Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

lees

https://mtsprout.nl/groei/groeistrategie/volkswagen-auto-industrie-europa-china

op het tekst aandeel van Tesla na, een stuk journalistieke realiteit uit september 2024 betreffende auto industrie Europa 

Waaruit moge blijken dat het niet om klimaathysterie gaat maar clevere marketing strategieën die nog ontbreken in Europa.

Er worden teveel Europese Auto's geproduceerd die te duur zijn en een energiemarkt die gek geworden is en het energienetwerk welke veel te slecht is opgebouwd.

Bovendien is de grootste kostenpost voor die auto industrie in Europa de loonkostenpost en de energiekosten.

In tegenstelling tot wat @Sprietje publiceerde twee berichten geleden is dit de courante situatie. 

https://www.europarl.europa.eu/topics/en/article/20221128STO58001/how-the-eu-is-boosting-renewable-energy

energie_hernieuwbare.thumb.png.d6307025d57ccdd67fe514a5b614c99a.png

Perfect Motion (Boys Own Mix)

Sunscreem

Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

In tegenstelling tot wat @Sprietje publiceerde twee berichten geleden is dit de courante situatie. 

https://www.europarl.europa.eu/topics/en/article/20221128STO58001/how-the-eu-is-boosting-renewable-energy

energie_hernieuwbare.thumb.png.d6307025d57ccdd67fe514a5b614c99a.png

De gegevens zijn van 08-2025, zie: https://www.visualcapitalist.com/wp-content/uploads/2025/08/Renewable_Electricity_Share_Web-2.jpg

Geplaatst:

Vlees en zuivel duurder door inkrimping veestapel

Het kan aan mij liggen maar wordt er niet weer gewoon gezocht naar een manier om alles duurder te maken?

Een van de redenen om de veestapel in te krimpen was dat er toch alleen maar goedkoop vlees en zuivel voor het buitenland geproduceerd werd?

Ik kan me nl. de nieuwsberichten met hoeveelheden vlees ed. wat allemaal naar het buitenland ging nog heel goed herinneren.

Nu gaat er minder geproduceerd worden dus zo je verwachten dat er toch alleen maar minder goedkoop vlees en zuivel naar het buitenland gaat?

Wie is de boel nu dan aan het bedonderen als door het stoppen van boeren bedrijven juist niet het goedkope vlees/zuivel voor het buitenland minder wordt maar het dure vlees/zuivel in eigen land alleen maar nog duurder wordt?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
26 minuten geleden, gerrit B zei:

Het kan aan mij liggen maar wordt er niet weer gewoon gezocht naar een manier om alles duurder te maken?

Ja.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Bij het boodschappen doen merk ik dat alles nog steeds veel duurder wordt. Zo haalde ik bij Aldi altijd een multivruchtensap in 1½ liter petflessen. Het merk is Rio d'Oro, en de smaak is erg lekker. Tot nog maar een paar weken geleden kostte het € 1,59 per fles, maar van de ene op de andere dag is de prijs omhoog gegaan naar € 1,99! Dat is dus 25%! Ik koop dit dus niet meer, want 25% vind ik absurd.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:

als je wat merkprodukten koopt is aldi niet goedkoper meer dan delhaize.Met de promo's die die laatste geeft zelfs goedkoper maar moet je wel kopen x + x gratis

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
22 minuten geleden, AEO zei:

Ik koop dit dus niet meer, want 25% vind ik absurd.

Dat is dus ook de enige manier om fabrikanten/winkeliers aan te geven dat we de prijsverhogingen niet pikken.

Gewoon als iets plots veel duurder wordt dan massaal dat product laten staan.

Hier werd mijn abonnement van Odido plots 5 euro per maand duurder, ik heb meteen mijn abonnementen stop gezet en overgestapt naar een andere provider.

Krijg je 2 dagen later iemand aan de lijn met de vraag waarom er opgezegd is "nou gewoon omdat jullie 4 abonnementen plots 5 euro per maand duurder maken en dat is wel 20 euro per maand en dan stap ik over naar een provider die goedkoper is"

Het was even stil en toen was het "met 4 abonnementen hadden wij ook wel een goedkoper abonnement gehad"

Tja,......... dat had men dan eerder moeten zeggen en niet stiekem hopen dat men de verhoging wel slikt.

Nu is men te laat want ik ben nu een ander abonnement aangegaan voor minimaal 1 jaar.

Dus heb aangegeven "bel over 9 maand eens terug voor een aanbieding want dan beslis ik of ik bij deze provider blijf of misschien toch weer over ga stappen"

• Like 1

Geplaatst:
1 uur terug, bellejt zei:

als je wat merkprodukten koopt is aldi niet goedkoper meer dan delhaize

Maar is de smaak ook hetzelfde?

Ik weet wel dat als ik melk meeneem uit een andere winkel dat ze je hier aankijken van "ben je wel goed wijs" en dat er dan heel wat wentelteefjes ed. gegeten moeten worden tot de melk op is en er weer melk gekocht kan worden die wel lekker is.

Ik drink zelf dus suikervrije frisdrank en dan meestal Sinas

Bij heel veel smaken krijg je vrijwel meteen die vieze zoetstof nasmaak die zelf ik met mijn corona smaakverlies proef, dus ik heb heel lang gezocht naar frisdrank zonder die vieze nasmaak en heb dit in Duitsland gevonden.

Als bij ons nu iemand sinas krijgt dan hebben ze het vaak zelfs niet door dat het suikervrij is.

Het vreemde is dat zelfs de smaak tussen Duitse frisdrank en Nederlandse frisdrank van hetzelfde merk verschillend is.

Dus heb nu 1,5L flessen sinas suikervrij van slechts 69 cent zonder vieze nasmaak.

Geplaatst:

als je eens verder kijkt zie je dat vele produkten exact hetzelfde zijn op de verpakking en de prijs na.In belgie hebben we Leo en Ole als grootste voorbeeld. De melk komt meestal uit de grote distibutie en is dezelfde bij de grote merken.Die hebben geen aparte band voor de goedkope winkels hoor.Heb zelf verkoper geweest en wasmachines zanker-kupperbush-linde werden in zelfde fabriek gemaakt behalve het frontpaneel.Verschil was maar in huidige verkoop 250 euro.Weet wel dat cola van frankrijk anders smaakt dan deze in belgie uit ervaring.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Bij melk koop ik vaak Jersey melk. Voor mij en velen de lekkerste. Met andere stoffen erin en de duurste. Helemaal de gepasteuriseerde uit de koeling maar daar hebben we een paar bedorven pakken van gehad (overigens netjes vergoed door de firma), dus voortaan de gesteriliseerde.

Sommigen kunnen niet tegen gewone melk maar wel tegen deze.

Een kleindochter wilde nooit melk drinken maar wil van deze erg veel.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen