Ga naar inhoud


Hoe een programma "pauzeren" en later verderkijken?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Stel eerst de plaats in waar je de timeshift wil opnemen.

Dat doe in het menu => instellingen => systeem => opnamelocaties

staat standaard op /media/hdd/

 

post-31179-0-11305900-1341996343_thumb.png

 

Daarna is het eenvoudig op de pauze knop van je ab drukken en het timeshift start.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puch was net sneller.

 

Ik weet niet of je dit bedoeld maar gewoon op de 'Pauze' knop van de AB drukken en later weer op 'Play' om verder te gaan waar je gebleven bent.

 

Hiervoor moet je echter wel een interne of externe opslagmedium actief hebben en de optie TimeShift geactiveerd hebben.

Overigens weet ik dat laatste niet 100% omdat TimeShift bij mij altijd aanstaat.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe kom ik weer uit de timeshift?.

Gewoon op het toetsje TV drukken en aanwijzing in beeld volgen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog wel eens doe is niet de pause knop gebruiken, maar de record knop.

Start opname tot einde uitzending o.i.d. heet de optie.

Voordeel is dat je gewoon kunt zappen en later de weergave van de opname kan starten uit de "opgenomen bestanden" sectie.

Dat is wellicht geen pure timeshift maar werkt wel makkelijker voor mij.

aangepast door SubSense

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog wel eens doe is niet de pause knop gebruiken, maar de record knop.

Start opname tot einde uitzending o.i.d. heet de optie.

 

De correcte term is "Start opname en stop na huidige uitzending".

 

Dat is wat ik meestal ook hanteer.

Timeshift is meer voor als je ff telefoon moet beantwoorden of snel iets moet doen.

Maar als die periode langer duurt zou ik bovengenoemde optie kiezen.

 

Een timeshift moet je trouwens meteen verder kijken, want is er bij mijn weten standaard geen mogelijkheid om het gepauzeerde deel alsnog op te slaan.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timeshift is handig...

Het betekend dat je het terugkijken van DIE gepauzeerde programma informatie qua tijd verschoven kunt uitvoeren.

 

-activeer timeshift en het beeld staat stil op je TV (terwijl de ingebouwde harddisk of extern opslag medium alles opneemt)

-je gaat koken, je gaat plassen, je gaat een telefoon gesprek voeren, je opent de voordeur en laat bezoek binnen of niet :D (de interruptie***)

-je drukt op play en de tussentijds opgenomen Uitzending / programma speelt af van het moment dat je timeshift inschakelde

-en als je klaar bent met die Uitzending / dat Programma druk je op TV knop en beeindigt daarmee de timeshift.

 

vanaf het moment dat je de standaard timeshift stopt is ook direct die opname weg van de harddisc dus kun je niet nogmaals terugspelen

 

Je kunt ook zoals enkelen doen, direct recording drukken, dus de opname knop op de afstandbediening en zoals Puch terecht opmerkt per keuze "Start opname en stop na huidige uitzending" het resterende deel dan opnemen.

Dat is iets heel ander dan Timeshift.

 

En er zijn mannen die een permanent Timeshift plugin hebben geinstalleerd waarmee je ook alles vanaf dat moment eenmaal ingeschakeld op harddisc hebt opgenomen c.q. kunt terugspelen (en niet enkel het resterende deel zoals bij het inschakelen van de standaard timeshift funktie) en daarmee ben je instaat om ook "het deel dat voor de interruptie*** plaats vond terug te bekijken omdat het op hdd is opgenomen.

 

Het ligt aan je behoefte hoe je een en ander moet gebruiken en/of als extra kunt toepassen.

 

indien er bezoek binnengelaten wordt en hoffelijkerwijs doe je de TV uit, denk aan je HDMI - CEC

ciao

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij(ultimo) heb ik iets ingesteld in het menu bij opnames. Dat als ik ergens stop en ik speel hem weer af, dat hij dan begint waar ik ben gestopt. Ik weet natuurlijk niet of dit ook bij de Duo kan, je kunt het allicht even bekijken.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij(ultimo) heb ik iets ingesteld in het menu bij opnames. Dat als ik ergens stop en ik speel hem weer af, dat hij dan begint waar ik ben gestopt. Ik weet natuurlijk niet of dit ook bij de Duo kan, je kunt het allicht even bekijken.

klavervier, dat hebben alle PVR receivers dus naast de Ultimo die jij hebt ook de DUO en de SOLO (als er maar een HDD aanhangt of een juiste USB stick.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Stel eerst de plaats in waar je de timeshift wil opnemen.

Dat doe in het menu => instellingen => systeem => opnamelocaties

staat standaard op /media/hdd/

 

attachicon.gifSchermafbeelding 2012-07-11 om 10.40.18.png

 

Daarna is het eenvoudig op de pauze knop van je ab drukken en het timeshift start.

Ik vertrek terug uit een tropic van enkele jaren geleden , maar dit is ook de bedoeling om een overzicht te houden . Het gaat namelijk over wat Puch post . Ik kan namelijk ook geen gebruik maken van timeschift omdat bij opname locatie timeschift op media/hdd staat.

Het probleem is dat ik die met de afstandbediening op geen enkele manier kan veranderen , die blijft op media/hdd dus staan .ik zou die gelijk op standaard opname locatie moeten kunnen zetten hdd/movie . Maar dat lukt dus niet . Wie kan mij verder helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

chucky

 

over welke timeshift gaat het

de normale

of de permanent timeshift

 

de images zijn nagenoeg identiek qua opnamepad instelling, maar het is beter te weten welk image dan kunnen we je beter helpen

en wat is de receiver nu + welke opname media hangen eraan (hdd usb externe mount?)

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

chucky

 

over welke timeshift gaat het

de normale

of de permanent timeshift

 

de images zijn nagenoeg identiek qua opnamepad instelling, maar het is beter te weten welk image dan kunnen we je beter helpen

en wat is de receiver nu + welke opname media hangen eraan (hdd usb externe mount?)

Hoi tonskidutch,

 

Eerst en vooral moet ik zeggen dat het ooit gewerkt heeft hier bij mij. Maar door nieuwere versies van pli heb ik dat niet meer geactiveerd . Nu wil ik het dus weer terug gaan gebruiken.

Het gaat hier over de gewone timeshift , ik heb een extern harde schijf aan de tuner hangen . Opnemen gaat perfect . Maar als ik rechtstreeks tv kijk en ik duw op de pauze toets dan krijg ik rechtsboven zo een teken met een schuine streep door . Als ik dan naar de opname locaties ga kijken staat bij standaard opname,locatie : hdd/movie. En bij opnamelocatie timeschift opnames. : media/hdd

Is dat niet verkeerd? Maar die laatste kan ik dus niet veranderen .het is een van de laaste pli images.als ik op die laatste klik , vraagt hij waar wilt u de tijdelijke opnames opslaan . Met een geel blokje komt er dan te staan < bovengelegen map> . Markeerpunten : media /hdd. Maar het is dus hier waar ik niets kan verandern.

post-31128-0-50802000-1433171021_thumb.jpg

post-31128-0-10109200-1433171149_thumb.jpg

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

In Openpli

Ga naar Menu->Instellingen->Systeem-Opnamelocaties

Ga op de regel "Opname locatie timeshft opnames" staan (hier staat dus /media/hadd)

Druk op OK

De regel staat dan op Markeerpunten /media/hdd

Druk nu op Menu

Druk op Ga naar bestandenlijst

Kies nu de gewenste locatie of druk nogmaals op Menu om b.v. een nieuwe map te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...