Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk dat je mijn punt niet hebt begrepen, de vergelijking met de fietser die nat wordt was bedoeld om aan te geven dat de factor tijd ook een rol speelt bij het nat worden.

 

Op een rit kan je wel minder uitstoten met de auto bij een lagere snelheid, maar dat gewin wordt grotendeels teniet gedaan doordat de auto langer onderweg is en dus ook langer uitstoot.

 

De vraag is bij welke snelheid de motor het hoogste rendement heeft versus de toegenomen wrijving en luchtweerstand.

 

De wegcapaciteit zal afnemen bij een lagere snelheid, wat meer oponthoud tot gevolg heeft.

Oponthoud is een regelrechte veroorzaker van energie verspilling bij motorvoertuigen, stilstaand stationair is de vervuiling het hoogst.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, ceesv zei:

De vraag is bij welke snelheid de motor het hoogste rendement heeft versus de toegenomen wrijving en luchtweerstand.

Die berekeningen en metingen zijn natuurlijk al gedaan, ik geef niet voor niets twee internet links ernaar.

Een Nissan Micra presteert anders dan een Volkswagen Multivan of een Rangerover Discovery. Vandaar dat je ze niet over een kam kan scheren.

 

Iemand die langer onderweg is hoeft niet meer uit te stoten, want dat is ook inherent aan je rijstijl. Vandaar dat ik Wenen noem als voorbeeld waar iedereen lekker relaxed aan het verkeer deelneemt en dat loopt natuurlijk nog beter als men alle ook een stop/start motor schakeling heeft.

 

Je bent 50 gewoon of went aan 30, dat is jullie probleem. Dat wennen!

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, theparasol zei:

Die mokumers kunnen beter een totaal auto verbod instellen. Met een trapauto ben je nl net zo snel en gegarandeerd zonder uitstoot.

Als je eens buiten de stad moet zijn haal je een (deel) auto uit de stalling aan de rand van de stad.

 

Dat is ook de insteek 

 

nu word je daar als autorijder ingehaald door ebikes en fatbikes 😃


 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 Per uur levert minder doden, dat is het enig belangrijke punt.

En als ik naar de bekende rode golf (voor elk volgend stoplicht weer in de rij) in bv Emmen kijk zal het voor brandstof en CO2 weinig tot niets uitmaken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden, minplus zei:

30 Per uur levert minder doden, dat is het enig belangrijke punt.

Ik ben daar minder optimistisch.

Of zullen fietsers in Amsterdam zich nu plotseling aan de verkeersregels gaan houden?

Het zou wel eens averechts kunnen werken.

 

Het aantal dodelijke verkeersongevallen in Amsterdam staat al jaren op hetzelfde niveau, ongeveer 40 per jaar.

 

Er wordt hier ook over Wenen gesproken, een 30 km/uur stad.

Daar laat de statistiek zien dat er een sterk stijgende lijn is van ongevallen met fietsers.

Het aantal verkeersdoden is niet noemenswaardig gedaald in de afgelopen jaren.

https://www.wien.gv.at/verkehr/verkehrssicherheit/unfallstatistik.html

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, minplus zei:

30 Per uur levert minder doden, dat is het enig belangrijke punt.

En als ik naar de bekende rode golf (voor elk volgend stoplicht weer in de rij) in bv Emmen kijk zal het voor brandstof en CO2 weinig tot niets uitmaken.

Hier is 30km al een aantal maanden geleden ingevoerd in alle steden, sinds dien een enorme groei aan ongelukken gewoon omdat zelfs sommige fietsers al sneller gaan dan het auto verkeer, nu hebben ze daar wat opgevonden door op sommige plaatsen het fietspad gewoon op het midden van de weg te laten lopen waardoor je nu steeds meer agressieve bestuurders gaat krijgen, ook geen oplossing dus. Ook neemt met die trage snelheid in de steden de vervuiling fors toe vooral in de zomer, dus ook niet goed voor de gezondheid.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  De glazenbollen club voert hier, zonder het over de intentie te hebben het hoogste woord. Enkel kritiek door gasten van buiten Amsterdam en dat op een maatregel die nog maar een dag oud is. Zoek Uw heil op een kermis, of anders, de lagere school nog maar eens overdoen; zonder te weten wat er voor het = teken staat hebben jullie al een uitkomst. Voor de mensen die zich zorgen maken over het effect op de gezondheid, op slag dood lijkt me minder leuk dan 5 jaar korter leven. En dan, (Codx) eerst links kijken, bijvoorbeeld voor je oversteekt, is zo gek nog niet. Ceesv, weer een selectieve bewijsvoering, je hebt het over het aantal, maar niet over de oorzaak van de verongelukte fietsers, verder veel plezier met het modereren van deze lulkoek.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat de overheid eens een keer in gaan grijpen in deze onzin en simpel wat regels instellen die gewoon voor geheel Nederland gelden ben je meteen van al die flauwekul af, is er overal duidelijkheid en stel je die groene juppen gemeenschap meteen buitenspel.

