Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren zag je ook dat de bui vanuit het zuiden kwam recht over ons heen trok en dan naar rechts afboog richting Duitsland.

Idd bij ons wel wat lichte regen. Maar het echte gedonder en bliksem was net over de grens in Duitsland

Ik had er wel mooi zicht op. 

Ach nog ff hier genieten en dan zit ik weer een weekje voor werk in Algeciras en daar is het best vertoeven.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:
9 minuten geleden, Alventali zei:

Idd bij ons wel wat lichte regen. Maar het echte gedonder en bliksem was net over de grens in Duitsland

Ik had er wel mooi zicht op. 

Waar jij woont, heeft de Hondsrug nog steeds invloed op waar buien langstrekken.

Aan de andere kant (letterlijk): ik heb in Emmen (en in Assen) ook wel wolkbreuken meegemaakt, doordat de regenzones aan de westkant bleven hangen. 

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/137462/zoek-het-uit-is-de-hondsrug-van-invloed-op-het-weer

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
1 uur geleden, gerrit B zei:

Wij hebben hier hetzelfde.

Blijft de bui aan de andere kant van de Holterberg hangen dan valt hier een drupje of schijnt hier gewoon de zon.

Blijft hij juist aan deze kant van de Holterberg hangen dan kun je soms de laarzen wel opzoeken want dan komt er een hele plens naar beneden.

Gisteren zag je ook dat de bui vanuit het zuiden kwam recht over ons heen trok en dan naar rechts afboog richting Duitsland.
De Holterberg ligt 153m boven de zeespiegel en van hieruit is hij dacht ik net geen 60m hoog.

Maar blijkbaar is dat wel voldoende om invloed te hebben op de wolken.

holterberg.thumb.jpg.b033ac8c12fdbad6108ec9390e23f4c3.jpg

Hier een foto vanaf een van de hoogste punten op wat ze het IJstijdenpad noemen maar je kunt in de verte wel zien dat het een stuk hoger ligt dan de omgeving.

Mooi daar.

Jij zit duidelijk iets gunstiger.

We hadden hier iets van 30 jaar geleden zo'n bui die dagen bleef hangen, enorme meren rond het huis, een waterval over het pad naar ons huis en 5 cm in de kelder.

Dat wil je ook niet.

1 uur geleden, gerrit B zei:

Wij hebben hier hetzelfde.

Blijft de bui aan de andere kant van de Holterberg hangen dan valt hier een drupje of schijnt hier gewoon de zon.

Blijft hij juist aan deze kant van de Holterberg hangen dan kun je soms de laarzen wel opzoeken want dan komt er een hele plens naar beneden.

De Holterberg ligt 153m boven de zeespiegel en van hieruit is hij dacht ik net geen 60m hoog.

Maar blijkbaar is dat wel voldoende om invloed te hebben op de wolken.

holterberg.thumb.jpg.b033ac8c12fdbad6108ec9390e23f4c3.jpg

Hier een foto vanaf een van de hoogste punten op wat ze het IJstijdenpad noemen maar je kunt in de verte wel zien dat het een stuk hoger ligt dan de omgeving.

Mooi daar.

Jij zit duidelijk iets gunstiger.

We hadden hier iets van 30 jaar geleden zo'n bui die dagen bleef hangen, enorme meren rond het huis, een waterval over het pad naar ons huis en 5 cm in de kelder.

Dat wil je ook niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Het blijft keut dat je soms iets wilt plaatsen maar het werkt niet en dan hetzelfde nogmaals plaatst en dan staat het er 2x.

Geplaatst:

Dat heb ik ook regelmatig maar daar zijn die 3 puntjes rechts boven voor zodat je het dan aan kunt passen. (alleen niet te lang wachten)

Maar wij hebben meestal wel enkel keren per jaar zo'n bui en dat altijd al wel gehad, dus dat komt niet door de klimaatsverandering oid.

Maar daar is het meeste hier in de buurt ook op gebouwd en 10 cm water om het huis geeft bij de meesten dan ook nog geen problemen.

Het wordt wat anders als je dan een oprit hebt naar de kelder onder het huis en je de goot niet regelmatig schoonhoudt of controleert of de pomp het nog wel doet.

Tantes van ons hadden dus ook een halve meter water in de kelder staan doordat de pomp verstopt zat door wat grote bladeren.

Maar deze tijd is het mooist als de heide volop in bloei staat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Bij vrienden was het ook een meter water in de garage onder het huis.

En elk jaargetijde is hier super.

Maar te gek, ik hoorde hier net een paar seconden wat regen op het dak.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen