Ga naar inhoud


[Teletenne] Digitale televisie nu ook in Vlaamse ether


Satelliet

Aanbevolen berichten

Voortaan kunt u ook van op de camping digitaal kijken naar Vlaamse zenders. Maar VTM en 2BE zijn er (nog?) niet bij.

 

Vanaf 2 juli lanceert Telenet digitale televisie-uitzendingen via de ether, onder de merknaam Teletenne. Die aankondiging werd eigenlijk al veel eerder verwacht, want al in 2010 tekende Telenet een overeenkomst met Norkring. Dat bedrijf kocht in 2009 de zendapparatuur van de VRT over, en zendt nu al Eén, Canvas en Ketnet uit via de DVB-T zendnorm.

Daar komen volgende maand nog 10 andere zenders bij: VT4 en VijfTV (die weldra Vier en Vijf gaan heten), en verder Acht, Studio 100 TV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Kanaal Z, MTV, Njam! en Ment. Opvallend afwezig zijn de VMMa-zenders VTM, 2BE en JimTV.

Dat heeft te maken met een aanhoudend conflict tussen Telenet en VMMa over de rechten die Telenet aan VMMa betaalt. Daardoor verschijnt Teletenne ernstig gehandicapt aan de start. De 13 zenders worden aangeboden voor 11,5 euro per maand. Dat is amper minder dan de ongeveer 14 euro die Telenet aanrekent voor een kabelabonnement.

Teletenne wordt dan ook niet gepositioneerd als een alternatief voor de analoge of digitale kabel. Doelmarkt zijn eerder mensen met een tweede verblijf, kotstudenten en kampeerders. Het Teletenne abonnement staat volledig los van het digitaal of analoog kabelabonnement. Het is aan dezelfde prijs beschikbaar voor iedereen, of die al Telenet klant is of niet.

Om de digitale uitzendingen te ontvangen moet een DVB-T antenne en een speciale decoder worden aangekocht voor samen 129 euro. Met die installatie zou op zowat elke locatie in Vlaanderen of Brussel televisie moeten kunnen ontvangen. De decoder is nodig om het versleutelde signaal te bekijken, bestaande DVB-T decoders zullen niet werken (behalve voor de VRT-kanalen, die gratis en onversleuteld kunnen worden bekeken).

In Nederland is digitale tv via de ether de jongste jaren een groot succes, maar de prijs is daar wel aantrekkelijker: 23 zenders voor 9,5 euro per maand. Telenet zegt te hopen dat VMMa zich later aansluit bij Teletenne. De maandelijkse prijs zal dan gelijk blijven, belooft het bedrijf.

 

Bron: De Standaard.biz

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 TV = 1 abo + 1 kastje, geen opnames...

 

Eén, Ketnet, Canvas zijn FTA, je betaalt dus 11,5 € voor 3 bruikbare zenders + 3 kinderzenders....

 

Ben je bij de concurrentie ook al beter af. Zeker als je 2 TV's wil en zelfs nog wat opnamemogelijkheden wil.

 

Het is duidelijk een schaamlapje om te zeggen van

"zie je wel, we hebben de zendcapaciteiet niet opgekocht om DVB-T te kelderen in Belgie"

 

Ze hadden voor mij dus evengoed de boel op zwart kunnen laten staan.

 

Of nog beter: 40/50 kW per uur verkwisten voor iets wat duidelijk tot niks dient. Zet dan gewoon die muxen buiten dienst

(ze mogen dat vermogen van die muxen aan mij leveren... voor 11 €, kan ik mij mee verwarmen)

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort ook de lancering van Weepee-tv ;) , hopelijk wordt dit dan een concurrentiel alternatief.

 

http://launch.weepeetv.eu/

 

Hieronder even een berichtje dat door een medewerker van Weepee op Userbase werd gepost.

 

 

"Ik kan nog geen informatie geven over de content. Maar ik kan wel al zeggen dat de inhoud zo uitgebreid en gevarieerd mogelijk zal zijn, op een manier die ongezien is in Vlaanderen.

Nee, wij gaan volgende week nog niet veel vertellen icon_smile.gif. Maar dat de grote jongens met argusogen meekijken, is al zeker. Sowieso gaan we binnenkort een beperkte pool gebruikers toelaten. (een deel van de inschrijvingen op de mailinglijst krijgt die kans) Net zoals bij onze voip zal het bij ons eenvoudig en zonder franjes zijn."

 

 

Dus dat beloofd !

 

Mvg,

BbyN

aangepast door Bangkok By Night

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al kreeg ik al de rest voor niets, IK BLIJF BIJ DE SCHOTEL, grootste keus in (FTA) zenders en je blijft baas over wat jij wilt ontvangen en,

eigen keus van ontvanger.

Nu heb ik makkelijk praten, hier in het dorp géén kabel en/of terrestrische ontvangst van Turkse zenders.

 

Heb wel digitale (HD) terrestrische ontvangst van Turks en Griekstalige zenders vanaf Cyprus, "ligt hier voor de deur",

op zo´n 90 km. hier vandaan. (in de winter, bij helder weer, zijn de zendmasten met een goede verrekijker te zien).

Door de gunstige geleiding van de zee, ook ontvangst van Libanon, Syria, en soms zelfs Egypte.

