Ga naar inhoud


Nog iemand geïnteresseerd in Feedhunten


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Hoi @Crazy Sat,

 

Het zijn vaak mooie plaatjes die je post.Tot zo'n vijftien jaar terug had ik zelf ook een grote draaibare schotel en zocht ik zelf ook naar feeds. Maar die tijd is voorbij, ik heb nu geen plek voor zo'n draaibare schotel. En dan volg je automatisch ook het feeds-gedeelte wat minder.

 

Maar laat je niet uit het veld slaan. Misschien heb je er over een poosje weer wat meer zin in? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de beelden hier zeker langskomen en die zien er wel spannend uit. Een vraag die ik wel heb als onwetende in die hobby: Waarom zenden ze die feeds ongecodeerd uit? Onnodig omdat het pop up verbindingen zijn? Heb je de juiste symboolsnelheid nodig als sleutel?

 

En zijn het even sterke signalen als standaard omroep zenders?

 

Maar ik kan goed begrijpen dat je een ander forum verkiest waar meer leden zijn die hierin actief zijn. Het is zoals het is. Ik heb ook nog een paar andere fora maar daar is mijn aardse TV DX hobby helaas ook bijna uitgestorven. Af en toe krijg ik nog een reactie op Youtube dat is dan ook wel handig dat het niet teveel wordt.

 

Kun jij opnamen op Youtube posten of stuit dat op problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @Crazy Sat

Ik vind het spijtig dat je stopt met feedmeldingen te plaatsen op het forum,

maar denk dat je een moeilijke beslissing hebt genomen.

Reeds ben ik zelf bijna 9 jaar feedhunter en keek altijd met plezier naar je nieuwe meldingen, waarvoor dank.

Het is inderdaad zo dat er de laatste tijd weinig meldingen en reacties zijn van andere leden,

maar het blijft een crazy hobby, beelden te zien die je anders niet voorbij ziet komen.

Bedankt!

 

Satfeeds-DX

 

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikke 20 jaar terug veel via sat-benelux gepost , ook hier en ook wel via satbook.de ,

maar mijn interesse is over , zelfs in gewoon naar FTA TV kijken !!

Destijds was het allemaal nog plezant , maar mijn interesse is weggeëbd

wegens andere interesses !! Als ik nog eens TV kijk , 28,2°E en sporadisch 5°W !!

Zo heb ik dat ook met andere dingen algemeen !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: satellietkijken in NL is inmiddels een niche geworden en dat zie je terug in de hoeveelheid posts. 5 Jaar geleden zag je 100den posts per dag, nu zijn het slechts een handje vol en tanende. Veel satellietfora zijn al verdwenen, sommigen uit narigheid gefuseerd. Feedhunten is daarin nog een veel kleinere niche. Nu ‘hengel’ je 10.000 zenders via IPTV binnen. Zoeken is niet meer nodig. ‘Onze’ generatie sterft langzaam uit. De jeugd gebruikt hun mobieltjes en doen veel met streaming…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je hiermee stopt. Heb je postings altijd met veel plezier gevolgd.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, heb zelf weinig mogelijkheden tot feed hunten. Te weinig ruimte voor een knappe schotel en te weinig kennis. Maar ik kijk wel in deze rubriek en naar aanleiding van wat ik hier zie probeer ik wel eens wat. En zo zie ik af en toch een leuk programma dat ik anders niet gezien zou.hebben. Nooit in me opgekomen dat het wel aardig zou zijn om een reactie te plaatsen. Ben meer een lezer dan een schrijver maar al die bijdragen worden zeer gewaardeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kijk trouw elke dag de feedhunt "vangst" door.

Geeft een aardige kijk op de wereld.

 

@Crazy Sat, ik zal je bijdragen missen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een oud feed hunter,  heb enorm veel gezien vanaf de jaren 90 tot eind 00s. Uiteraard daarna ook wel feeds gezocht/bekeken maar ik heb ook andere dingen te doen gekregen. Bovendien gaat er veel meer over IP/Glasvezel dan vroeger,  dus een hoop dingen kun je ook niet meer zien.

