Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten

1 uur terug, AEO zei:

Ik denk niet dat hier sprake is van wraak nemen. Israël wil heel graag vrede, maar tot nu toe zijn het steeds de Arabische landen en terroristische organisaties geweest, die Israël aanvielen.

(...,.)

 Hamas moet vernietigd worden, er is geen andere oplossing. Een rattenplaag kan je alleen beëindigen, door de ratten uit te roeien.

 

Laten we het genuanceerder formuleren:  Netanyahu zag een kans om de binnenlandse opstand om zijn persoon de kop in te drukken door wraak op Hamas te gebruiken als afleiding. Hij was zelf druk bezig Israel de nek om te draaien als democratische staat.  

 

Uitroeien van een soort gaat "niet gemakkelijk" lukken, zo heeft de geschiedenis ons bij herhaling geleerd. Den enkelingen die overleven, zullen na verloop van tijd weer grote aantallen worden en die zullen resistent blijken tegen het eerder gebruikte paardenmiddel.

Gedachtegoed zit tussen de oren, en niet in uiterlijke kernmerken.

Gangenstelsels laten vollopen met water en een moordmachine (al dan niet tijdelijk) uitschakelen is 1 ding. Een gedachtengoed willen uitschakelen gaat niet lukken met wapentuig.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Een gedachtengoed willen uitschakelen gaat niet lukken met wapentuig.

het is geen gedachtengoed, het is kwaad.

 

weloverwogen en alles wegende volgens ethische regels en internationale wetten komen maar weinig diplomaten tot een oplossing

een tandarts zou alle twee rotte kiezen trekken, met verdoving

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

het is geen gedachtengoed, het is kwaad.

 

weloverwogen en alles wegende volgens ethische regels en internationale wetten komen maar weinig diplomaten tot een oplossing

een tandarts zou alle twee rotte kiezen trekken, met verdoving

"Wat tussen de oren zit" in de ruimste zin, daar doelde ik op. Jouw kwalificatie is een inkleuring daarvan.

Ondertussen:

https://nos.nl/l/2500628

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De terreurgroep Hamas, die door een onwetende onbenullige bevolking aan de macht is geholpen en vervolgens de bevolking daar onderdrukt (zoals in zoveel landen nu aan de hand is, kunnen we in ons landje iets van leren), heeft besloten met een gruwelijke actie zich in de kijker te spelen. Dat de bevolking daar aan kapot gaat interesseert ze geen zak.

Net als het Poetin geen zak interesseert dat er honderd duizenden Russen en Oekraïners kapot gaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

En net als Poetin ontkent Hamas nota bene de beelden die gemaakt zijn van hun gruweldaden in Israel op 7 oktober.

 

Dat die slapjanus van een Guterres nu opeens is in actie komt tegen Israel, is verdacht.

Voor Oekraïne deed hij niets.

 

Met  Iran als voorzitter van de zogenaamde Mensenrechtenraad moet je niet schijnheilig opeens Artikel 99 van stal halen.

Dat had hij al veel vaker en eerder kunnen doen, hoewel het initiatief niet eens tot zijn functie behoort.

 

Wat er allemaal gebeurt met onschuldige mensen over de gehele wereld momenteel is met geen pen te beschrijven en reduceert de Kerst tot een vlucht uit de werkelijkheid die je ieder eerlijk mens zou gunnen.

 

Over 2024 ben ik nog minder hoopvol dan ik over 2023 al was. 

Corona was peanuts vergeleken met nu.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de hamas mensonwaardige beesten zijn kunnen we het volgens mij wel eens zijn.

 

Dat de bevolking van Gaza hiervan niet op de hoogte is durf ik ook te betwijfelen. Of de omschrijving "onschuldige bevolking "dan nog past? Bombardementen op nazi duitsland legitiem?

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2023 om 02:46, Eduard07 zei:

Jouw analyse is duidelijk subjectief,

100% mee eens. Mijn mening is gebaseerd op mijn waarnemingen, en de informatie die ik tot mij heb genomen. Dat maakt mij hierdoor subjectief. 

Echter..... Als je de persoonlijke bias uit een mening haalt, en dat zal iedereen min-of-meer moeten kunnen doen, en puur naar de huidige feiten kijken, dan kan je misschien dicht(er) in de buurt komen van een objectieve mening.

Op 7-12-2023 om 02:46, Eduard07 zei:

Bovendien: niet iedereen die het ermee eens is, heeft de behoefte te reageren.

Ook mee eens. Ik heb eigenlijk niet de behoefte te reageren, en ik ben dus duidelijk (als je mijn eerdere berichten leest) een voorstander van een oplossing waar geen onschuldige slachtoffers meer vallen. Er zijn gebruikers op het forum die hier niets over willen horen, en die elke inwoner van Gaza onder de terroristen rekent. En daar kan ik mij dus absoluut niet in vinden.

 

Ik blijf bij mijn standpunt dat er een internationale vredesmacht naar toe moet gaan die tussen beide partijen gaat staan. Dat zal een project-lange-adem worden,  want het gaat jaren duren voordat het weer enige vorm van rustig gaat worden daar. Als een jongere generatie ziet dat het ook in vrede kan leven, zonder geweld van beide kanten, dan komt er hoop. En dat is er op dit moment niet meer; alle hoop is verdwenen voor de inwoners van Gaza, en ik denk ook voor een deel van de Israëlische bevolking.

  • Bedankt 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand stelt zich de vraag hoe Hamas tot zulke monsterlijje dingen in staat is geworden. Mensen worden zo niet geboren dat is zeker.

 

9/11 had ook een onderliggende reden.

