Ga naar inhoud


Hacker krijgt cardsharing-software draaiende op Telenet-settopbox


whatyouneed

Aanbevolen berichten

Dit kwam ik tegen op internet lees ff me

 

De Belgische hacker die eerder root-toegang verkreeg tot de Digicorder-settopbox van Telenet, heeft cardsharing-software aan de praat gekregen, terwijl ook OpenWRT zou draaien. Telenet heeft al firmware-updates aangekondigd.

Afgelopen donderdag werd bekend dat de Belg [voornaam/achternaam verwijderd] root-toegang had verkregen op de Digicorder van Telenet. Zo kon hij via de Linux-commandline onder andere de lcd aansturen. Telenet heeft in een blogposting bevestigd dat de hacker toegang tot het OS van de settopbox heeft, maar het kabelbedrijf stelt dat het gaat om 'een losstaand geval zonder impact op het netwerk'. Ook zouden klantgegevens niet in gevaar zijn.

Telenet laat verder aan Zdnet weten dat het geen stappen zal ondernemen tegen [achternaam verwijderd] , maar dat het kabelbedrijf de hacker zal uitnodigen voor een gesprek. Ook wil het kabelbedrijf 'zo snel mogelijk' firmware-updates uitbrengen om het gat in de beveiliging te dichten en Telenet belooft te kijken naar mogelijkheden om de GPL-licentievoorwaarden die op de Linux-firmware rusten, alsnog te publiceren.

[achternaam verwijderd] laat op zijn website weten dat hij inmiddels binaries van OpenWRT, opensource-firmware voor een groot aantal verschillende wifi-routers en embedded devices, op de Digicorder aan de praat heeft gekregen. Ook OSCam, een opensource softcam-module, kan opgestart worden waardoor in theorie cardsharing mogelijk wordt.

[achternaam verwijderd] stelt echter dat hij geen ondersteuning zal bieden voor piraterij op de settopboxen van Telenet. Ook zou hij nog geen toegang hebben tot opgenomen tv-programma's op de harde schijf van de settopbox. Bovendien zijn deze bestanden vermoedelijk versleuteld.

 

1335696157.png

 

http://www.youtube.com/watch?v=bPwW85H29vo&feature=youtu.be

 

 

bron internet

aangepast door Michel
naam verwijderd op verzoek van betrokken persoon
  • Like 2

Waarom drukken we harder op de toetsen van de afstandsbediening als de batterijen bijna leeg zijn?

 

ik zie ik zie wat jij niet ziet !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het in elk geval positief . Als die kerel dat voorelkaar krijgt zullen er nog wel andere zijn die zich er nu op gaan smijten . Zo komt er misschien een einde aan die verplichte kutdozen die je door de strot geramd worden .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie eigenlijk alleen maar dat hij wat in het display heeft gezet.

Dit is op zich niet zo'n groot iets.

Eer ik wat geloof zou ik eerst wel eens wat meer willen zien.

Hij heeft oscam draaiend gekregen. Meer mensen is al wat gelukt. Hij kan de opnames inmiddels ook al bereiken. Maar dit is vooral handig om i.p.v. van die stb, je eigen stb te kunne gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

CS is toch tegen de forumregels?

zolang je binnen je huis blijft,(lan),dan kan het miniem.wan is illegaal en hier dus ook niet toegelaten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nog ff een paar interessante linkjes:

http://code.google.c...Thfs/Primitives

http://www.friedkiwi.be/

http://userbase.be/f...=34018&start=40

 

Maar blijft de vraag of dit ook toepasbaar is bij upc boxen, of dat die toch (heel) anders zijn.

 

Sprak van de week met iemand die het hele pakket van upc open had thuis.

 

Hij zag m'n DM8000 staan,en zo raakten we aan de praat over de hobby.

Al anderhalf jaar kijkt hij naar alle (HD) zenders,hij heeft een DM800.

UPC is dus al open.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet kon al jaren geshared worden, of bekeken op een dreambox met cable tuner.

Blijkbaar moet je je box opsturen naar Polen, en die gasten lezen dan de boxkey uit.

Je kan dan met die boxkey je kaart gebruiken in een dreambox.

Ik heb geen gegevens van hoe in contakt te komen met die Polen, en heb trouwens ook geen telenet of analoge kabel in huis.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...