Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten

Inmiddels zijn er door de Hamas in totaal 11500 raketten op Israël afgevuurd in amper 2 maanden!

Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn er 8500 V1 vliegende bommen op Engeland afgevuurd en 5500 V2 raketten.

Als Israël geen Iron Dome raketafweersysteem zou hebben, dan zouden er in Israël enorme aantallen doden zijn gevallen en waren er onafzienbare verwoestingen geweest, en dat al ver vòòr de huidige oorlog. Deze oorlog was echter de zoveelste. De door mij genoemde cijfers betreffen dus 2 maanden: 11500 raketten, bijna net zoveel als gedurende de hele WW2 op Engeland afgevuurde raketten.

Hezbollah beschikt over 150.000 raketten.

Israël is een klein landje, de helft van Nederland. 

Israël slaat dit keer veel harder terug, want als het dit niet doet, komt het voortbestaan van Israël in gevaar.

We mogen allemaal een mening hebben, maar het is wel nodig de juiste situatie te weten. Door naar de NOS te kijken, worden we steeds met beelden van één kant gevoed. Steeds wordt er over de "onschuldige" bevolking van Gaza gesproken. Maar zo "onschuldig" waren ze niet. Allereerst zijn er in het kielzog van de Hamas terroristen vele honderden burgers meegetrokken, die volop aan de slachtpartijen hebben meegedaan. Op straat werd er op grote schaal gefeest, toen men in de gaten kreeg dat er een groot aantal mensen in Israël was vermoord. Als men feest viert, dan staat men achter deze slachtpartij, dan ben je net zo erg als degenen die eraan hebben meegedaan.

De meesten hier baseren vermoedelijk hun mening op wat ze op het journaal zien van de NOS.

In Israël heeft de regering ongecensureerde beelden van 7 oktober aan de pers getoond. Deze beelden waren voor een groot deel afkomstig van bodycams van Hamas terroristen. Ze werden niet geschikt geacht voor vertoning aan het publiek. 

Gisteren vertoonde de Israëlische ambassade in Den Haag deze ongecencureerde beelden, van wat er op 7 oktober is gebeurd. Daarbij zijn journalisten en ook de NOS uitgenodigd. 

Maar de NOS heeft niet op de uitnodiging gereageerd, en is ook niet gekomen.

Dit zegt wel iets over de betrouwbaarheid van het nieuws, dat wij dagelijks voorgeschoteld krijgen.

Wij zijn allemaal satellietkijkers en wij hebben de mogelijkheid om ook via andere kanalen het nieuws te volgen.

Laten we daar dan ook volop gebruik van maken.

  • Bedankt 2

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
6 minuten geleden, AEO zei:

Gisteren vertoonde de Israëlische ambassade in Den Haag deze ongecencureerde beelden, van wat er op 7 oktober is gebeurd. Daarbij zijn journalisten en ook de NOS uitgenodigd. 

Maar de NOS heeft niet op de uitnodiging gereageerd, en is ook niet gekomen.

Gisteren?

Was dat niet bijna een maand geleden, op 13 november?

https://www.spreekbuis.nl/kamervragen-over-afwezigheid-nos-bij-vertoning-beelden-aanval-op-israelische-ambassade/

 

Je toont zelf aan hoe onnauwkeurig berichtgeving is.

Hoe dienen we jouw berichtgeving verder in te schatten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om dit bericht dat ik gisteren onder ogen kreeg:

 

https://nieuwrechts.nl/95653-nos-hoofdredacteur-over-hamas-elke-terrorist-is-ook-een-vrijheidsstrijder

 

Daar las ik dat de NOS de uitnodiging van de Israëlische ambassade ontving. Je hebt gelijk dat de datum iets eerder was, het blijkt 4 december te zijn. Van 13 november weet ik niets af, het kan zijn, maar ik was op safari in het Kruger Park in Zuid-Afrika. Maar de inhoud verandert hierdoor niet. Op welke dag het exact ging, verandert echter niets aan de strekking van het bericht. De NOS vindt het blijkbaar niet belangrijk wat er op 7 oktober gebeurde. Terwijl juist de gebeurtenissen van deze datum alles wat er nu gebeurt, en nog gaat gebeuren, in gang hebben gezet. Wie met vuur speelt kan verwachten dat er brand komt.

aangepast door AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AEO ik heb er geen idee van wat jij probeert te bereiken hier op een satelliet televisie forum met het schrijven van de lappen tekst met jouw mening over dit conflict .

 

Jij bent overduidelijk niet objectief, dat blijkt uit je teksten en je forum avatar. Uiteraard staat je dit allemaal vrij in een vrij land als Nederland. Echter ik denk dat je op sat4all het verkeerde platform hebt voor dit onderwerp. Jij hebt dit onderwerp geopend met een hele kromme vergelijking, en in je laatste berichten doe je dit nogmaals. 

 

Ik denk zelf dat het verstandig is om jezelf de vraag te stellen of je hier op sat4all over dit onderwerp wilt blijven posten, aangezien je, naar mijn mening, minimale bijval krijgt hier. In denk, maar jij moet voor jezelf besluiten of je het hiermee eens bent, dat je beter je energie kan steken in het schrijven van berichten, over dit onderwerp, op een pro-Israel forum .

 

Uiteraard is dit bericht mijn mening, al dan niet objectief....

aangepast door Big fellow
"doe" i.p.v. "die"..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op verschillende fora aktief, en ja, hier dus in off topic.

En wat is objectief? Is dat meedoen met wat de NOS of RTL4 ons voorhoudt, of voorliegt?

Ik zie hier heel wat reacties, die behoorlijk tegen de akties van Israël ingaan, terwijl het steeds aangevallen wordt. Zijn die reacties dan opjectief?

Ik baseer mijn standpunten op historische feiten, en wie zich daarin verdiept, ziet ook, dat er b.v. geen sprake kan zijn van een tweestatenoplossing, omdat daar in het internationaal recht geen ruimte voor is. Om het kort te houden laat ik het hier nu even bij.

aangepast door AEO
  • Like 2

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was voor het eerst in het nieuws welke barbaarse methoden Hamas bij hun aanval heeft toegepast.

Dan kunnen ze het wel over vrijheidsstrijders hebben maar strijders die vrouwen van kind tot bejaard verkrachten, verminken, genitaliën afsnijden en daarna vermoorden dan kun je daar in mijn ogen  met geen mogelijkheid het label vrijheidsstrijder op plakken.

  • Like 4

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Big fellow zei:

 

Jij bent overduidelijk niet objectief, dat blijkt uit je teksten en je forum avatar. 

('......)

Ik denk zelf dat het verstandig is om jezelf de vraag te stellen of je hier op sat4all over dit onderwerp wilt blijven posten, aangezien je, naar mijn mening, minimale bijval krijgt hier.

(.....)

Uiteraard is dit bericht mijn mening, al dan niet objectief....

Ieder die hier respectvol berichten plaatst en duidelijk aangeeft vanuit welke hoek, heeft m.i. recht van spreken. Dat is de essentie van vrije meningsuiting.

Jouw analyse is duidelijk subjectief, aangezien je zonder onderbouwing suggereert dat AEO "minimale bijval krijgt hier". 

Bovendien: niet iedereen die het ermee eens is, heeft de behoefte te reageren.

 

8 uren geleden, AEO zei:

Ik ben op verschillende fora aktief, en ja, hier dus in off topic.

En wat is objectief? Is dat meedoen met wat de NOS of RTL4 ons voorhoudt, of voorliegt?

 

Dat laatste woord suggereert opzettelijke verdraaiingen. Dat is nogal wat. Heb je daar voorbeelden van?

 

(Ik ervaar de berichtgeving over Israel en Hamas eerder als op zijn minst slordig en vaak voorbarig en te stellig, op zijn ergst naïef en gekleurd.)

 

PS: Voor alle duidelijkheid: ik ben voor een twee-statenoplossing, linksom of rechtsom. Ook onschuldige Palestijnen hebben recht op een eigen plekje op deze planeet om er een gelukkig en veilig leven te kunnen leiden.) 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
7 uren geleden, gerrit B zei:

Vandaag was voor het eerst in het nieuws welke barbaarse methoden Hamas bij hun aanval heeft toegepast.

