Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten


3 uren geleden, gerrit B zei:

Gisteren dus voor het eerst voorzichtig in het nieuws wat ik me dus al die tijd al afvroeg

 

 

Het blijkt dus dat wij met z'n allen via de VN daar zo ongeveer alles hebben opgezet.

Een gebied 2 x de oppervlakte van Texel maar wel met 26 ziekenhuizen, op Texel 1 dependance van een ziekenhuis

In de Gaza strook zijn al 26 scholen vernield en 230 beschadigd en hoeveel scholen er in totaal zijn is zelfs niet bekend, op Texel zijn er 9 scholen

Maar liefst 75% van alle inkomsten zijn afkomstig van buitenlandse giften.

Belangrijkste importmiddel zand/stenen en cement.

 

Nu verwacht ik zeker niet dat ik wel even de problemen daar op kan gaan lossen maar persoonlijk denk ik dat daar dus het grote probleem zit, men leeft vrijwel uitsluitend op de zak van een ander en dat wordt door ons allen in stand gehouden.

De werkloosheid daar zit op bijna 30% (de hoogste die wij hier ooit hebben gekend was tijdens de oorlogsjaren met goed 20%)

 

Zoals ik het zie is daar onder het mom van de "o zo zielige inwoners" een onhoudbaar systeem opgezet wat een enorme aanzuigende werking heeft (gratis geld voor iedereen) en is er zo met geld uit het buitenland het slangennest gecreëerd waar men nu mee te maken heeft.

Beetje kortzichtig niet?

De palestijnen zijn naar de Gaza strook VERDREVEN door Israël.   Maar blijkbaar is men dat vergeten.  Iedereen daar wil terug naar zijn/haar dorp, maar als hun huizen nog bestaan, dan zijn die ingepalmd door Israël.   Hetzelfde gebeurt nu op grote schaal in de Westelijke Jordaanoever.  Daar zijn al zo'n 700.000 palestijnen verdreven of vermoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Israël is met open ogen in de val gelopen die Hamas gespannen heeft.

Dat de voorzitter van de VN nu reageert is zijn verdomde plicht.

Het beschieten van onschuldigen moet stoppen,  ook in Oekraïne en andere plaatsen in de wereld.  Nergens echter veegt een land zo zijn voeten aan internationale afspraken.  Kijk wat er op de West Bank gebeurt:  ook daar is het Israëlische leger actief:  oorspronkelijk om de palestijnen te beschermen tegen de kolonisten, nu werken ze ermee samen om de palestijnen te verdrijven.  Waar moeten die mensen nog naartoe????

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, jan72 zei:

Beetje kortzichtig niet?

De palestijnen zijn naar de Gaza strook VERDREVEN door Israël. 

is dat nu niet juist kortzichtig?

Je zou moeten weten dat Gaza juist jarenlang onder gezag van Egypte heeft gestaan.

 

Blijkbaar zijn er hele volksstammen die een mening hebben zonder zich te verdiepen in de feiten, dus maar weer even wat geschiedenis

 

 

Vanaf 1517 tot na de Eerste Wereldoorlog maakte Gaza deel uit van het Ottomaanse Rijk. Na 1917 viel het onder het Britse Mandaatgebied Palestina, waarin later de staat Israël werd opgericht. Tijdens de daarop volgende Arabisch-Israelische Oorlog van 1948 bezette Egypte de strook. Na het eind van deze oorlog golden jarenlang de lijnen van het wapenstilstandsverdrag van 1949 als grens, en werd de Gazastrook bezet door Egypte.

 

Gaza werd overspoeld met Arabische vluchtelingen, afkomstig uit de nieuw opgerichte staat Israël (1948). Dit waren deels rijke Arabieren die tijdens de oorlog naar Gaza waren uitgeweken omdat zij daar een tweede huis aan de kust hadden, anderen waren verder Egypte ingetrokken. Maar terwijl Jordanië de vluchtelingen in de Westoever volledig burgerschap gaf, deden de Egyptenaren dit niet voor de Gazanen en de vluchtelingen die in Gaza verbleven. Zij werden ondergebracht in vluchtelingenkampen, waarheen ook vluchtelingen werden verplaatst die verder het eigenlijke Egypte waren binnengedrongen. Het gebied bleef onder Egyptisch militair bestuur totdat Israël de strook bezette na de Zesdaagse Oorlog van 1967.

 

Na 1967 bleef de Gazastrook verschillende decennia onder Israëlische controle, en ook in de Gazastrook waren Joodse nederzettingen.

 

Hamas

De Eerste Intifada (Palestijnse opstand) tegen Israël ontstond in een vluchtelingenkamp in Noord-Gaza in 1987 en verspreidde zich snel over de regio. Tijdens deze intifada werd de terreurorganisatie Hamas opgericht, een Palestijnse tak van de Moslimbroederschap die in Egypte en veel Arabische landen al eerder voet aan de grond had gekregen.

 

Hamas werd vooral in de Gazastrook populair door het opzetten van educatieve en sociale programma’s. Maar internationaal werd de organisatie veroordeeld om haar terreur- en zelfmoordaanslagen tegen Israëlische burgers. Hamas heeft de vernietiging van Israel in haar handvest; het wil dit vervangen door een Palestijns-Islamitische staat en wil niet met Israël onderhandelen.

 

Deze militante houding zette de Oslo-akkoorden onder druk, die in 1993 waren gesloten tussen Israël en de PLO. Daarbij kreeg de nieuw opgerichte Palestijnse Autoriteit (PA) als semi-autonome regering het bestuur over delen van Gaza en de Westbank, in ruil voor de belofte dat de PA het geweld in toom zou houden. De PA bleek echter niet staat het geweld van groepen als Hamas te beteugelen en maakte zich impopulair door wanbestuur en corruptie. Dit alles, samen met Israëls weigering de Joodse nederzettingen te ontruimen, zette het Akkoord steeds verder onder druk. In 2000 startte PLO-leider Arafat op de Westoever een tweede intifada, waaraan Hamas pas later meedeed.

 

Toen Israël in 2005 alle troepen terugtrok uit de strook en de nederzettingen daar ontruimde, nam de invloed van Hamas toe. Fatah, de meer seculiere organisatie van de PA, kwam steeds meer buiten spel te staan en verloor in 2006 de parlementsverkiezingen op de Westoever en in de Gazastrook. Hamas won 74 van de 132 zetels. Het daarop volgende conflict tussen Fatah en Hamas leidde in 2007 tot de gewelddadige machtsovername van Hamas in de Gazastrook. Fatahleden werden gedood of verjaagd en de macht van Fatah was voortaan beperkt tot de Westoever. Israël besloot tot een blokkade van Gaza, om zo het gevaar van Hamas in te dammen. Daarbij speelde het feit dat Hamas sinds 2006 beschikte over meer geavanceerde raketten dan voorheen een rol, en de ontvoering van de Israëlische soldaat Gilad Shalit op 25 juni 2006: Israel wilde voorkomen dat hij naar een ander land zou worden overgebracht. Shalit werd meer dan vijf jaar in volledige afzondering gevangen gehouden door Hamas.

 

Bron CIDI

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, jan72 zei:

Beetje kortzichtig niet?

De palestijnen zijn naar de Gaza strook VERDREVEN door Israël.   Maar blijkbaar is men dat vergeten.  Iedereen daar wil terug naar zijn/haar dorp, maar als hun huizen nog bestaan, dan zijn die ingepalmd door Israël.   Hetzelfde gebeurt nu op grote schaal in de Westelijke Jordaanoever.  Daar zijn al zo'n 700.000 palestijnen verdreven of vermoord.

Een VN resolutie getorpedeerd door Amerika en gaan?

 

Alleen dit al is reden om héél kwaad te worden.

 

Ik heb het helemaal gehad met mensen die zelfreflectie ontberen. Heb er 1 in mijn omgeving waar ik ook razend van wordt en dat is voor mij absoluut niet normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, OFDM zei:

Een VN resolutie getorpedeerd door Amerika en gaan?

 

Alleen dit al is reden om héél kwaad te worden.

 

Ik heb het helemaal gehad met mensen die zelfreflectie ontberen. Heb er 1 in mijn omgeving waar ik ook razend van wordt en dat is voor mij absoluut niet normaal.

Ik wou dat ik hier diezelfde verontwaardiging had gelezen over alle VN resoluties die door Rusland zijn gevetood/getorpedeerd aangaande de aangetoonde genocide  van Rusland in oost Oekraïne! 

Daar word ik nou ook razend van. 

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik wou dat ik hier diezelfde verontwaardiging had gelezen over alle VN resoluties die door Rusland zijn gevetood/getorpedeerd aangaande de aangetoonde genocide  van Rusland in oost Oekraïne! 

Daar word ik nou ook razend van. 

Daarover ben ik absoluut verontwaardigd!! De VN is geen democratisch instituut door beide vetorechten!

aangepast door OFDM
!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergste is dat we in die regio opgescheept zitten met diverse dictators,dispoten,onderdrukkers,enz... Rusland,Turkije,Syrië,Israël, vul maar aan ..............
Bij iedere resolutie betreffende een oorlog in deze regio zal het altijd ofwel Rusland of de Verenigde Staten zijn die een veto zullen uitspreken in de VN. Men kan zich afvragen of een dergelijk instituut nog enige zin heeft van bestaan.
Als die dictator uit Turkije de Israëlische president Netanyahu benoemde met "'de slager van de Gaza'"en hem vergeleek met de Servische oorlogsmisdadiger Milosevic.... hij verklaarde zelfs dat Netanyahu terecht zal staan als oorlogsmisdadiger na de oorlog tussen Israël en Hamas.

Het blijft dus altijd een "kruidvat" van geweld en oorlog in dat gebied.  De ene moet niet onderdoen voor de ander op gebied van schending van mensenrechten.

  • Bedankt 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het probleem zit in de dictator met zijn keuzes voor eigen gewin. Met een vleugellamme VN bereik je te weinig.

 

Ik ben nog steeds verwonderd dat democratie evenredig beter werkt in koudere noord Europese landen en Canada. Australië en Nieuw Zeeland lijken mij ook wel redelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In landen die respect tonen voor de grondwet , scheiding van de machten , politieke gelijkheid , persvrijheid , recht van meningsuiting , enz... mogen de vaandel dragen van democratie , is me altijd zo ingeprent geweest.
Gelukkig hebben we er veel in West-Europa. Ga je richting Oost-Europa en verder gaat het schip "democratie" fel gaan kapseizen.

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat moet nog blijken met Geert aan het roer.

Of  Geert aan het roer komt, moet ook nog maar blijken.

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniepanel/alle-uitslagen/item/kiezers-vvd-nsc-bbb-en-pvv-grotendeels-eens-over-welke-standpunten-van-de-pvv-in-een-regeerakkoord-kunnen-komen/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten er nieuwe verkiezingen moeten komen dan verwacht ik dat de PVV alleen nog maar groter zal worden en dat ook de tegenstellingen nog verder uitvergroot zullen gaan worden waardoor het nog moeilijker gaat worden om een regering te gaan vormen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wordt de hoogste tijd dat ze over hun eigen schaduw springen en beginnen de problemen, die het land en haar inwoners bezig houden, gaan oplossen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...