 

Soms zoek ik wel is wat en kijk de feeds sectie door, maar dan staat het gene wat ik zoek er vaak niet tussen of het is allang voor bij.  Soms heb ik nog wel een vermoeden waar iets zich kan bevinden en dan ga ik zelf even kijken.

 

Verder weet ik niet wat je nu eigenlijk verwacht van ons,  een bedankje voor elke post lijkt me overbodig. Je weet toch wel dat bepaalde mensen het altijd  appreciëren en andere groepen hebben amper een idee waar het over gaat.  Je moet posten omdat je het leuk vind en niet omdat je op bedankjes zit te wachten. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Crazy Sat zei:

Een kleine like of enige vorm van appreciatie ontbreekt.

 

"Likes" zijn ook alleen maar leuk voor de tot-VIP-gemaakten, op dit forum.

Die kunnen zien wie aan wie likes geeft, dus van wie een like afkomstig is. "Dat schept een band", met elkaar en met het forum, zou je kunnen zeggen.

 

Voor een normaal lid is het niet zo aantrekkelijk, om een "kennelijk anoniem" bedankje te geven, tenminste ik neem aan dat niet veel leden (daaronder begrepen de tot-VIP-gemaakten zelf) weten dat alleen totVIPgemaakten toegang hebben tot de informatie wie de likes gegeven heeft.

Bij een anonieme, onpersoonlijke benadering is er ook voor waardering minder plaats.

 

Dat dit trouwens zonder expliciete toestemming van de leden vermoedelijk tégen de AVG is (ik zou geen enkel gerechtvaardigd belang kunnen bedenken, waardoor deze gegevensverwerking aan geprivilegieerden zonder toestemming van de betrokkenen toegestaan is), laat ik daarbij nog buiten beschouwing.

 

 

Voor het overige: ik doe niets aan feedhunting, en volg dat ook niet.

Ik kan je dus niet speciaal bedanken of zo.

 

Groet,

A33

 

 

  • Like 1
  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Crazy Sat, ik besef me dat ik me schuldig maak aan het niet geven van "enige vorm van appreciatie". Kijk regelmatig naar je ontdekte feeds en bedank je voor al je moeite die je hiervoor hebt genomen. Zal het missen.

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

als je zelf een like krijgt weet je van wie die kwam

😜

 

Leuk verzonnen, Tonski!

 

Jij (Ton) weet dat inderdaad wel, als totVIPgemaakte; niet alleen van de likes die je zelf krijgt, maar ook van de likes die ik krijg.

Ik daarentegen als "gewoon" lid mag dat van het forummanagement niet weten.

 

Grappig dat zo'n totVIPgemaakte geen idee heeft hoe het werkelijk zit, en meent dat "gewone leden" wellicht deels dezelfde 'privileges' hebben als hij zelf.

Dat is inderdaad de gebruikelijke dynamiek van een meerklassen-maatschappij/meerklassen-satellietforum met ongelijke privileges. De hogere klasse raakt langzamerhand het zicht kwijt op wat realiteit is, en wat niet.

 

Helaas!

 

 

A33.

 

 

Edit: andere mogelijkheid: bedoelde je dat de like die onder mijn vorige bericht dus van jou kwam?

Ik zie pas nu, dat je dat wellicht ook kon bedoelen (je tekst was niet heel duidelijk).

 

Dan is mijn reactie: Dankjewel. Maar dit is geen kwestie om grapjes over te maken. Zie Putin, Trump, etc. Het zijn vooral de rechtse elites, waar ik me zorgen over maak. En ook gewone forums, waar 'de forumgedachte' doorkruist wordt met disproportionele en onnodige privileges, voor een beperkte groep leden.

Ik herken het gevoel van Crazy Sat in dit forum, wat hij beschrijft in zijn OP. En vermoed, dat dat ermee te maken heeft.

 

Groet,

A33

 

 

aangepast door a33
  • Like 2
  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...