Dan kunnen ze het wel over vrijheidsstrijders hebben maar strijders die vrouwen van kind tot bejaard verkrachten, verminken, genitaliën afsnijden en daarna vermoorden dan kun je daar in mijn ogen  met geen mogelijkheid het label vrijheidsstrijder op plakken.

 

Absoluut waar! Echter een land dat een buurland, inclusief onschuldige burgers platbombardeert kan je ook niet 'humaan' noemen. Ze zitten beide fout.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik toch wat gemengde gevoelens bij.

Als die zgn. vrijheidsstrijders zich bewust verschuilen en aanvallen uitvoert tussen "de onschuldige" burgers dan is het onvermijdelijk dat er ongewenste slachtoffers vallen.

Dan kunnen je zeggen "dan moeten ze daar niet op aanvallen" maar Israël geeft (van wat ik er van begrepen heb) keurig van de voren aan waar ze aan gaan vallen zodat de burgers op tijd kunnen vluchten (hoe ze voorkomen dat de hamas strijders zich dan ook niet snel verplaatsen is me een raadsel) dus wat zouden ze dan nog meer moeten doen?

Ik zou, zodra ik zag dat er vanuit een bepaalde plek een raket in stelling gebracht zou worden of wordt afgevuurd, er zelfs zonder enige waarschuwing meteen een raket op af sturen.

In elk conflict moeten de goeien lijden onder een kleine groep slechten dus dat is hier niet anders.

Als er iemand is die het gouden idee heeft hoe ze het aan moeten pakken om alleen de echte barbaren te pakken te krijgen dan zouden ze dat daar denk ik graag te horen krijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk dat die onschuldige burgers, waaronder ook kinderen er vast ook 'gemengde  gevoelens' bij hebben. Er is niet voor niets humanitair oorlogsrecht en daar heeft ook/vooral Israël zich aan te houden.

 

Dat die anderen dat niet doen, maakt van hen barbaren en van degenenen die het wel doen een beschaafd land. Ik neem aan dat Israel graag gezien wil worden als een beschaafd land, dus zullen ze zich daar ook naar moeten gedragen.

 

Er zijn andere manieren om Hamas kopstukken uit de weg te ruimen. Daar heeft Israël prima middelen voor. Dit is gewoon wraak met onschuldige burgers als slachtoffer. Israël zou beter moeten weten!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Michel zei:

Er zijn andere manieren om Hamas kopstukken uit de weg te ruimen. Daar heeft Israël prima middelen voor. Dit is gewoon wraak met onschuldige burgers als slachtoffer. Israël zou beter moeten weten!

Op zich helemaal waar, maar ik vraag me wel af welke andere middelen er zijn om het tunnelstelsel onder Gaza vol water te laten lopen en onherstelbaar te verwoesten en tegelijkertijd onschuldige burgerbevolking zoveel mogelijk te ontzien.

Er zitten een aantal duivelse dilemma's aan deze oorlog. Maar rigoureus platgooien is visieloos.

Wat tussen de oren zit, bombardeer je niet weg. Je kweekt hooguit meer "resistentie" bij overlevenden om de strijd tot in de eeuwigheid voort te zetten. Dat is zelfs een biologisch feit.

 

Netanyahu had al lang achter de tralies moeten zitten. Hij is de Israëlische Trump.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige mensen is er enkel zwart wit in het zichtbaar spectrum, waarbij ze ook nog beweren dat het herleidt tot de essentie en daarom ook maar één beeld oplevert en één oplossing kent.

 

Als je ziet hoe snel het NOS journaal van hedenochten is aangepast aangaande die beelden uit Gaza, omdat een gast linksboven het beeld komt binnenlopen met een pistool in de hand, dan besef je zelf natuurlijk, JA dat zou weer een polariserende kwestie kunnen worden. Daarom laten we dat beeld weg in de rapportage en beelden.

 

Want we willen niet dat mensen zwart wit kijken en denken. We willen nog steeds dat er weer kleurrijk gekeken wordt naar de toekomst.

Positieve mensen doen ook positieve dingen en laten de andere in hun waarde.

 

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat hier sprake is van wraak nemen. Israël wil heel graag vrede, maar tot nu toe zijn het steeds de Arabische landen en terroristische organisaties geweest, die Israël aanvielen.

Na meerdere oorlogen en nederlagen zijn Egypte in eerste instantie, en later ook Jordanië, tot het inzicht gekomen, dat oorlogen tegen Israël zinloos zijn.

Hoewel de vrede tussen deze landen niet altijd even hartelijk was, hield deze vrede wel stand. Dat is een goede zaak. Opvallend hierbij is, dat Egypte niet het beheer over de Gazastrook wilde hebben.

In 2005 gaf Israël de gehele Gazastrook aan de Palestijnen. Was geen goed idee, zei ik tegen mijn vrienden in Israël, toen ik daar in 2004 op bezoek was. Helaas kreeg ik gelijk, want i.p.v. vrede werd dit een belangrijke bron van conflict. Het aantal oorlogen dat vanuit Gaza tegen Israël werd begonnen is nauwelijks meer bij te houden.

Israël treedt humaan op, in tegenstelling van waar het steeds beschuldigd wordt.

Als er een militair doel gebombardeerd moet worden, en de piloot burgers en/of kinderen ziet, dan wordt die aanval geaborteerd. Er is geen enkel leger ter wereld dat zoveel doet, om onnodige burgerslachtoffers te voorkomen. Maar dat willen de pro-Palestijnse aktievoerders niet weten.

Kijk eens hoeveel Palestijnen er al vermoord zijn onder het regime van Assad in Syrië, daar heb ik nog nooit demonstraties over gezien. Want no Jews, no news!

Terug naar Gaza, telkens begonnen Hamas en andere organisaties, oorlogen tegen Israël, Israël sloeg terug, Egypte bemiddelde, en voilá, weer een bestand, dat soms meer dan een jaar gerespecteerd werd. Het is de afgelopen 15 jaren een herhaling van zetten geweest.

Dit keer is anders, de slachtpartijen die werden aangericht door zowel terroristen als burgers uit Gaza, waren de druppel die de emmer deed overlopen. Genoeg is genoeg, dit wordt vanaf nu niet meer getollereerd. Hamas moet vernietigd worden, er is geen andere oplossing. Een rattenplaag kan je alleen beëindigen, door de ratten uit te roeien.

 

  • Like 2

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Simon Perez was eerst Havik, werd later vredesduif.

Netanyahu leeft bij het Bijbelse gezegde "oog om oog, tand om tand".

 

Je krijgt de indruk, dat de aanval van Hamas voor hem een welkome aanleiding was om Hamas de oorlog te verklaren.

De burger bevolking van Gaza is het slachtoffer.

 

Doet mij denken aan "Wag de dog" gezien de problemen die Netanyahu "thuis" heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is altijd geleerd dat als blussen niet meer helpt meestal de enige optie die er nog is om vuur met vuur te bestrijden.

En ik ben het volledig met een ieder eens die zijn/haar familie daar maar zal hebben zitten maar er is een gezegde die zegt "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en het lijkt erop dat met het pappen en nathouden van de laatste decennia er juist enorme ettergezwellen zijn ontstaan met een uitbarsting begin oktober.

Kijk ook eens naar wat ik eerder opmerkte met de vraag "hoe het kan dat de bevolking daar in zo'n stuk woestijn waar ze niets noemenswaardigs produceren of delven toch zo explosief kan groeien".

Er zit daar dus gewoon ergens iets verkeerd maar dat krijg je niet te horen want het kan zomaar zijn dat alle goedbedoelde hulp (ook vanuit ons land) aan die regio uiteindelijk heeft geleid tot het broeinest wat er nu is ontstaan en dat men nu Israël het probleem maar op laat lossen.

Nu vanaf de kant gaat staan roepen van foei, foei, foei, maar straks weer volop meewerken aan een nieuwe broeinest wat over 10-15 jaar weer op knappen staat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...