 

Maar dit alles is wel erg off-topic, maar leuk om te weten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds de belachelijke maatregelen van CanalDigitaal de schotel toch wel een stuk minder interessant ben gaan vinden.

 

Ik had een DM8000, maar nu niet meer want die werd wat mij betreft waardeloos voor het maken van verschillende opnames via de satelliet. Maak je een paar opnames en kijk je bijvoorbeeld vanuit een PC of iPad even live TV ging alles op zwart. Alleen in combinatie met illegale cardsharing kan je nog echt vrij genieten van je abonnement bij CanalDigitaal en dat hoeft van mij niet.

 

DM8000 de deur uit, zo meteen een normale single of twin tuner er voor terug, alleen voor die paar Nederlandse programma;s die ik niet wil missen en de rest komt wel via een andere weg.

 

CanalDigitaal is hard bezig satelliet TV stukken minder populair te maken en dit keer slagen ze daar goed in. Alles ten gunste van de kabel, DVB-T(2) en IPTV.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom dan wel?, die hebben andere maar ook slechte kabelboeren, TVV en straks 2x "digitenne".

De service en klantenbinding is net zo slecht als in NL, dus zie het verschil niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moeten meer mensen al die troep de deur uitgooien, en gewoon naar de ruime keuze in FTA zenders via de schotel gaan genieten. Je mist echt helemaal niets! Ik doe het al heel erg lang zo... als je wil kan je 100 dingen gelijk opnemen, er zijn immers totaal geen beperkingen.

Als iedereen het op die manier gaat doen, zullen ze heus wel eens wat klantvriendelijker worden... als dat dan nog nodig is. je moet gewoon even "overschakelen". Voor mij werkt het perfect op die manier.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

de DVB-t zenders van telenet zijn al vele jaren in dienst.

 

Een dikke km van de deur staat er een mast.

Deze is al zeker 5-6 jaren in dienst.

 

Sinds deze in dienst is, is het kilometers in de omtrek bijna niet meer naar VT4 te zien.

 

Als je dan bij telenet reclameerd, dan zeggen ze dat je maar moet overstappen op digitale tv.

 

Met wat geluk was het probleem op te lossen met een dubbel afgeschermde coax, maar dan mocht de kabel die binnen komt niet al te oud zijn.

 

Ik zou eens moeten testen of de VRT zenders FTA worden uitgezonden door telenet.

Want de VRT zenders die ik via DVB-T ontvang komen niet van die mast, maar van veel verder.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Sinds deze in dienst is, is het kilometers in de omtrek bijna niet meer naar VT4 te zien.

 

Als je dan bij telenet reclameerd, dan zeggen ze dat je maar moet overstappen op digitale tv.

 

Met wat geluk was het probleem op te lossen met een dubbel afgeschermde coax, maar dan mocht de kabel die binnen komt niet al te oud zijn.

 

mvg

Toch niet zo raar dat je coax dubbel afgeschermd moet zijn. Instraling op coax is anders niet tegen te houden.

Dit is trouwens al heel lang de standaard, digitale tv gaat ook geen suc6 zijn als je coax niet in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom dan wel?, die hebben andere maar ook slechte kabelboeren, TVV en straks 2x "digitenne".

De service en klantenbinding is net zo slecht als in NL, dus zie het verschil niet.

 

Situatie in België is net iets anders dan in Nederland.

 

Kabelboer in Vlaanderen = Telenet

Alternatief via xdsl = Belgacom

Schotel heb je nog een beetje keuze => TVV of Mobistar (hoewel het voordeel van TVV ten aanzien van Mobistar kleiner wordt door het 'opdringen' van hun eigen HW)

Digitaal via ether = Telenet

 

In Nederland heb je meerdere digitenne aanbieders en kabelaars, helaas beperkt door de regio waar je woont (beperking is er ook: Wallonie heeft Voo voor de kabel maar ja, er is geen alternatief voor hen, dus situatie gaat gelijk op)... Maar er wordt tenminste werk gemaakt van glasvezel. Hier hinken we helaas al bijna een decenium achter! Buiten enkele proefprojecten is er in Vlaanderen nog niet veel terechtgekomen van FTTH.

 

Dus wie is dan die 2de digitenne aanbieder?

 

Dat service even goed of slecht is, tja, ga ik geen nieuwe boom over opzetten :)

 

Om nu verder te gaan over de 'Teletenne': opgedrongen HW; zeer beperkt zenderlijst aan een te hoog tarief. Ik vermoed dat ze het gewoon nu lekker aankondigen om binnen 3 jaar af te voeren wegens 'geen afzetmarkt' en dus ook geen al te zware investeringen meer doen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook gelezen in de krant hln,dat vmma (vtm kanaal2 etc) nog niet meedoet,omdat de relatie tussen tn en vmma verzuurd is.alles zou gaan rond het uitgesteld kijken op de hardware van tn,waardoor je de reclame snel kan doorspoelen,en zo minder ernaar gekeken wordt,en dus minder inkomen.nochtans is dit via iptv en de schotel ook mogelijk.misschien doen ze juist moeillijker over tn,omdat die misschien de grootste afzetmarkt heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee***geen-reclame***,

 

Je moet niet bij telenet reclameren maar een klacht indienen bij het BIPT.

Die komen meten en bij gegronde redenen moet telenet zijn zender opdoeken of wijzigen.

 

Voor vele jaren heb ik hetzelfde gehad met een vrije radiozender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...