 

Hoe moeilijk is het om gewoon landelijk in te voeren?

- in winkelgebieden en woonwijken 30

- voor doorgaand verkeer een snelheid van 50 (dus ook die doorgaande weg tussen 2 woonwijken)

- op ringwegen een minimale snelheid van 70

- op buitenwegen tussen verschillende plaatsen 80

- op autowegen 100

- op snelwegen 120

 

Nu is het voor veel gemeentes nl. simpel een rekensom;  maken we die weg naar de buurgemeente 60 kmh dan hoeven we het fietspad niet gescheiden aan te leggen maken we die weg 80 kmh dan moet het fietspad er los van aangelegd worden en kost ons dat xxxxxxx

Maken we er een 30Km zone van dan hoeven we niets te doen en rijdt alles maar kriskras door elkaar, maken we er 50 van dan moet er een deel herkenbaar voor de fietsers zijn aangewezen.

Dus worden er meestal geen beslissingen genomen op het gebied van veiligheid maar puur op het gebied van kosten maar dan wel onder het mom van veiligheid.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, waterpas zei:

De glazenbollen club voert hier, zonder het over de intentie te hebben het hoogste woord.

Hier is het al maanden zo, dus geeft dat een prima beeld zonder daarbij een glazen bol te gebruiken. Het is simpel het werkt NIET maar daar komen ze in Amsterdam vanzelf wel achter na een aantal maanden. Ongelukken gebeuren vooral door fietsers, steps en brommers die op dat moment allemaal sneller rijden dan het auto verkeer, probeer dat op een drukke dag maar eens goed bij te houden in je spiegels terwijl je ook voor je moet kijken. Zelf bij apparte fietspaden gaat het fout vooral bij oversteek plaatsen.

 

Ook is de gemeten vervuiling hoger dan voor de snelheids limiet, dus dat is ook een duidelijk verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Hier" vergelijken met Amsterdam is net zoiets als "daar" vergelijken met Spanje. Lekker diagnosticeren zo!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, waterpas zei:

"Hier" vergelijken met Amsterdam is net zoiets als "daar" vergelijken met Spanje. Lekker diagnosticeren zo!

Zoals jij het stelt kun je dan ook niet Den Haag vergelijken met Amsterdam, dus als men ergens wat uittest en het later elders toepast kan dat gewoonweg niet kloppen en was de test waardeloos. Ik ben in verschillende steden geweest maar het is overal zo´n beetje het zelfde met gedrag van verkeer en drukte tenzij jij vind dat Amsterdam een heel ander leefgebied is met hele andere levensgewoontes?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resumerend: 30 is schijnveiligheid. Gewoon auto pesten door de linkse kliek onder leiding van terror Frans. Elke stad krijgt het beleid waar ze op gestemd hebben. Ik wens die mokumers veel succes met het proberen te verdraaien van de harde getallen die het ongelijk van het gevoerde beleid zullen gaan aantonen.

Het is en blijft een stad waar ik met grote tegenzin een bezoek aan breng. Beste oplossing is een groot hek er omheen te zetten en de sleutel weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat dit soort maatregelen meestal ingesteld worden en nooit weer worden terug gedraaid.

Het zou veel beter zijn om bijv. een periode van 2 of 3 jaar af te gaan spreken en dan een evaluatie te houden.

Is er dan geen merkbaar verschil dan gaan we weer terug naar de oude situatie en was het een éénmalig experiment maar blijft het daar ook bij.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...