Ga naar inhoud


Uitzondering voor Digitenne en CanalDigitaal in mediawet


Sprietje

Aanbevolen berichten

TV-aanbieders Digitenne en CanalDigitaal hebben een uitzonderingspositie bij het onderdeel omroepdistributie in de nieuwe mediawet.


In de nieuwe mediawet wordt bepaald dat tv-aanbieders een digitaal basispakket van minimaal dertig
tv-zenders moeten aanbieden. In het geval van Digitenne wordt hiervoor een uitzondering gemaakt. Door de huidige overeenkomst voor het gebruik van de uitzendfrequenties voor DVB-T uitzendingen die KPN in het verleden met de overheid heeft gesloten, hoeft KPN bij het tv-product Digitenne niet dertig, maar minimaal vijfentwintig tv-zenders aan te bieden. De overeenkomst voor de uitzendfrequenties van Digitenne loopt nog tot 1 februari 2017.


Lees verder in TotaalTV: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/14390/uitzondering-voor-digitenne-en-canaldigitaal-in-mediawet.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal moeilijk gaan als RTV Utrecht en RTV Noord-Holland geen geld over hebben voor transponderhuur op de Astra satelliet.

Bovendien is CanalDigitaal een Luxemburgs bedrijf, lees:

 

CANALDIGITAAL IS LUXEMBURGS

Daarbij komt zelfs de vraag om de hoek kijken of CanalDigitaal feitelijk aan de Nederlandse mediawet gehouden kan worden. CanalDigitaal is namelijk een merknaam van het Luxemburgse bedrijf M7 Group S.A. Abonnees van CanalDigitaal betalen hierdoor
abonnementsgeld aan dit Luxemburgs bedrijf. Onlangs maakte media-staatssecretaris Sander Dekker in Kamervragen over de online videodienst Netflix bekend dat hij niet tegen eventuele schendingen van Nederlandse wetgeving kon optreden omdat Netflix haar Europese activiteiten in een Luxemburgse onderneming heeft ondergebracht. Ook de belangrijkste tv-zenders van RTL Nederland hoeven zich niet aan de Nederlandse mediawet te houden omdat deze gebruikmaken van een Luxemburgse uitzendlicentie. Dat wordt onder meer bij reclame-uitzendingen en verplichte ondertiteling van tv-programma’s zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk moet canaldigitaal zich aan de nederlandse (media)wet houden.
Hoevaak de heer kriek al met die onzin is aangekomen.

Doorgifte van regionale zenders ligt natuurlijk heel anders dan bij kabelbedrijven etc. door  andere techniek, daarom de uitzondering voor cds betreffende de regionale omroepen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL(uxemburg) houdt zich ook niet aan de Nederlandse regels en zendt zovaak te veel reclame uit. De verantwoordelijke bewindslieden zeggen er niets aan te kunnen doen.

 

 

Kennelijk ga je maar in Luxemburg zitten als ondernemening en je wordt een soort statenloos gebeuren en je mag alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL(uxemburg) houdt zich ook niet aan de Nederlandse regels en zendt zovaak te veel reclame uit. De verantwoordelijke bewindslieden zeggen er niets aan te kunnen doen.

 

 

Kennelijk ga je maar in Luxemburg zitten als ondernemening en je wordt een soort statenloos gebeuren en je mag alles.

Het is voor RTL blijkbaar nog steeds een voordeel om Luxemburgs te zijn. Om te voldoen aan de eis Luxemburgs te zijn zenden ze daar ook terrestrisch uit! Voor wie in de gelegenheid is om het een keertje te bekijken: RTL 4,5 en 7 FTA op kanaal 24 met 40kW. In de analoge tijd hadden ze twee piepzenders van nog geen 50 watt, dat was een belediging. Nu hebben ze serieus bereik.

Bron: http://www.ukwtv.de/cms/luxemburg-tv.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik snap die constructie wel. De regering zit voordurend hun dikke neus overal in te steken. We verplichten dit en dat.

En dan heb ik het nog niet over de bemoeienis van EU regels. Oke, regels moeten er zijn maar ik ben er van overtuigd dat het merendeel van de mannetjes en vrouwtjes die daar korte of langere tijd zitten graag iets van hun eigen persoonlijke agenda erdoordrukken.

Zelfde als die knullige gemeenteambtenaren, altijd gezeik over je bouwplannen. nee dit moet toch echt zus en zo hoor. Sure...

Prima.... helemaal goed en ondertussen denk je wat ben je toch een enorme incompetente oen.

 

Als het goed is bepaald de klant. Al tettert de reclame er hier keihard uit door een of ander slim audio truukje wat wel voldoet aan de laatste regelgeving maar niet aan mijn gehoor en komt deze ook nog eens om de 5 minuten: het boeit me totaal niet meer:

Kanalen waarop dat gebeurt zullen steeds minder kijkers trekken. FF op usenet je favoriete serie binnenhengelen en reclamevrij en in minder tijd kijken.

