Ga naar inhoud


settopbox: standby (idle) of beter helemaal uit?


hansputters

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Mijn stopcontact zit in verschillende landen, de rekening van het EDF is met ongeveer 8,5 cent/kWh het laagst.

En dan heb ik nog niet eens daar het lage tarief.

 

Dus uitzetten van apparatuur kost op termijn meer als op stand-by laten staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die 80 miljard wordt niet bespaart maar verkwist. 

Plus de 160 miljard voor nieuwe hardware - hoe kom je aan dat bedrag? - wordt er 240 miljard over de balk gesmeten.

160 + 80 = 240 dan klopt je bericht

 

wat nu noodzakelijk was, dat is helemaal niet zo eenduidig te beantwoorden

 

hoe je aan de getallen komt is allereerst wat van die CBR achtige websites bezoeken waar je jaarlijkse cijfers kunt volgen van de markt en de consument zijn bestedingspatroon.

 

precies zo onzuiver als die 80 miljard verspilling door slaapstand

 

wat de vraagsteller nu moet doen is dat alles nog eens lezen en overwegen

wil ik energie besparen of apparatuur uitgaven reduceren door de levensduur te verlengen???

het is helemaal aan U

hier wordt het niet opgelost.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe zelf miniem moeite om zuinig te zijn.Echter doen er veel niet mee,want hoeveel toestellen hebben we niet extra nodig omdat aanbieders gesloten kastjes maakt,en dat ik moet telefoneren en dus bereikbaar ben via een modem.

Maar in dat laatste geval,als ik de onnodige energie reken,dat die modem verbruikt,om bereikbaar te zijn,kost mij dat veel minder,dan een vaste lijn te nemen,die rechtstreeks werkt op het koperpaar.

Ik werk nog met monitors i.p.v. tft schermen,en mijn plasma tv ,neemt ook 300 watt,voor zijn rekening.

Maar als ik mijzelf bekijk,dan ben ik maar een kleine onnodige energie verspiller,vergeleken met anderen,en vooral zelfstandigen.

En zolang bedrijven energie mogen verspillen door de consument te verplichten extra bakjes te gebruiken,dan te implementeren in onze tv,dan kijk ik er ook weinig achter,en staan mijn toestellen gewoon standby,behalve bij onweer en elektriciteitspannes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 8,5 cent is vrijwel all-in, in Nederland zijn de bijkomende kosten hoger dan de kale kWh kosten.

 

Nederlanders wonen in het algemeen in Nederland en betalen Nederlandse prijzen.

Vergelijken met buitenlandse prijzen levert geen financieel gewin op voor  Nederlanders die geen buitenlandse energie nota ontvangen.

Besparen op de energie rekening is om die reden voor Nederlanders eerder lonend.

Dat de apparatuur eerder defect raakt kan zo zijn maar is niet zo interessant.

Diezelfde apparatuur moet toch vervangen worden, de techniek veranderd sneller als de te verwachten levensduur van je apparatuur.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben zelf van 5000kwH vier jaar geleden kunnen verminderen naar 3500kWh door bij defectrn oude energie slurpende gebruikers om te zetten naar energie zuinige verbruikers. En ook het warm water opwekken om te zetten naar opwsrming via de CV. Dit voel ik maandrlijks in mijn geldbeugel.

bij mij gaat zoveel mogelijk op deep sleep. Maar speciasl de tv telkens uittrekken zit er niet bij. Maar je energievreters vervangen door energie zuinige toestellen zonder dat ze defect zijn zou ik niet aanraden want de terugverdientijs is volgens mij te lang om er aan te winnen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...