 

Ik denk dat een groot probleem het vetorecht is van Amerika en Rusland.ziet Daardoor worden goede resoluties al deccennia aan de laars gelapt. Je ziet aan de reactie op Guterres al dat Israël er schijt aan heeft. Dat kan want Amerika steunt ze toch.

 

Oh, Blinken zegt nu iets minder burgerdoden graag. Lachertje, gaan 20.000 gemakkelijk aantikken. Gaza is beter af als ze het helemaal met de grond gelijk maken want nu mogen we 2 miljoen getraumatiseerde daklozen verwelkomen. Plus nieuwe Hamas terroristen in spe! Zolang ze door Iran en de rest worden gesteund.

 

Als Kind dacht ik het komt door de hoge temperatuur rond de evenaar. Blijft ellende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, OFDM zei:

Niemand stelt zich de vraag hoe Hamas tot zulke monsterlijje dingen in staat is geworden.

Die vraag is al lang beantwoord.

Iran wil regionale hegemonie en steunt en bewapent allerlei terroristische bewegingen in de hele regio om er proxy oorlogen te laten voeren.

Iran regisseert dat en bewapent ze en kijkt daarna toe.

Iran wil Israel van de kaart vegen, en gebruikt daar o.a. Hamas en Hezbollah voor. 

En alle andere anti VS terroristen krijgen van Iran ook alle steun.  

Gisteren ook weer:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231208_93774568

 

Iran is bij de VN momenteel voorzitter van de Mensenrechtencommissie. Hoe moeten wij die VN dan nog serieus nemen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dus voor het eerst voorzichtig in het nieuws wat ik me dus al die tijd al afvroeg

 

Op 4-11-2023 om 22:33, gerrit B zei:

Wat ik mij al geruime tijd heb afgevraagd is wat die 2,3 miljoen inwoners van de Gazastrook eigenlijk doen?

Men heeft het dan over een strook ter grote van 2 x Texel en dat het zo erg is dat daar 2,3 miljoen mensen wonen, maar wat maken ze daar, halen ze uit de grond of wat dan ook dat het interessant is om daar zo hutje mudje je wonen in een woestijn?

Volg je de berichtgevingen dan is er na 7 dagen al een gebrek aan van alles maar hoe komen ze daar dan normaal aan, hoe betalen ze dat en wat voor werk voeren ze daar dan voor uit?

 

Het blijkt dus dat wij met z'n allen via de VN daar zo ongeveer alles hebben opgezet.

Een gebied 2 x de oppervlakte van Texel maar wel met 26 ziekenhuizen, op Texel 1 dependance van een ziekenhuis

In de Gaza strook zijn al 26 scholen vernield en 230 beschadigd en hoeveel scholen er in totaal zijn is zelfs niet bekend, op Texel zijn er 9 scholen

Maar liefst 75% van alle inkomsten zijn afkomstig van buitenlandse giften.

Belangrijkste importmiddel zand/stenen en cement.

 

Nu verwacht ik zeker niet dat ik wel even de problemen daar op kan gaan lossen maar persoonlijk denk ik dat daar dus het grote probleem zit, men leeft vrijwel uitsluitend op de zak van een ander en dat wordt door ons allen in stand gehouden.

De werkloosheid daar zit op bijna 30% (de hoogste die wij hier ooit hebben gekend was tijdens de oorlogsjaren met goed 20%)

 

Zoals ik het zie is daar onder het mom van de "o zo zielige inwoners" een onhoudbaar systeem opgezet wat een enorme aanzuigende werking heeft (gratis geld voor iedereen) en is er zo met geld uit het buitenland het slangennest gecreëerd waar men nu mee te maken heeft.

  • Like 1
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

De werkloosheid daar zit op bijna 30%

 

Er zijn natuurlijk buitenland correspondenten in binnen en buitenland die zeggen dat 70% al jarenlang werkeloos is.

Maar het is een vluchtelingenkamp waar cement, beton en wapeningsstaal de tenten hebben vervangen zonder een economie. De Hamas regering is afhankelijk van steun van elders. Witgewassen of zwart deert daar niet bij.

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar het is een vluchtelingenkamp waar cement, beton en wapeningsstaal de tenten hebben vervangen zonder een economie.

 

Ik had de informatie over de werkloosheid van het CIDI

Maar dan zou je als organisatie die daar al 70 jaar hulp verleent toch een keer tot de conclusie moeten komen dat de manier waarop daar hulp verleent wordt niet werkt en de boel alleen maar verergerd?

kijk eens naar de opbouw van de bevolking

bevolkingsopbouw.thumb.jpg.cf3d0d263e4333b4fdcad0acaaf92da8.jpg

 

dan is het bepaald ook geen omgeving om er gezond oud te worden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Die vraag is al lang beantwoord.

Iran wil regionale hegemonie en steunt en bewapent allerlei terroristische bewegingen in de hele regio om er proxy oorlogen te laten voeren.

Iran regisseert dat en bewapent ze en kijkt daarna toe.

Iran wil Israel van de kaart vegen, en gebruikt daar o.a. Hamas en Hezbollah voor. 

En alle andere anti VS terroristen krijgen van Iran ook alle steun.  

Gisteren ook weer:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231208_93774568

 

Iran is bij de VN momenteel voorzitter van de Mensenrechtencommissie. Hoe moeten wij die VN dan nog serieus nemen?

Juist dan! Hoewel dat alleen het gewapende conflict aanjaagt en niet perse de diepe haat die je m.i. moet voelen om te verminken, verkrachten en de gruwelijke rest. Dat was nog nooit op zo'n schaal vertoond.

 

Je uitleg maakt ook gelijk duidelijk dat Hamas niet gaat verdwijnen met het platgooien van Gaza.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...