Als je het mij vraagt staan we aan de vooravond van de ip based media doorgifte. Nu nog redelijk hoog nerd gehalte maar hey, dat was bbs, fidonet, email, internet en later voip in begin ook. Tegenwoordig heeft iedereen "internetbellen" en whatsapped er op los... tenminste zo lijkt het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco Kriek doet op het CanalDigitaal forum een verrassende uitspraak. Hij verwacht dat CanalDigitaal binnenkort de VRT-zenders in het basispakket gaat aanbieden.

 

Twee dagen geleden deed CanalDigitaal Satelliet op hun forum al de uitspraak:

“de zenders op de extra smartcard hebben onze volle aandacht. Zoals terecht opgemerkt zijn er wat haken en ogen die specifiek voor M7 gelden. Wie weet waar we in de toekomst nog mee kunnen verrassen.


Jarco schrijft:
 

Mocht CanalDigitaal verplicht moeten houden aan de Nederlandse mediawet dient men inderdaad voor 1 januari 2014 de Vlaamse VRT-zenders aan het basispakket toe te voegen.

Maar ik heb er deze week toevallig met twee media-advocaten over gesproken. Het is helemaal nog niet zeker of de merknaam CanalDigitaal - want het is Nederland geen bedrijf meer - wel verplicht kan worden om aan de Nederlandse mediawet te voldoen. Al eerder werd uit Kamervragen over Netflix duidelijk dat Nederland hen niet kan verplichten om aan Nederlandse privacy-wetgeving te voldoen omdat het in feite een Luxemburgs bedrijf is. Er is een soortgelijke case met CanalDigitaal. Daarbij kan wel weer een rol gaan spelen dat M7 Group S.A in de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal spreekt over het Nederlandse recht dat van toepassing is op haar diensten.

Toch denk ik dat CanalDigitaal verplicht door de nieuwe mediawet of niet de VRT-zenders in het basispakket gaat aanbieden. Dat is in het oog van concurrentie eigenlijk gewoon een noodzaak.


Wie weet kunnen we dus mede door die nieuwe wet binnenkort de Vlaamse VRT-zenders ook ontvangen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Uitzondering voor Digitenne en CanalDigitaal in mediawet

 

Dat heeft volgens mij vooral met de frequentie en bandbreedte te maken, de ether komt steeds voller te zitten.

 

 

Wat het aanbod betreft:

 

Te veel reclame is kijkers die afhaken, plaspauzes hebben en andere zaken tussendoor doen.

 

Ik kijk nog maar weinig naar de Nederlandstalige commerciële zenders, want naast dat veel programma's een niveau van een visstick hebben, kan ik niet het geduld op brengen om die scheeuwerige saaie raclames te bekijken.

 

Een reclame die leuk is, maar niet meer te zien is, is van "Yogo Yogo", lekker maf, leuk en vooral niet irritant.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco Kriek doet op het CanalDigitaal forum een verrassende uitspraak. Hij verwacht dat CanalDigitaal binnenkort de VRT-zenders in het basispakket gaat aanbieden.

 

Twee dagen geleden deed CanalDigitaal Satelliet op hun forum al de uitspraak:

“de zenders op de extra smartcard hebben onze volle aandacht. Zoals terecht opgemerkt zijn er wat haken en ogen die specifiek voor M7 gelden. Wie weet waar we in de toekomst nog mee kunnen verrassen.

Jarco schrijft:

 

Mocht CanalDigitaal verplicht moeten houden aan de Nederlandse mediawet dient men inderdaad voor 1 januari 2014 de Vlaamse VRT-zenders aan het basispakket toe te voegen.

 

Maar ik heb er deze week toevallig met twee media-advocaten over gesproken. Het is helemaal nog niet zeker of de merknaam CanalDigitaal - want het is Nederland geen bedrijf meer - wel verplicht kan worden om aan de Nederlandse mediawet te voldoen. Al eerder werd uit Kamervragen over Netflix duidelijk dat Nederland hen niet kan verplichten om aan Nederlandse privacy-wetgeving te voldoen omdat het in feite een Luxemburgs bedrijf is. Er is een soortgelijke case met CanalDigitaal. Daarbij kan wel weer een rol gaan spelen dat M7 Group S.A in de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal spreekt over het Nederlandse recht dat van toepassing is op haar diensten.

 

Toch denk ik dat CanalDigitaal verplicht door de nieuwe mediawet of niet de VRT-zenders in het basispakket gaat aanbieden. Dat is in het oog van concurrentie eigenlijk gewoon een noodzaak.

Wie weet kunnen we dus mede door die nieuwe wet binnenkort de Vlaamse VRT-zenders ook ontvangen.

 

Goh, die Jarco Kriek toch met zijn glazen bol.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...