat natuurlijk volledig "off topic" nu. Maar goed . Max is Nederlander omdat hij die mogelijk had door de nationaliteit van vader Jos. Maar Max is door zijn geboorte in België een Belg.

Ik ken heel veel van deze wetgeving door mijn vroeger beroep ambtenaar/jurist.

Ik hou het kort , In 1799 nam een zekere Napoleon de macht over in Frankrijk en in alle gebieden die Frankrijk had veroverd dus ook België en Nederland. In 1804 werd de Code Napoleon in het leven geroepen. In deze landen en Frankrijk wordt de "Code" zelfs tot op de dag van vandaag nog gebruikt, maar wel sterk aangepast. In deze landen heeft de Code Civil gediend als basis voor de wetgeving en regelt het personenrecht , burgerlijke stand , zakenrecht , verbintenissenrecht , enz...
Het gevoel dat iemand heeft om te kiezen voor een andere nationaliteit waarop hij of zij recht heeft is gewoon een sentimenteel of zakelijke aangelegenheid , die je wettelijk kan toepassen door die Code Civil.
Spijtig voor jou maar dit geld nog altijd in de lage landen.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Onzin, ik ben ervaringsdeskundige :) mijn zoon is in Overpelt geboren en gewoon Nederlander.

  • Like 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

mijn zoon is in Overpelt geboren

 

Proficiat Michel , eindelijk een nakomeling van de beheerder die een Belg is... 🤣

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in Indonesië geboren uit ouders uit Noord-Nederland. Wist tot nu nog niet dat ik in feite een Indonesiër ben. Heb wel een Nederlands paspoort, maar moet ik een nationaliteit-verandering aanvragen om een echte Nederlander te worden?

Wat een lulkoek. Eigenlijk wel een uiterst smerig woord als je er even over nadenkt maar het geeft het wel aardig aan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Michel zei:


 

Dus als jij met je zwangere vrouw op vakantie bent en ze besluit de kleine er 4 weken eerder uit te gooien, zit jij plotseling met een baby met Kroatische nationaliteit?
 

Onzin natuurlijk. Gelukkig hoeven we hier geen meningen over te hebben, maar is dat gewoon wettelijk prima geregeld.

Als je kind op vakantie geboren is geef je die pas aan als je weer in Nederland bent wel zo logish. Een kind is geboren waar deze officieel is opgegeven als geboren. Je zou dus wel een beetje koekoek zijn als je op vakantie officieel je kind aan gaat geven als geboren waarbij deze per direct de nationaliteit van dat land krijgt.

 

Dat is mijn laatste bericht hierover, de rest is overduidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt ervan af wat de wetten van het land zijn. Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Jus_soli 

 

Echter in vele landen is het voornamelijk afhankelijk van de nationaliteit van de ouders. Zo is een collega van mij geboren in Duitsland, waar zijn ouders op vakantie waren toen z'n moeder weeën kreeg. Dus die konden niet meer op tijd in NL (thuis) komen, dus hij heeft een Nederlands paspoort, met daarin vermeld de Duitse stad waar hij geboren is.  (Zie de Wikipedia pagina voor de volledige uitleg m.b.t. de duitse wetgeving, welke het wel toestaat om de Duitste nationaliteit te verkrijgen door geboorte, echter met beperkingen!)

 

Een zwart / wit antwoord kan je dus niet echt geven, en om terug te keren naar de situatie van Max, hij heeft (naar mijn weten) een Belgische moeder, en een Nederlandse vader, dus hij had het recht op beide nationaliteiten, echter als ik mij goed herinner moet je een keuze maken op 18 jarige leeftijd welke nationaliteit je wilt behouden. En Max heeft dus voor de Nederlandse nationaliteit gekozen, en daardoor is hij gewoon 100% Nederlander.

 

Het enige wat ik nog kwijt wil over nationaliteit / paspoort etc, is dat het document / de status niet het belangrijkste is om te bepalen welke nationaliteit iemand heeft. Het gaat allemaal om waar de persoon zich het meeste mee verbonden voelt. Zo ben ik al jaren geleden vertrokken uit Nederland, heb 15 jaar in Argentinië gewoond, woon nu in de Verenigde Staten, en iedere keer dat ik naar Nederland kom, betrap ik mijzelf erop dat ik steeds "minder" Nederlander ben. Ik heb een NL paspoort, ben geboren en getogen in NL, maar op dit moment zou ik mijzelf niet echt meer in Nederland thuisvoelen. Die band is gewoon vermindert. Misschien dat het in de toekomst terug verandert. Wie weet... 😉 

 

 

Om helemaal terug te keren naar het onderwerp; Ik vond het een mooie race om te kijken, gezien de actie op de baan. Echter heel teleurstellend van alle tijdstraffen na de race. Dat moet gewoon tijdens de race worden afgehandeld, en misschien alleen de overtredingen / incidenten in de laatste 10 race rondes o.i.d. mogelijkerwijs na de finish. Maar niet wat nu gebeurde, want de coureurs konden zich niet aanpassen op de mogelijke overtredingen tijdens de race. Het is van de idioterie dat Ocon 30 seconden tijdstraf heeft gekregen na de race...!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je een regel bedenkt, die daarna tijdens de race 1.200 keer wordt overtreden zou er toch een lichtje moeten gaan branden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @ceesv dat is waar maar dan moet je de FIA aanspreken op de fysieke aspecten van een dergelijk circuit en hun fout geverfd lijntje.

Op circuit X komt het bijna niet voor en op circuit Y gebeurd het 1200 keer.

De constellatie van auto en banden was in het begin van het vorig seizoen ook al een dingetje inzake porpoising.

 

Heeft men ook reglementair plus ontwerptechnisch opgelost.

 

Natuurlijk zijn er stewards en ambtenaren.

aangepast door Tonskidutch

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer je een regel bedenkt, die daarna tijdens de race 1.200 keer wordt overtreden zou er toch een lichtje moeten gaan branden.

Track limits hoeft niet, kijk naar Max, die had alles onder controle. Kwestie van goed stuurmansschap en een berekenbare auto... toch?

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer je een regel bedenkt, die daarna tijdens de race 1.200 keer wordt overtreden zou er toch een lichtje moeten gaan branden.

Je bedoeld dat als er maar genoeg overtredingen plaatsvinden dan moet je de regel maar afschaffen/aanpassen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
37 minuten geleden, Con zei:

Track limits hoeft niet, kijk naar Max, die had alles onder controle. Kwestie van goed stuurmansschap en een berekenbare auto... toch?

Dat is het punt, niet elke auto is technisch vergelijkbaar met die van Red Bull.

Was dit dan een regel die Max bevoordeelde, omdat zijn auto een betere wegligging heeft?

 

Een regel die 1.200 keer in een wedstrijd overtreden wordt mag ter discussie staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die auto's rijden allemaal onder hetzelfde reglement. Als die anderen het niet voor elkaar hebben is dat toch hun probleem?

  • Like 2

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...