Ga naar inhoud


Internet toegang geblokkeerd in één enkel café.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag vanwege een café waar ik dagelijks kom en nu niet meer toegang heb naar de WiFi.
Ik zat daar gisteren een bakkie koffie te slurpen en een vriend stuurde mij een WhatsApp message met, voor de lol, een foto van een mooie dame zonder kleding om het maar netjes uit te drukken. Goed mijn glimlach hield op toen ik merkte dat ik opeens geen www toegang meer had op die telefoon.
Op mijn 2e telefoon en Ipad was alles OK. Op de telefoon die geen toegang meer had, heb ik de provider van het café (Etisalat) gewist en opnieuw gezocht maar geen www meer. Na de verbinding zegt de telefoon "connected" en geen enkele foutmelding.
In de Emiraten is alles wat ook maar iets wat bloot is gecensureerd. Dit café heeft er dus voor mij althans een slot opgezet.
Wie weet hoe dit weer op te heffen is? Het probleem is op één enkele Android telefoon en niet op mijn andere iPhone. Op al mijn devices via dezelfde WiFi aangemeld en zelfs mijn eigen provider is Etisalat.

aangepast door Drs. IJzerbout
aanvulling
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zet de optie voor random MAC address aan op je telefoon. Dan telefoon voor de zekerheid even opnieuw opstarten, en het zou weer moeten werken.

 

Maar.... WhatsApp is end-to-end encrypted. Dus hoe kan de netwerkprovider weten wat jij te zien kreeg??????

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Big fellow zei:

Dus hoe kan de netwerkprovider weten wat jij te zien kreeg??????

 

Dat is mij ook een groot raadsel.

Trouwens, telefonie via WhatsApp en alle andere IP telefonie is in de Emiraten geblokkeerd tenzij je dit als "optie" bij je provider voor veel geld laat vrijschakelen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Stasi is er in de vorm van politie in burger kleding. 

Dat vind ik helemaal niet erg want het maakt het land erg veilig. 

Die schutting woorden weg vind ik ook niet erg. In mijn eigen gezin en onder mijn medewerkers duld ik dat ook niet. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over undercover politie heb ik geen mening maar veiligheid is erg fijn. Schutting woorden zijn in dit geval vergelijkbaar met jouw mogelijk verwijderde mooie dame en de rest. Ik mis ze ook niet maar het feit dat een hogere macht ongevraagd en vooral zo onopvallend mogelijk censureert vind ik niet geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik geef je gelijk. Het geeft een zeker gevoel. 
Dat mijn wifi in dat café ️ niet meer werkt vind ik ook vreemd. Maar ik heb eigenlijk belangrijkere dingen te doen. 
Op mijn werk hang ik aan een www knooppunt dat ongecensureerd is. 
Ik ga het morgen nog een keer proberen en spreek de uitbater er op aan. 
 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Is het niet handiger om via VPN te bellen?

Dat heeft allemaal haken en ogen. VPN’s worden ook als het lukt geblokkeerd. 
Daar staat tegenover dat bellen met je mobiele telefoon zo goedkoop is dat het eigenlijk nauwelijks wat kost. 
Mijn vrouw belt uren lang met haar familieleden op de Philippines 🇵🇭 en kost geen drol. “Call home as if you were at home” heet dat pakket. Kost wat meer in de basis en dan bellen maar. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch is het vreemd, Whatsapp zou versleuteld moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Toch is het vreemd, Whatsapp zou versleuteld moeten zijn.

Ja tuurlijk. Totdat een mogendheid een paar dollars neergooit.

Maar vergeet niet dat je te maken hebt met een zeer religieus land waar men zonden niet accepteert en men verder gaat om dat tegen te gaan.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het niet dat de cafe eigenaar het zag, en dacht ah daar heb je die vent weer, die zit met een samsung Sxx , nou laat ik die is even lekker snel blokkeren in een webinterface van de router. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...