Ga naar inhoud


Wederom anti cardshare maatregel (max 2 SID's): een gerucht of ...


John-Michel

Aanbevolen berichten

Het lijkt erop dat het gerucht zijn werk doet, met dat gerucht van die 2 chids zijn we de beperking van 4 chids al bijna vergeten.

 

Hou gewoon eens op met die geruchten; Er lijkt me namelijk iets heel anders aan de hand. Vlgs mij worden de 2e en 3e kaart niet goed geupdate. Mijn admin datum staat inmiddels op 14-04, (dus die udates gaan wel goed!) terwijl mijn management-datum bij de 2e kaart op 23-03 staat en bij de 3e kaart op 16-03. Op de hoofdkaart staan beide datums op 14-04.

Vreemd is dat de managements-data op de 2e en 3e kaart niet meer zijn veranderd sinds 27-01 en dat laatste verbaast me.

Verder sta ik hier nu al minstens 4.5 week met volledige freeview op m'n recentelijk aangeschafte 3e kaart te kijken. Ik gebruik oscam6233 op ubuntu 10.4 en een (kleine) mix van CCcam-2.3.0 en 2.2.1-clients, waarvoor ik de auto-update heb aangezet.

 

Mogelijk dat de kaarten wellicht meerdere keren door de i43-i45-i47-i49-i4a cyclus moeten.

De meeste hoofdkaarten hebben dit circus al eens vaker meegemaakt (voorjaar-2010>testen met MTV en anticardshare )

Ik meende ooit verder eens ergens gelezen te hebben dat de grijze en oranje kaarten technisch gezien exact gelijk zijn, dus dat is het niet.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Mogelijk dat de kaarten wellicht meerdere keren door de i43-i45-i47-i49-i4a cyclus moeten.

De meeste hoofdkaarten hebben dit circus al eens vaker meegemaakt (voorjaar-2010>testen met MTV en anticardshare )

 

Ook dit is speculeren. Velen van ons constateren zaken, maar kunnen er geen vinger opleggen.

 

 

Wat mij (lijkt) op te vallen:

 

Als er al problemen zouden zijn m.b.t. SID2 beperking, lijkt dit meer voor te komen onder CCcam 2.3.0 gebruikers?!

Wellicht heb ik het helemaal mis hoor..... maar toen bijvoorbeeld de beruchte brief van CDD op mijn deurmat viel, was ik nog maar net geüpgrade naar 2.3.0, ik blokkeerde geen EMM'S, sterker nog.... het regende toen EMM'S. Nu is die kaart afgesloten.

 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat Canal Digitaal donders goed weet hoe CCcam in elkaar steekt. En omdat zij weten dat CCcam niet geïnstalleerd kan worden op officiële ontvangers, zijn ze misschien wel bewust aan het zieken?

 

Ik vind het in ieder geval allemaal erg "opvallend". Zolang niet bekend is hoe CDD gegevens kan achterhalen op IP Adressen, en kaarten bewust afsluit, kan het ook zomaar zijn dat CCcam 2.3.X een (1) grote visvijver is voor CDD.

Ze zien de dreamboxen en gelijken ontvangers liever vandaag dan morgen verdwijnen.

 

Als mensen klagen kan de helpdesk zich altijd scharen achter de vraag : "heeft u een originele ontvanger?"

Nee... dan kunnen wij helaas niets voor u doen.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat het alleen voor de 2e en 3e kaart is...

 

Alle kaarten geven 4 sds per kaart, ongeacht want voor kaartje het is. Er zijn 2 uitzonderingen:

 

-als de kaart nog geen software rev I4A heeft. (kwestie van updaten dus)

 

-In sommige gevallen is deze update niet goed doorlopen en blijft die op 2 sids staan, in dat geval kun je proberen te updaten in een gecertificeerde ontvanger. Helpt dat niet dan bel je CD op en krijg je een vervangende kaart.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope geen heractivatie. Gehad op geen van de kaarten. Ik heb nu de 3e kaart er in zitten omdat alles nog los stond.

 

Mooi nog even laten zo.... Ik heb wel eens gehoord dat er kaarten bestaan waarbij dit nooit meer overgaat.......(De administratie bij CD is vlgs mij nog steeds een ramp.)

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digitaal of TV Vlaanderen tocht door met wederom anti cardshare.

Ik vraag of kan zeer grotere gevolgen en miljoenenverlies voor M7?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Canal Digitaal of TV Vlaanderen tocht door met wederom anti cardshare.

Ik vraag of kan zeer grotere gevolgen en miljoenenverlies voor M7?

 

Ik kan alleen voor hier mijn woonplaats spreken. We zitten in een dorp met geen kabel. Bijna alle huishoudens hebben schotel.

Nu wordt er gelukkig glasvezel bij ons aangelegd. +- 600 huishoudens. 95% procent neemt nu straks glasvezel. Terwijl we 30% aanmeldingen moesten hebben in november.

Toen hadden we dat net gehaald. Alleen sinds C+ is gaan stunten met de prijs en met de kaartjes zijn er veel meer aanmeldingen bij gekomen.

En nu zitten we op 95%. De school hier krijgt nu 10 jaar lang gratis internet van Lijbrandt.

 

Dus bedankt C+ ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...