Ga naar inhoud


BELANGRIJK: Bootloaders VU+ Duo en VU+ Solo


Gorefest

Aanbevolen berichten


Voor de geïnteresseerde hier een uitgebreide instructie om je VU+ Duo of je VU+Solo van een nieuwe bootloader te voorzien en het opnieuw flashen van een Image (moet beide onmiddellijk achter elkaar gebeuren).

Zie bijlage.

 

Voor de bezitters van de VU+Ultimo en de VU+Uno is de update van een bootloader niet nodig.

Maar heb je bij je VU+Uno geen beeld dan is dit niet vanwege de bootloader maar omdat je de FPGA upgrade nog niet hebt uitgevoerd.

Lees dan in dit document het hoofdstuk 'Inleiding', de paragraaf 'Betreft typen'.

 

Succes.

 

5 januari 2012) Rev.A:

De ‘herstart’ (reboot) opdracht was mogelijk niet duidelijk genoeg uitgelegd. Hierop de tekst aangepast.

Verder enkele zeer kleine aanpassingen doorgevoerd.

VU+Duo&Solo_Plaatsen_nieuwe_Bootloader&Flashen-RevA.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal. ik heb de bootloader geinstalleerd en vervolgens de nieuwste openpli image eringezet.

Bij informatie zie ik nu 3.11 staan, dus dat is goed, ter controle ga ik dan naar software update en dan

zie ik tot mijn verbazing weer het rode waarschuwingsteken dat ik niet moet updaten.

 

Hoe kan dit en hoe los ik dit op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien nieuwe kernel eenmaal geinstalleerd is, kan daarna de online update gebruikt worden.

De melding met waarschuwingsteken is er inderdaad, maar is eigenlijk bedoelt voor mensen die nog niet de bootloader en/of nieuwe kernel al geinstalleerd hebben.

aangepast door Dennis Fokkema
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dat geprobeerd?

Je hoeft dus niet de image opnieuw te flashen ?

 

jacobus,

het is wel afhankelijk van het image...

en of er 3.1.1 of 3.1.1beta in zit

ja die is er ook al

ga er maar van uit dat er veel teveel ontwikkeld wordt en de versies niet 1op1 passen dus nieuw flashen + opnieuw feeds ophalen is nog steeds het beste advies.

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier veel problemen gehad met het updaten van de open pli op de uno.

Het het updaten bleef de vu in een opstart loop hangen. 3 minuten opstart scherm daaarna een reboot etc.

Nu met een usb stick geflashed, krijg alleen nu op alle zenders zwart beeld (ook BVN)

Ik ben op zoek naar de FPGA update, maar deze staat niet in de plugin map, hele vu doorzocht, nieuwe installatie lijst doorzocht ,maar niets kunnen vinden.

 

wie kan mij verder helpen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

open hiervoor even een separate draad, deze gaat over de bootloader, en da's heel wat anders dan de fgpa. Als we zo maar op andere onderwerpen overschakelen dan wordt het een onleesbare bende.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier veel problemen gehad met het updaten van de open pli op de uno.

Het het updaten bleef de vu in een opstart loop hangen. 3 minuten opstart scherm daaarna een reboot etc.

Nu met een usb stick geflashed, krijg alleen nu op alle zenders zwart beeld (ook BVN)

Ik ben op zoek naar de FPGA update, maar deze staat niet in de plugin map, hele vu doorzocht, nieuwe installatie lijst doorzocht ,maar niets kunnen vinden.

 

wie kan mij verder helpen .

 

In 'VU+Duo&Solo_Plaatsen_nieuwe_Bootloader&Flashen-RevA.pdf'(zie eerder in dit draadje) staat o.a:

*) Opmerking voor de VU+Uno bezitters: Het kan zijn dat je bij de VU Uno geen beeld hebt.

Dit is dan niet vanwege de bootloader maar omdat je de FPGA upgrade nog niet hebt uitgevoerd (zie upgrade instructies , 3 pagina’s), maar dat valt verder buiten deze ‘special’.

Achtergrond, zie o.a. hier en hier.

 

Kan je hier mee verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor de reactie, maar ik heb het zojuist gevonden,

 

Het probleem was dat na de update van open pli de fpga update plugin niet geinstalleerd is, en ik deze dus niet kan uitvoeren.

Nu bljkt openpli deze standaard niet te installeren, op het forum hier een zip file gevonden en die in de emigma 2 plugin map gezet,

Daarna kon ik de fpga update uitvoeren, binnen 5 minuten werkt alles weer.

 

 

Maar om te zeggen dat we er op vooruit gaan, ik heb eigenlijk niets opvallends gevonden tot op heden, behalve de skin. Die overigens wel erg strak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om te zeggen dat we er op vooruit gaan, ik heb eigenlijk niets opvallends gevonden tot op heden,

Waarop zou je vooruit willen gaan en wat voor 'opvallends' had je tegen willen komen?

 

De meeste updates zijn uiteraard wel gericht op het 'vooruitgaan' maar meestal merk je daar zelf weinig van want het gros van de uitgevoerde wijzigingen speelt zich meestal 'onder water' af.

Dus ik vind een dergelijke opmerking wel heel kort door de bocht en je doet de ontwikkelaars van OpenPLi hiermee wel erg te kort.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

snapback.pngputemmer, schreef op 04 januari 2012 - 13:26 :

Voor de geïnteresseerde hier een uitgebreide instructie om je VU+ Duo of je VU+Solo van een nieuwe bootloader te voorzien en het opnieuw flashen van een Image (moet beide onmiddellijk achter elkaar gebeuren).

Zie bijlage.

 

Voor de bezitters van de VU+Ultimo en de VU+Uno is de update van een bootloader niet nodig.

Maar heb je bij je VU+Uno geen beeld dan is dit niet vanwege de bootloader maar omdat je de FPGA upgrade nog niet hebt uitgevoerd.

Lees dan in dit document het hoofdstuk 'Inleiding', de paragraaf 'Betreft typen'.

 

Succes.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

5 januari 2012) Rev.A:

De ‘herstart’ (reboot) opdracht was mogelijk niet duidelijk genoeg uitgelegd. Hierop de tekst aangepast.

Verder enkele zeer kleine aanpassingen doorgevoerd.

 

Een gebruiker (bedankt) wees ons op een probleem in deze instructie.

 

De download link voor de Solo-bootloader bleek door www2.vuplus.com te zijn veranderd :-(.

Men blijkt uit te komen op een waarschuwingsmelding dat er Clone uitvoeringen van de VU+ zijn uitgebracht. Op deze site momenteel geen verwijzing meer te vinden. Daarom naar andere download sites verwezen.

 

Hierbij Revisie B.VU+Duo&Solo_Plaatsen_nieuwe_Bootloader&Flashen-RevB.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...